دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال ایران خودرو

این محصولات دارای استاندارد محافظت از عابرپیاده هستند که هنگام تصادفات، صدمات به عابرپیاده کاهش می‌دهد

دناپلاس توربو اتوماتیک آپشنال ایران‌خودرو، تا پایان پاییز امسال با امکانات و استانداردهای جدید تولید انبوه و روانه بازار می‌شود. گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین در راستای اجرای استانداردهای ۸۵گانه در محصولات خود، ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه‌ای را مطابق با استانداردها و امکانات جدید تولید و عرضه می‌کند.

مشخصات «دناپلاس توربو» اتوماتیک آپشنال

دناپلاس توربو اتوماتیک آپشنال، دارای موتور EF7-TC با حجم موتور ۱۶۴۵سی‌سی و قدرت ۱۵۰اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۵نیوتون‌متر بوده و دارای ۱۶ سوپاپ است. از مشخصات ایمنی این محصول می‌توان به سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) اشاره کرد.

دناپلاس توربو اتوماتیک آپشنال همچنین دارای چهار کیسه هوای ایمنی، دوربین دید عقب، سنسور دنده‌عقب و سیستم پایش فشار و دمای لاستیک‌ها و اخطار کاهش باد و افزایش دمای لاستیک‌ها (TPMS) است که از الزامات استانداردهای ۸۵گانه به‌شمار می‌رود.

امکاناتی ازجمله ایموبیلایزر، فرمان قابل‌تنظیم زاویه‌ای در دو جهت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سامانه قطع سوخت خودکار، برف پاک‌کن ژله‌ای و آینه الکتروکرومیک از سایر امکانات این محصول به‌شمار می‌رود.

دناپلاس توربو اتوماتیک آپشنال دارای استاندارد محافظت از عابرپیاده است، این استاندارد با ایجاد تغییراتی در قسمت سپر جلو خودرو و نیز تمهیداتی با طراحی قطعات الحاقی جدید در پشت سپر جلو موجب می‌شود هنگام تصادفات، صدمات به عابرپیاده کاهش یابد.

امکانات «دناپلاس توربو» اتوماتیک آپشنال

برخورداری از رینگ ۱۶اینچی آلومینیومی و امکانات رفاهی نظیر کروزکنترل، سانروف برقی، سیستم روشن و خاموش و ورود بدون کلید (KEYLESS)، سیستم هوشمند نور و باران، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر دمای محیط و کانال تهویه برای سرنشینان عقب، مالتی‌مدیا و میرورلینک در این محصول قابل مشاهده است. نسخه جدید دناپلاس اتوماتیک از سیستم راهنمای تعویض‌دنده (GSI) برخوردار است که با پیشنهاد تعویض دنده مطلوب به راننده در وضعیت تیپ‌ترونیک، سبب کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و کاهش استهلاک موتور می‌شود.

چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل، چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه‌خوانی، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) در کنار تزییناتی نظیر تریم مشکی، قطعات تزیینی طرح چوب، دستگیره‌های درها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کف‌پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو، دسته‌دنده طرح جدید با گردگیر و دوخت قرمز و روکش پارچه‌ای صندلی از دیگر امکانات به‌کاررفته در این محصول جدید است.

مشخصات «پژو۲۰۷» اتومات پانورامای استانداردسازی‌شده

پژو۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای به‌منظور پاس‌کردن استانداردهای ۸۵گانه به سامانه پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS مجهز شده که به‌صورت لحظه‌ای میزان فشار باد تایرها را می‌سنجد و در صورت کاهش باد هر تایر به راننده هشدار می‌دهد تا نسبت به تنظیم باد اقدام کند.

اضافه‌شدن این آپشن ضمن افزایش ایمنی، سبب کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت سواری و همچنین افزایش عمر تایرها می‌شود. یکی از امکانات مهم اضافه‌شده به پژو۲۰۷ اتوماتیک ارتقایافته، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC بوده که به ارتقای سطح ایمنی آن نیز کمک می‌کند.

این سیستم نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو در پیچ‌ها و مسیرهای لغزنده ایفا می‌کند و در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی خودرو کمک بسیار زیادی می‌کند. این سیستم با ترمزگیری فعال در چرخ‌ها و همچنین قطع‌کردن دریچه گاز، سعی می‌کند تا خودرو را از شرایط بحرانی خارج کند.

همچنین این سیستم بر اساس زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل کرده و درصورتی‌که شرایط را بحرانی تشخیص دهد، وارد عمل می‌شود.

سیستم ESC به‌صورت پیش‌فرض در پژو۲۰۷ روشن و فعال است، اما برای خاموش‌کردن موقت آن یک کلید روی داشبورد تعبیه شده است. حالت Esc off تا سرعت ۵۰ کیلومتر برای راننده فراهم است و در سرعت‌های بالاتر از این مقدار، ESC به‌دلایل ایمنی مجدد وارد مدار می‌شود.

اضافه‌شدن سیستم کنترل کشش به موجب تجهیز به کنترل پایداری

به موجب ESC، سامانه دیگری موسوم به کنترل کشش TCS نیز به پژو۲۰۷ ارتقا یافته اضافه شده است. این سیستم با جلوگیری از هرزگردی چرخ‌ها هنگام شروع حرکت در مسیرهای لغزنده، از سر خوردن جلوگیری می‌کند. سیستم HSA یا کمکی شروع حرکت در سربالایی هم یکی از کاربردی‌ترین امکانات اضافه‌شده به پژو۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقا یافته، عملکرد این سیستم، بدین صورت است که هنگام شروع حرکت در سربالایی، برای حدود 3 ثانیه ترمز خودرو را نگه می‌دارد تا مانع از حرکت به سمت عقب شود.

در این چند ثانیه راننده فرصت دارد، ترمز را رها کند و پدال گاز را بفشارد تا خودرو به جلو حرکت کند. البته این سیستم در سرازیری و درصورتی‌که راننده قصد حرکت به سمت عقب هم داشته باشد، مانع از حرکت رو به جلو می‌شود.

پژو۲۰۷ ارتقایافته به سیستم ترمز کمکی (ترمز هوشمند) HBA هم مجهز شده، عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت ترمزگیری‌های شدید و ناگهانی که معمولا در شرایط بحرانی رخ می‌دهد، فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را در کسری از ثانیه به بیشترین حالت ممکن می‌رساند تا خودرو در فاصله کمتری متوقف شود

. جدا از این موارد، پژو۲۰۷ پیش‌تر به دی‌لایت یا همان چراغ روشنایی در روز مجهز بود، اما با هدف پاس‌کردن استانداردهای ۸۵گانه چراغ پوزیشن عقب نیز به‌صورت هم‌زمان با چراغ روز روشن می‌شود. همچنین ایران‌خودرو پژو۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته را با آینه الکتروکرومیک و حساس به نور عرضه می‌کند، این در حالی است که این آپشن روی نسخه‌های قدیمی‌تر وجود نداشت.

این خودرو از این پس با روکش صندلی جدیدی راهی بازار می‌شود که ترکیبی از چرم و پارچه است و فضای کابین را زیباتر جلوه می‌دهد. یکی از الزامات استانداردهای ۸۵گانه، نشانگر تعویض دنده بهینه (سیستم GSI) است که از این پس روی پژو۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته نیز تعبیه می‌شود. زمانی که خودرو در حالت تعویض دنده به‌صورت دستی یا تیپ‌ترونیک قرار داشته باشد، در جلوآمپر افزایش دنده را به راننده پیشنهاد می‌دهد.

همچنین به‌منظور امکان پاس‌کردن استاندارد محافظت از عابرپیاده در پژو۲۰۷ اتوماتیک ارتقایافته سقف‌شیشه‌ای، تغییراتی در بدنه این خودرو و به‌خصوص درِ موتور اعمال شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =