هوش مصنوعی صدای ترمز را می‌شنود

شرکت Applus IDIADA با تمرکز بر توسعه یک مدل هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رتبه‌بندی‌های ذهنی برای صداهای ترمز مجموعه‌ای از دیتا را به‌دست آورده است

هوش مصنوعی و استفاده از آن به‌سرعت در تمام صنایع و خدمات در حال همه‌گیر شدن است. هوش مصنوعی با سرعت بسیار اطلاعات را تحلیل و بهترین نتیجه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حوزه خودرو نیز، هوش مصنوعی به‌سرعت در حال پیشرفت است. احتمالا طی سال‌های آینده، هوش مصنوعی رانندگی خواهد کرد و خودرو تبدیل به‌اتاقی متحرک برای کاربران خواهد شد. در حوزه ترمز و سیستم ترمز نیز هوش مصنوعی توسط شرکت‌های پیشرو به‌کار گرفته شده است.

هوش مصنوعی در توسعه سیستم ترمز نقش مهمی ایفا می‌کند. از جمله کاربردهای هوش مصنوعی در این زمینه می‌توان به‌بهبود عملکرد ترمزهای خودرو، پیش‌بینی و جلوگیری از حوادث رانندگی، بهبود کارایی و کاربرد سیستم‌های ضد قفل شدن ترمز (ABS) و سیستم‌های کنترل پایداری خودرو (ESC) اشاره کرد.

هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌ها و شبکه‌های عصبی، قادر است به‌طور هوشمندانه و سریع به‌شرایط جاده و راننده واکنش نشان دهد و عملکرد بهینه ترمز را فراهم کند.

شرکت Applus IDIADA در توسعه و به‌کارگیری هوش مصنوعی در سیستم ترمز اقدامات متعددی را انجام داده است. این شرکت به‌منظور بهبود عملکرد و ایمنی سیستم ترمز خودروها، از تکنولوژی‌ های هوش مصنوعی استفاده کرده است.

این شرکت به‌کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی، قادر به‌پیش‌بینی رفتار و عملکرد سیستم ترمز در شرایط مختلف رانندگی است. این اقدامات منجر به‌بهبود عملکرد و کارایی سیستم ترمز، کاهش حوادث و افزایش ایمنی رانندگان خواهد شد.

حوزه هوش مصنوعی (AI) در سال‌های اخیر با کاربردهای مختلف از پردازش زبان طبیعی تا بینایی کامپیوتری، پیشرفت چشمگیری داشته است.

در سال‌های اخیر، بخش ترمز Applus IDIADA مطالعات متعددی در مورد کاربرد هوش مصنوعی برای تشخیص صداهای ترمز ارائه کرده است.

این شرکت با تمرکز بر توسعه یک مدل هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رتبه‌بندی‌های ذهنی برای صداهای ترمز مجموعه‌ای از دیتا را به‌دست آورده است تا از طریق ابزار دقیق در یک برنامه معمولی دوام سیستم ترمز را بسنجد و عملکرد آن را بالا ببرد.

این شرکت امیدوار است توسعه هوش مصنوعی میزان تصادفات را به‌حداقل برساند. همچنین با هوش مصنوعی قرار است تعداد کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از حوادث رانندگی به‌حداقل برسد. چراکه هوش مصنوعی قرار است در ترمزگیری به‌کمک راننده بیاید و سرعت واکنش راننده را افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

آخرین اخبار