کد خبر: 246975
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
بایک X9

بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، کامیون‌کشنده بایک X۹ به‌عنوان کشنده برتر سال چین اعلام شد.

کامیون‌کشنده بایک X۹ عملکردی خیره کننده داشته، به‌طوری‌که در شاخص‌های مصرف بهینه سوخت، امنیت، تجربه رانندگی و طراحی در مقایسه با سایر کامیون‌ها و کشنده‌های چین نمره بالاتری کسب کرده است. ساخت خودروهای تجاری در چین رقابتی بوده و این کشور به دلیل تقاضای بالای جابه‌جایی بارهای صنعتی، تجربه خوبی در ساخت کشنده‌های قدرتمند دارد.

تنها در سال ۲۰۲۲ در کشور چین ۲میلیون و ۳۲۴هزار خودرو تجاری تولید شده است که نشان‌دهنده سطح بالای رقابت در تولید تجاری‌ها در این سرزمین صنعتی است. کشور چین با حرکت در مسیر توسعه صنایع سنگین و سبک خود، تجارب ارزشمندی در ناوگان خودروهای تجاری به دست آورده است؛ رشد اقتصادی چین و پهناوری این سرزمین و همین‌طور ارسال بار به سراسر دنیا موجب شده است چین بتواند در ساخت خودروهای تجاری نیز مهارت کافی را به دست آورد، به‌نحوی‌که این روزها شرکت‌های تجاری‌ساز چینی با سازندگان مطرح تجاری در سطح جهان پروژه‌های مشترک تعریف کرده‌اند. کشنده بایک X۹ جزو محصولات کارآمد این شرکت است که توانایی رقابت با کشنده‌های اروپایی را دارد.

این کشنده در قسمت قوای محرکه از موتور ۱۳لیتری با توان ۵۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰۰ نیوتون‌متر در کنار گیربکس اتوماتیک ۱۲سرعته با برند ZF به همراه ریتارد هیدرولیکی پنج‌مرحله برخوردار است. در آخرین ارزیابی برترین کشنده سال چین، بایک X۹ موفق به کسب نمره بالایی در شاخص‌های امنیتی شده است. این کشنده علاوه‌بر قوای محرکه پرقدرت، امکانات رفاهی بسیار زیادی داراست و ایمنی بالایی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

سیستم کروزکنترل تطبیقی و سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم روشنایی اتوماتیک، ترمز پارک برقی و سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کنترل حرکت از بین خطوط، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم پایش باد تایر و سیستم تعلیق بادی با امکان تنظیم ارتفاع در کنار دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم مولتی‌مدیا با قابلیت اتصال به تلفن همراه تنها بخشی از امکانات کشنده بایک X۹ است.

برخی امکانات کامیون‌کشنده X۹ نظیر کروزکنترل تطبیقی یک نوآوری در ناوگان حمل‌ونقل ایران محسوب می‌شود. به تعبیری دیگر، با ورود بایک X۹ برای اولین بار است که خودروهای تجاری کشنده در ایران با این فناوری در جاده‌ها تردد می‌کنند. این قابلیت در کنار انواع ترمزهای اضطراری و سیستم‌های هشداردهنده، محیط شغلی امنی را برای رانندگان تجاری فراهم می‌آورد.

خاطرنشان می‌شود شرکت بهمن‌دیزل به عنوان شرکت واردکننده این کشنده تصمیم دارد با اضافه‌کردن امکاناتی نظیر مایکرویو به کشنده بایک X۹، رفاه رانندگان تجاری را به بالاترین سطح ممکن برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =