سولوترانس

جایزه بخش فناوری به شرکت «مان» آلمان رسید که پروژه‌ای تحت‌عنوان «آنیتا» را مخصوص کامیون‌ها در ترمینال‌های باربری و حمل‌ کانتینرها راه‌اندازی کرده است

هرساله فستیوال‌ها و برنامه‌های بسیاری به منظور معرفی خودروهای برتر در بخش‌های مختلف ازجمله تجاری‌سازان برگزار می‌شود. بر این اساس هر سال شاهد آن هستیم که برترین اتوبوس، و برترین کشنده جهان معرفی می‌شوند.

در هر یک از این مسابقات و فستیوال‌ها، معیارهای مشخصی برای انتخاب برترین مدل وجود دارد. ازجمله فستیوال‌هایی که هر سال به منظور معرفی سه مدل‌ کشنده، ون و پیکاپ برگزار می‌شود، می‌توان به فستیوال سولوترانس (Solutrans) اشاره کرد که هر ساله میزبان تعداد زیادی از مدل‌های تجاری در این سه سگمنت است و در پایان برترین مدل را انتخاب و معرفی می‌کنند.

انواع کامیون، کشنده، وانت و ون در سایزها و کاربردهای مختلف هر سال به منظور شرکت در این مسابقات به فرانسه آورده می‌شوند و در معرض تست و بررسی دستاوردها قرار می‌گیرند. در سال جاری میلادی نیز مانند سال‌های گذشته چندین خودرو در این بخش‌ها به رقابت پرداختند و برترین مدل‌ها نیز انتخاب و معرفی شدند.

پروژه «آنیتا»؛ برنده فناوری خودروهای سنگین سولوترانس

در بخش خودروهای سنگین باری، فستیوال سولوترانس فرانسه امسال شاهد حضور کشنده داف XF، مرسدس‌بنز آکتروس الکتریکی، اسکانیا، میتسوبیشی فوسو و نسخه الکتریکی ولوو FH بودند.

اما در بخش فناوری خودروهای سنگین، چهار شرکت مان، ZF، کوآنترون آلمان و وست‌ول (WestWell) از چین موفق شدند به مرحله نهایی راه پیدا کنند که در نهایت جایزه بخش فناوری به شرکت مان آلمان رسید که پروژه‌ای تحت عنوان آنیتا مخصوص کامیون‌ها در ترمینال‌های باربری و حمل‌ کانتینرها را راه‌اندازی کرده است.

هدف از اجرای پروژه آنیتا توسط مان، ادغام کامیون‌های خودران در هاب‌های لجستیکی است. به‌عنوان بخشی از این پروژه، مان یک کامیون خودران توسعه داد که به‌طور مستقل بارگیری کانتینر را از جاده به ریل با کمک برنامه‌ریزی دیجیتال انجام می‌دهد.

به گفته برخی کارشناسان بین‌المللی، پروژه‌های مان ثابت می‌کند کامیون‌های خودران می‌توانند لجستیک را ایمن‌تر و کارآمدتر کنند.

صدرنشینی ون ترانزیت در بخش مسافری‌های «سولوترانس»

در ادامه این فستیوال و در بخش ون‌ها بعد از غربالگری مدل‎های مشارکت‌کننده، سه ون دیلی ایوکو، نسخه الکتریکی رنو ترافیک و ترانزیت فورد به بخش نهایی راه یافتند اما جایزه این بخش به ون ترانزیت فورد رسید؛ برندی که در سال‌های اخیر همواره صدرنشین بخش پیکاپ‌ها و ون‌ها بوده است. فورد ترانزیت با دو نوع موتور عرضه می‌شود. موتور پایه یک موتور V-۶ تنفس طبیعی ۳.۵ لیتری است که ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۲ پوند فوت گشتاور ارائه می‌دهد. همچنین یک موتور V-۶ توربوشارژ ۳.۵ لیتری نیز موجود است که ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۱۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

هر دو موتور با یک گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک انطباق داده شده‌اند و خریداران می‌توانند بین دیفرانسیل عقب و چرخ‌های همه‌چرخ انتخاب کنند. ترانزیت قادر به بکسل تا ۷۵۰۰ پوند وزن است. یک ترانزیت با موتور V-۶ توربوشارژ در زمان ۶.۸ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در حال حاضر فورد ترانزیت ۲۰۲۳ با آستانه قیمت ۴۰هزار دلار فروخته می‌شود.

پیکاپ «رنجر»؛ دومین برنده سولوترانس از برند فورد

در بخش پیکاپ‌های فستیوال سولوترانس فرانسه، محصولات بسیاری شرکت داشتند اما درمرحله نیمه‌نهایی آن نام هایلوکس، فولکس‌واگن آماروک و فورد رنجر به چشم می‌خورد. در نهایت محصول رنجر فورد، مانند ون ترانزیت، برنده این بخش از مسابقه شد.

رنجر بیشتر به عنوان نسخه‌ای کوچکتر از F-۱۵۰ شناخته می‌شود تا یک کامیون کوچک و به مشتریان با یک موتور توربوشارژ چهار سیلندری با ۲۷۰ اسب‌بخار و یک جعبه دنده ۱۰سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود.

این موتور عملکردی مناسب و توانایی کشیدن بار سنگین تا ۷۵۰۰ پوند (۳۴۰۰ کیلوگرم) را دارد. دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد عرضه می‌شود، اما چهارچرخ محرک آن نیز در دسترس است.

فورد رنجر آستانه قیمت ۳۴هزار دلاری دارد و در ارزان‌ترین مدل از موتور ۲/۳ لیتر با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند. این وانت، همراه ۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور در ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. رنجر رپتور ۵۷ هزار دلاری با قدرت ۳۹۰ اسب‌بخار نیز تولید می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =