کد خبر: 247020
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
كراس‌اوور DL۵

اولین سری خودرو کراس‌اوور DL۵ پارس خودرو به مشتریان تحویل داده شد.  در حاشیه این مراسم تاکید شد که مونتاژ این خودرو به‌روز و کیفی به‌زودی در شرکت پارس‌خودرو آغاز خواهد شد و همچنین در راستای تنوع و توسعه محصولات گروه خودروسازی سایپا، قرار است از تابستان سال آینده، ‌خودرو آریا هیبرید برقی و تمام‌برقی نیز عرضه شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی پارس‌خودرو محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم تحویل نخستین سری خودرو کراس‌اوور DL۵ پارس‌خودرو به‌مشتریان، با بیان این‌که گروه سایپا در ۲۳ ماه اخیر برنامه جامعی تدوین کرده است که مسائل زیست‌محیطی و گسترش پلت‌فرم‌های برقی در آن جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: «با عرضه محصولات به‌روز و کیفی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب،‌ سعی داریم به‌نحو مطلوب پاسخگوی اعتماد مشتریان باشیم.»

او با تاکید بر این‌که در راستای کنترل بازار، ارتقای محصولات جاری و به‌خصوص افزایش رقابت‌پذیری،‌ واردات و مونتاژ خودروهای وارداتی در دستور کار قرار گرفت،‌ اذعان داشت: «در فاز نخست،‌ خودرو DL۵ به‌صورت تمام‌وارداتی به‌مشتریان تحویل داده شد و در فاز دوم، قرار است خودرو یادشده همراه با داخلی‌سازی،‌ مونتاژ و به‌بازار عرضه شود. بر این اساس نخستین قطعات آن درحال ورود به‌ایران است و خطوط تولید این محصول در شرکت پارس‌خودرو درحال آماده‌سازی است.»

او با اشاره به‌این‌که گروه خودروسازی سایپا، همکاری و شراکت قدیمی خود با شرکت خوشنام چین به‌نام چانگان را دوباره آغاز کرده است،‌ گفت: «تولید تیپ‌های مختلف چانگان در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است. به‌همین دلیل خودرو CS۵۵ پلاس در سایپا،‌ چانگان CS۳۵ پلاس در شرکت پارس‌خودرو و CS۱۵ نیز در یکی از شرکت‌های بن‌رو یا کاشان تولید و عرضه خواهد شد.»

تیموری با اشاره به‌تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبرید برای شهرهای بزرگ که آلایندگی دارند، گفت: «تولید خودروهای برقی در دستور کار سایپا قرار گرفته و نمونه‌های جدید خودروهای برقی وارد ایران شده‌اند. به‌همین دلیل خودروهای تمام‌برقی برای سیستم حمل‌ونقل عمومی و به‌عنوان تاکسی (تحویل سازمان تاکسیرانی)‌ عرضه خواهد شد.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: «برای خودرو جدید آریا (هیبرید برقی و تمام‌برقی) درحال انجام استانداردهای نهایی هستیم و امیدواریم اوایل تابستان سال آینده این خودرو به‌شکل انبوه تولید شود.»

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا از نخستین مجموعه‌هایی است که بعــــــد از آزادسازی واردات خودرو به‌کشور، محصولات جدیـــــدی را وارد کشور کرده است.

بر این اساس در فاز اول ۸۰۰ دستگاه خودرو DL۵ پارس‌خودرو (بدون تاخیر و دقیقا در ٣٠ روز کاری و طبق تعهد قبلی) آماده تحویل به‌مشتریان است و در فاز دوم ۲ هزار دستگاه خودرو DL۵ مونتاژ و تحویل داده می‌شود.

کراس‌اوور DL۵ دارای یک موتور ١.٥ لیتری توربوشارژ ٤ سیلندر به‌قدرت ١٤٤ اسب‌بخار است. همچنین این موتور می‌تواند تا ٢١٥ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =