ای‌آکتروس 600

این کامیون برقی بیش‌از ۸۰درصد کاهش CO۲ را در مقایسه با کامیون‌های دیزلی در کل چرخه عمر ارائه می‌دهد

در دنیایی که خودروهای الکتریکی و برخوردار از آلاینده‌های پاک، با سرعت بسیاری در حال رشد و توسعه هستند، به نظر می‌رسد که رقابت سختی در میان تولیدکنندگان جهانی به ویژه تجاری‌سازان در گرفته است. در همین راستا، بزرگان این صنعت، مانند مدل‌های دیزلی و بنزینی، گام‌های بزرگی برداشته‌اند؛ ازجمله آن‌که مرسدس‌بنز و دایملر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری از مدل‌های جدید خود در ماه‌های اخیر رونمایی کردند. این مدل‌ها که می‌توانند با فناوری‌های روز و استفاده از پیشرانه‌های پاک، کاهش آلایندگی را در برداشته باشند، در شرایطی رونمایی شده‌اند که در این سال‌ها شرکت‌های قدیمی و حتی تازه‌تاسیس در کشورهای مختلف وارد این رقابت شده‌اند. اما به نظر می‌رسد جایگاه مرسدس‌بنز و زیرمجموعه‌های آن مانند محصولات دیزلی، متفاوت از سایر رقبا باشد.

رونمایی مرسدس‌بنز از «ای‌آکتروس ۶۰۰»

بخش کامیون‌سازی مرسدس‌بنز از کامیون برقی eActros ۶۰۰ با باتری دوربرد رونمایی کرد. این کامیون بیش از ۸۰درصد کاهش CO۲ را در مقایسه با کامیون‌های دیزلی در کل چرخه عمر ارائه می‌دهد.

مرسدس‌بنز eActros ۶۰۰ دارای ظرفیت باتری بالای بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت است و از این رو مدل ۶۰۰ نامگذاری شده است و یک محور محرک الکتریکی جدید و کارآمد که در داخل ساخته شده، کامیون الکترونیکی را قادر می‌سازد تا برد ۵۰۰کیلومتری را بدون شارژ مجدد طی کند.

طبق اعلام بخش کامیون‌سازی مرسدس‌بنز، ۶۰درصد سفرهای طولانی‌مدت مشتریانشان در اروپا کمتر از ۵۰۰ کیلومتر است؛ به این معنا که زیرساخت شارژ در انبار و در نقاط بارگیری و تخلیه کافی خواهد بود. این خودرو از نظر فنی برای وزن ترکیبی ناخالص تا ۴۴ تن طراحی شده است.

«ای‌آکتروس ۶۰۰» با باتری دوربُرد آمد

راندمان انرژی بالا و سودآوری؛ دستاورد «ای‌آکتروس ۶۰۰»

از نظر بصری، کامیون الکترونیکی با خطوط واضح و شکل آیرودینامیکی طراحی شده است. هنگامی که صحبت از سودآوری برای اپراتورهای ناوگان می‌شود، این کامیون می‌تواند جایگزین بسیاری از کامیون‌های دیزلی در بخش مهم حمل‌ونقل ترانزیتی شود.

کارین رادستروم، مدیرعامل بخش کامیون‌های مرسدس‌بنز می‌گوید: «eActros ۶۰۰ نشان‌دهنده تبدیل حمل‌ونقل جاده‌ای به سمت رهایی از آلاینده‌های زیست‌محیطی است. درایو بسیار نوآورانه این خودرو می‌تواند به مشتریان ما راندمان انرژی بالا و در نتیجه سودآوری ارائه دهد. این امر به‌نوعی مشوق اپراتورهای ناوگان برای ورود به بازار تجاری‌های بدون آلاینده خواهد بود.»

عرضه «فریت‌لاینر eM۲» در کانادا و آمریکا

بخش کامیون‌سازی دایملر در آمریکای شمالی نیز به‌تازگی تولید سری Freightliner eM۲ را آغاز کرده؛ یک کامیون برقی متوسط با باتری که برای کاربردهای حمل‌ونقل و تحویل طراحی شده است.

eM۲ روی پلت‌فرم Freightliner M۲ ۱۰۶ Plus ساخته و به دنبال معرفی باتری الکتریکی Freightliner eCascadia در سال ۲۰۲۲ تولید شده است.

محورهای محرک این خودرو نیز مانند ای‌اکتروس ۶۰۰ منجر به کاهش هزینه انرژی در هر مایل می‌شود.

محدوده رانندگی براساس دو گزینه ظرفیت باتری برای eM۲ متفاوت است. مدل کلاس ۶ تک‌موتوره تا ۱۹۰اسب‌بخار مداوم، یک باتری ۱۹۴کیلووات ساعتی و مسافت معمولی ۱۸۰مایل با یک بار شارژ را ارائه می‌دهد.

در مقابل، نوع دو موتوره کلاس ۷ حداکثر ۲۵۵اسب‌بخار قدرت را ارائه می‌دهد که توسط یک باتری ۲۹۱ کیلووات ساعتی پشتیبانی می‌شود و مسافت معمولی ۲۵۰ مایل را با یک بار شارژ فراهم می‌کند.

«فریت‌لاینر eM۲»؛ نقطه عطف خودروهای الکتریکی

این خودروها در کارخانه تولید کامیون DTNA در پورتلند، اورگان تولید می‌شوند. راکش آن‌جا، رئیس بخش حمل‌ونقل الکتریکی در DTNA گفت: «شروع تولید این کامیون همه‌کاره نقطه عطف مهم دیگری در سفر ما به خط تولید بدون آلایندگی است. بازخوردی که دریافت کرده‌ایم، اطمینان ما را تقویت می‌کند که Freightliner eM۲ انتظارات مشتریان ما را برآورده می‌کند و فراتر از آن خواهد رفت. شرکا و فروشندگان ما مشتاقانه منتظر معرفی Freightliner eM۲ به مشتریان خود هستند.»

eM۲ توسط Detroit Connect بهبود یافته است؛ یک راه‌حل پیشرفته برای خودروهای متصل که نظارت بر سلامت باتری، وضعیت شارژ و مصرف انرژی را در زمان واقعی تسهیل می‌کند.

ویژگی‌های ایمنی استاندارد این خودرو شامل دستیار ترمز فعال ۵ (ABA۵)، هشدار درِ عقب، کروزکنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، نوربالای هوشمند، برف‌پاک‌کن‌ها و چراغ‌های جلو خودکار و کمک محافظ جانبی می‌شود. این اتصال، برنامه‌ریزی کارآمد مسیر، بهینه‌سازی انرژی و تجزیه و تحلیل داده‌های پس از سفر را برای بهبود بهره‌وری کلی انرژی امکان‌پذیر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =