رولزرویس

رولزرویس جدای از تولید پیشرانه‌های هواپیما سازنده برخی از بهترین خودروهای دنیاست؛ اما باید دانست کار تولید و پشتیبانی پیشرانه‌های این خودروها را ب‎ ام‌و انجام می‌دهد

تلاش برای توسعه و پیشرفت در صنعت‌خودرو بین برندهای مختلف یکسان نیست و برخی به‌طور کلی قبول کرده‌اند که از پیشروهای صنعت تبعیت کنند؛ اما در بین همین پیشروها نیز برخی به‌نحوی خود را خاص کرده‌اند که دسترسی به آن‌ها برای دهه‌ها امکان‌پذیر نیست.

برندی همچون رولزرویس محصولاتی تولید می‌کند که نه برای یک درصد ثروتمند دنیا، بلکه محصولی صرفا برای یک‌صدم درصد «۰.۰۱» از کل جامعه جهانی مناسب‌سازی شده است. به‌این ترتیب مشتریان این برند را سطحی کاملا متفاوت تشکیل می‌دهند.

حتی فرقی نمی‌کند خودرو انتخابی فانتوم باشد یا کالینان؛ چراکه هریک از آن‌ها گل سرسبد کلاس خود به‌شمار می‌روند. درعین حال نکات مهمی درباره مالکیت رولزرویس‌ها وجود دارد که بسیاری از افراد با آن‌ها آشنا نیستند.

در ادامه شما را با ۷ نکته جالب درباره مالکیت محصولات این برند آشنا می‌کنیم.

ب‌ام‌و به جای هواپیما

رولزرویس جدای از تولید پیشرانه‌های هواپیما سازنده برخی از بهترین خودروهای دنیاست؛ اما باید دانست کار تولید و پشتیبانی پیشرانه‌های این خودروها را ب‎ ام‌و انجام می‌دهد. سابقه این همکاری به‌سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد. باید گفت اکثر خودروهای رولزرویس از پیشرانه N۷۴ ب‎ ام‌و استفاده می‌کند.

این پیشرانه ۱۲ سیلندر حجمی بالاتر از ۶ لیتر دارد و قدرت آن به ۵۶۳ تا ۶۰۲ اسب‌بخار می‌رسد. درواقع خودرویی که رولزرویس تولید می‌کند، بسیار لوکس و سفارشی است و درعین ‌حال از پیشرانه‌ای بسیار قابل ‌اعتماد سود می‌برد.

زمانی که یک پیشرانه پرقدرت ساخت ب‎ام‌و زیر کاپوت باشد و با چندین دهه تجربه مهندسی رولزرویس ترکیب شود، بهترین و لوکس‌ترین خودرو دنیا متولد خواهد شد. ب‎ام‌و سابقه درخشانی در تولید پیشرانه‌های پرقدرت، مطمئن و سطح بالا دارد و چنین موضوعی را به‌خوبی در محصولات رولزرویس مشاهده می‌کنیم.

دقت در پاشش رنگ

خرید و مالکیت یک خودرو از رولزرویس ماجراجویی بسیار هزینه‌بری خواهد بود؛ اما علت آن چیست؟ آیا دلیل این هزینه‌های سرسام‌آور کابین بسیار لوکس خودروهاست یا پیشرانه ۱۲ سیلندر یا رنگ‌آمیزی بدنه؟ البته که یکی از دلایل چنین مساله‌ای می‌تواند رنگ‌آمیزی بدنه باشد؛ چراکه در این بخش جایی برای خطا وجود ندارد و در برخی موارد وزن رنگ بدنه به ۴۵ کیلوگرم هم می‌رسد. مسئول رنگ‌آمیزی بدنه خودروهای رولزرویس فردی به‌نام مارک کورت است که متخصص رنگ‌آمیزی این برند محسوب می‌شود و بدنه تمام خودروها را خودش رنگ می‌کند.

سرویس‌دهی با هزینه گزاف

خودروهای رولزرویس قیمت بالایی دارند و خرید یکی از آن‌ها به‌معنی هزینه‌های دیگر نیز خواهد بود. درواقع خریداران سال‌ها پس از انتخاب خودروهای رولزرویس نیز باید هزینه‌های آن را بپردازند؛ چراکه این برند یکی از بیشترین هزینه‌های تعمیر و نگهداری محصولات لوکس را دارد. برای درک این موضوع باید گفت هزینه سرویس سالانه رولزرویس گوست می‌تواند به ۴ هزار دلار برسد. همچنین در هر سال باید حدود ۶ هزار دلار برای بیمه این خودروها هزینه کرد.

دستکش سفید برای خدمات

اگرچه استفاده از پیشرانه‌های پرقدرت در خودروهای رولزرویس سبب می‌شود برخی مالکان وسوسه راندن آن‌ها را داشته باشند؛ اما واقعیت این است که اکثر خریداران دارای راننده شخصی هستند.

رولزرویس به‌همین خاطر برنامه‌ای تحت‌عنوان راننده با دستکش سفید راه‌اندازی کرده که به‌رانندگان همه‌چیز از چگونگی باز و بسته کردن درها بدون ماندن اثر انگشت روی بدنه تا نوع ترمز گرفتن نرم را یاد می‌دهد. رانندگان همچنین شیوه رانندگی نرم و بی‌دغدغه را می‌آموزند تا سرنشینان عقب کابین درنهایت آرامش و آسایش به‌مقصد خود برسند.

سختگیری در نمایندگی‌ها

رولزرویس شبکه‌ای از نمایندگی‌های مجاز را تاسیس کرده و این نمایندگی‌ها منحصرا به‌مالکان محصولات برند مورد بحث خدمات ارائه می‌کنند. نمایندگی‌های رولزرویس آموزش‌های خاصی را دیده‌اند و از تجهیزات لازم برای سرویس و تعمیر محصولات شرکت برخوردارند. پیچیدگی خودروهای رولزرویس به‌همراه قطعات منحصربه‌فرد استفاده شده در آن‌ها سبب می‌شود هر فردی نتواند به این خودروها دست بزند. درواقع اکثر مکانیک‌ها تخصص لازم برای تعمیر خودروهای رولزرویس را ندارند.

نمونه‌های شخصی‌سازی‌شده

این خودروساز برنامه سفارشی‌ساز مخصوصی را برای خریداران تدارک دیده است. پس از خرید یکی از محصولات رولزرویس، متخصصان شرکت کار ارائه آپشن‌ها را شروع خواهند کرد. اگرچه امکان سفارش هر چیزی وجود ندارد، اما می‌توان از بین آپشن‌های بسیار زیاد به‌محصول مدنظر رسید.
برای مثال اگر خودرویی نیازمند رنگ‌آمیزی باشد نمایندگی مجاز کار را انجام خواهد داد. در برخی موارد شاید حتی رولزرویس یکی از متخصصان خود را برای کار روی خودرو به‌محل کار یا زندگی مالک خودرو بفرستد.

خرید به سبک لاکچری

فرآیند خرید خودرو از خودروسازان دیگر بسیار ساده است. شما راهی نمایندگی شده و خودرو مدنظر را انتخاب کرده و می‌خرید؛ اما اگر به‌دنبال خرید محصولات رولزرویس باشید فرآیند متفاوتی را تجربه خواهید کرد. این برند می‌گوید بیش از ۹۰ درصد محصولات حاضر در بازار از نوع سفارشی و شخصی هستند و بنابراین خریداران باید تا چند ماه یا حتی سال منتظر خرید خودرو خود بمانند.

گفته می‌شود فهرست انتظار فانتوم یا کالینان به ۱۲ ماه می‌رسد و دلیل آن‌ هم اول دریافت سفارش از طرف خریدار و سپس شروع به‌ساخت خودرو است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =