کد خبر: 247003
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
لاستیک ایرانی

عضو اتحادیه لاستیک و روغن تهران با اشاره به این‌که کارخانه‌ها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کرده‌اند، گفت: شاهد روند کاهشی قیمت‌ها هستیم و قیمت‌ها به‌شدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،رضا عباس‌آبادی دانشور با اشاره به این‌که کارخانه‌ها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کرده‌اند، گفت: روند کاهشی قیمت‌ها پیشِ‌رو خواهد بود و کارخانه‌ها اهتمام خود را بر سایزهای مورد تقاضای مردم خاصه خودروهایی با رینگ13 معطوف کرده‌اند.

وی افزود: در این صورت قطعاً التهاب بازار کاهش می‌یابد و لاستیک مورد نیاز مردم توسط اعضای صنف لاستیک با قیمت مصوب توزیع می‌شود و به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و همین باعث شده است که شاهد روند کاهشی قیمت‌ها باشیم و در بازه لاستیک‌های رینگ قیمت‌ها به‌شدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.

عباس‌آبادی دانشور ادامه داد: قیمت‌ها برای رینگ 14 نیز به همین شکل است و تقریباً بازار مصرف‌کننده به بازار نرخ مصوب نزدیک شده است و فقط رینگ 13 مانده که کارخانه‌ها تولیدات خود را برای این رینگ نیز افزایش داده‌اند و عرضه بیشتر جوابگوی تقاضای مردم هست و جای نگرانی وجود ندارد چون لاستیک به‌وفور وجود دارد و به قیمت مصوب بسیار نزدیک خواهد شد.

نائب‌رئیس اول اتحادیه لاستیک و روغن تهران درباره ثبت‌نام توسط تولیدکننده‌ها و ارائه لاستیک با نرخ مصوب به مردم گفت: کسانی که در سایت‌ها ثبت‌نام کردند به یک روش توزیع ورود یافتند که به مسیر توزیع صحیح تایر کمک کرد و روش دیگر سنتی و بهینه است که مردم تایر خود را در واحدهای صنفی تحویل می‌گیرند و راستی‌آزمایی نیز صورت می‌گیرد.

ازاین‌رو مسیر دیگر که کسی تایر خود را تحویل می‌گرفت و شاید در واحد صنفی دیگر نیز تحویل بگیرد و بازارچه‌های موازی ایجاد شود، از بین رفته است و مردم در سایت‌های دیوار و شیپور تایر را با قیمت‌های دیگر به فروش می‌رساندند و قیمت‌ها مورد کنترل نبود.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان این که محل تعویض و خدمات لاستیک پنچرگیری‌هاست، گفت: واحدهایی نیز هستند که جواز کامل پنچرگیری و لاستیک‌فروشی را دارند و حتی ممکن است تعویض روغنی نیز داشته باشند.

عباس‌آبادی دانشور خاطرنشان کرد: در زمان حاضر با پرمصرفی تایر روبه‌رو هستیم و فروش نیز فصلی است خاصه در تابستان و شب عید که مسافرت‌ها فزونی می‌گیرد و در فصل کشاورزی نیز لاستیک‌های خاص کشاورزی پرمصرف خواهد شد و اتحادیه همواره ناظر و حامی اعضا بوده است و شرایط اقتصادی و بازار گاهی این مسائل را در تلاطم می‌اندازد.

وی راه درمان را نیز تولید سایزهای پرمصرف خواند و تصریح کرد: اگر این رویه ادامه یابد کارخانه‌ها تولیدات خود را به‌موقع به دست نماینده‌ها خواهند رساند و اعضای ما نیز با قیمت مصوب لاستیک را توزیع می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =