اکستریم VX

زیر کاپوت اکستریم VX همچنان شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ هستیم. قلب تپنده این خودرو درحقیقت همان پیشرانه آشنای چری تیگو ۸ پرومکس است

استایل باوقار و لوکس

همان‌طور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، اکستریم در حقیقت برند لوکس زیرمجموعه چری است. بر این اساس طراحان کمپانی چری سعی کرده‌اند با لوکس نمایش دادن محصولات این برند، سطح توقع و انتظار مشتریان را مطابق با معیارهای طراحی‌شان بالا ببرند. در نگاه نخست، اکستریم XV مشابه محصولات ژاپنی است.

یک خط تیز، خط شخصیتی این خودرو را تشکیل می‌دهد. سطوح تخت روی بدنه، انحنای روی گلگیرهای جلو و عقب که یک حجم ماهیچه‌ای را به‌وجود آورده، رینگ‌های ۲۰ اینچی و اورهنگ‌های نسبتا کوتاه، کاراکتر نافذ و به‌لحاظ بصری سنگینی به این کراس‌اوور اس‌یووی میان‌سایز لاکچری بخشیده‌اند.

رمز و راز شگفت‌ انگیز لاکچری بودن اکستریم چیست؟

در نمای جلو، چراغ‌های کشیده که فرمت آن‌ها مشابه چراغ‌های جلو هیوندای توسان TL است با گرافیک خاص و چهار هالوژن کریستال و LED هایی به‌شکل حرف L خودنمایی می‌کنند.

در نهایت جلوپنجره بسیار بزرگ ۶ ضلعی، چهره بسیار با ابهتی به این خودرو می‌بخشد. جلوپنجره بزرگ که با خطوط افقی کروم طراحی شده، از ترند روز طراحی خودرو پیروی می‌کند. از سوی دیگر چراغ‌های عمودی کریستالی درون سپر جلو که کاور L شکل کروم در کنار آن طراحی شده، هارمونی بسیار خوبی با جلوپنجره بزرگ کرومی دارد و نمای لوکسی را به‌نمایش می‌گذارد. در نمای عقب نیز همچنان شاهد خط امضای طراحی آشنای چری هستیم.

فرمت طراحی چراغ‌های عقب، مشابه چری تیگو ۸ پرو بوده که یک نوار نسبتا باریک که مزین به LED است، درنهایت ظرافت و زیبایی حالت پیوسته‌ای در این بخش ایجاد کرده تا این طراحی نیز مطابق ترند روز طراحی صنعت‌خودرو باشد.

در نمای عقب دو چراغ عمودی شکل درون سپر جا گرفته است و به‌لطف طراحی دو اگزوز مستطیل‌شکل در طرفین سپر و یک خط بزرگ کروم روی سپر عقب، نمای زیبا و جذابی از این بلندقامت چشم‌بادامی مشاهده می‌شود.

نشان (بج) XTRIM دقیقا در زیر چراغ باریک میانی تعبیه شده و همچنین نشان ۴۰۰T (اشاره به ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور موتور) و یک بج دیگر (VX و AWD ) در سمت راست نقش بسته است. این نشان‌ها به‌منظور معرفی دقیق مشخصات فنی این خودرو است.

رمز و راز شگفت‌ انگیز لاکچری بودن اکستریم چیست؟

پیشرانه قدرتمند و به‌روز

زیر کاپوت اکستریم VX همچنان شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ هستیم. قلب تپنده این خودرو درحقیقت همان پیشرانه آشنای چری تیگو ۸ پرومکس است. یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری، مزین به ۱۶ عدد سوپاپ در سرسیلندر با هماهنگی فناوری پرخوران توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم می‌تواند حداکثر ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌ارمغان آورد.

از آن‌جا که این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چهار چرخ منتقل می‌شود، این خودرو شتاب نسبتا خوبی را در پیست آیلند به‌نمایش گذاشت. با استفاده از حالت رانندگی اسپرت توسط خبرنگار «دنیای خودرو» شتاب ۸.۵ ثانیه‌ای برای این کراس‌اوور اس‌یووی میان‌سایز لاکچری به‌دست آمد که عدد نسبتا خوبی است. البته در نظر داشته باشید که با توجه به‌وزن و قامت خودرو، شاهد کشش خوبی بودیم. این عملکرد عالی را باید به‌قدرت و گشتاور بالای پیشرانه نسبت داد که به‌خوبی پاسخگویی نیاز شما خواهد بود.

رمز و راز شگفت‌ انگیز لاکچری بودن اکستریم چیست؟

تعویض دنده‌ها نیز به لطف پروگرامینگ به‌روز و ساختار جدید گیربکس آیسین ژاپن، بسیار نرم و با دقت بود که با استفاده از حالت دستی، شاهد گوش به‌فرمان بودن گیربکس و هماهنگی عالی آن با موتور بودیم. اکستریم VX از ساختار جدید سیستم تعلیق برخوردار بوده و روی این خودرو تایرهای ۵۰/۲۴۵ کمپانی میشلن با رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز نصب شده بود.

دربخش هندلینگ به‌لطف فرمان الکتریکی و ورود به‌موقع سیستم پایداری الکترونیکی، شاهد عملکرد خوبی از این خودرو بودیم. البته خودرو کمی به‌بیش‌فرمانی تمایل داشت که سیستم پایداری الکترونیکی برای اصلاح آن به‌مدار وارد شده و مانع از ناپایداری خودرو می‌شد.

امکانات رفاهی جدید و مدرن

کمپانی چری در نسخه اکستریم VX از عرضه هیچ آپشن جدیدی صرف نظر نکرده و سطح انتظار مشتریان خود را بالا برده است. نکته قابل توجه دیگر، سیستم کاربری اطلاعات-سرگرمی این خودرو است که نسبت به‌برادر کوچک‌تر این خودرو یعنی TXL عملکرد بهتری داشت. کار با نمایشگر سیستم اطلاعات-سرگرمی بسیار نرم و روان بوده و بدون هیچ باگ یا افت سرعتی، به‌نیازهای شما پاسخ داده می‌شود.

رمز و راز شگفت‌ انگیز لاکچری بودن اکستریم چیست؟

این خودرو از نظر امکانات رفاهی به: سیستم چهارچرخ دیسکی ترمز، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع نیروی یکسان میان چرخ‌ها، سیستم ترمز کمکی، کنترل حرکت در سراشیبی، کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم حفظ حرکت خودرو، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشرفته پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم کمکی رانندگی پیشرفته هوشمند منطبق بر سطح دو خودران ADAS، ۶ ایربگ به‌صورت استاندارد، دستیار رانندگی در زمان ترافیک، نوربالای خودکار، سیستم ورود بدون کلید (کی‌لس)، باز و بسته شدن اتوماتیک درِ صندوق‌عقب، سنسور باران، سنسور پارک، ترمز برقی پارک، حالت‌های مختلف رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها به‌همراه تنظیمات برقی صندلی‌های جلو و سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه با کانال‌های مجزا برای سرنشینان عقب و نورپردازی در حالت شخصی‌سازی و سقف پانوراما مجهز است.

شباهت فضای داخلی با مرسدس‌بنز

در زمان نشستن پشت فرمان اکستریم VX حس قرارگیری پشت فرمان یک محصول چینی به‌راننده دست نمی‌دهد. کلیت فضای داخلی این خودرو ما را به‌یاد محصولات جدید تمام‌برقی مرسدس‌بنز یعنی خانواده EQ می‌اندازد.

رمز و راز شگفت‌ انگیز لاکچری بودن اکستریم چیست؟

در حقیقت طراحان کمپانی چری به‌خوبی با الگوبرداری از محصولات جدید مرسدس‌بنز، فضای داخلی این کراس‌اوور میان‌سایز لوکس را جذاب و متفاوت طراحی کرده‌اند. در کابین این خودرو یک داشبورد ساده طراحی شده و سراسر آن یک اسکرین (نمایشگر) بزرگ قرار دارد تا فضای داخلی را بسیار مدرن و پیشرفته جلوه دهد.

سه نمایشگر، تشکیل‌دهنده نمایشگر بزرگ موجود در کابین هستند که یک نمایشگر آن برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر)، یک نمایشگر دیگر برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و نمایشگر دیگر برای سرنشین جلو تعبیه شده است تا کار کردن با سیستم اطلاعات-سرگرمی اکستریم VX را بهبود بخشد.

همچنین دو دریچه به فرم مثلث در طرفین و در زیر نمایشگر طراحی شده است و دریچه‌های مستطیل‌شکل باریک نیز در زیر نمایشگر بزرگ میانی طراحی شده است. در بخش مرکزی کنسول نیز شاهد طراحی فضای خاصی هستیم که برای شارژر وایرلس و جالیوانی در نظر گرفته شده است. غربیلک‌فرمان و پدال‌های شیفتر آلومینیومی در پشت آن که حس هیجان‌انگیزی را در بیننده ایجاد می‌کند، ما را به‌یاد محصولات جنسیس می‌اندازد.

همچنین طراحی صندلی‌ها و قرارگیری تنظیمات مربوط به آن در فضای رودری‌ها، کاملا مشابه محصولات EQ مرسدس‌بنز است که فضایی تجملاتی و لوکس را فراهم می‌آورد. علاوه‌بر این موارد، طراحی صندلی‌های عقب نیز بسیار راحت و ارگونومی است. ساختار جدید طراحی این صندلی‌ها سبب می‌شود راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم شود.

صندلی سرنشین جلو و راننده قابلیت شخصی‌سازی نشیمنگاه را داشته و می‌تواند سطح راحتی سرنشینان را ارتقا دهد. نورپردازی LED نواری داخلی به‌همراه سقف بزرگ پانوراما به‌منظور ایجاد یک فضای دلنشین است.

همچنین به‌لطف فاصله محوری ۲۹۰۰ میلی‌متری، طول ۴۹۷۰ میلی‌متری، عرض ۱۹۴۰ میلی‌متری و ارتفاع ۱۷۹۵ میلی‌متری، کابین اکستریم VX کاملا برای یک خانواده ۵ نفره مناسب و جادار است. نکته مهم دیگر درباره این کراس‌اوور اس‌یووی لاکچری میان‌سایز، استفاده از باکیفیت‌ترین متریال در بخش بالایی داشبورد است.

در این بخش، شاهد استفاده از پلاستیک منعطف هستیم. همچنین رودری‌ها و بخش زیرین داشبورد، مزین به‌چرم مصنوعی شده تا نشان از کیفیت بالای متریال استفاده‌شده در کابین باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

آخرین اخبار