Comau و LiNa  دو شرکت حوزه فناوری باتری، فرآیند تولید باتری‌های سدیم حالت جامد را تغییر داده و به‌طور خودکار انجام می‌دهند.

Comau اکنون کل زنجیره ارزش تولید باتری را از تشکیل سلول تا بازیافت پایان عمر پوشش می‌دهد. این شرکت‌ها یک راه‌حل تولیدی نوآورانه و مقیاس‌پذیر برای سلول‌های باتری سدیم-فلز-کلرید حالت جامد ایجاد کرده‌اند.

از طریق مهندسی هم‌زمان، تیم یک طرح مفهومی را نهایی کرده است که به LiNa، پیشرو در فناوری‌های کم‌هزینه باتری سدیم حالت جامد اجازه می‌دهد فرآیند تولید باتری خود را خودکار کند. محیط جعبه خشک بدون اکسیژن پایدار، ایمن و کارآمد گامی به‌سوی تولید در مقیاس بزرگ‌تر است.

مهندسان Comau و LiNa محفظه و تجهیزات جابه‌جایی را برای اجزای خاص سلول باتری حالت جامد طراحی کردند و همچنین تجهیزات موجود تجاری موجود را شناسایی و یکپارچه کردند.

این رویکرد مشترک، Comau را قادر ساخت تغییراتی را در روش تولید موجود LiNa با هدف بهینه‌سازی پویایی فرآیند تولید در حرکت به‌سمت مونتاژ سلول‌های خودکار پیشنهاد کند.

Comau یک نقشه راه فناوری دقیق برای LiNa ارائه کرده است تا فرآیند تولید سلولی خود را خودکار کند و از توسعه مداوم فناوری‌های تولید جدید برای سلول‌های باتری نسل بعدی استفاده کند.
پیشرفت‌های توسعه در سلول‌های باتری مبتنی بر سدیم، استقرار یک منبع انرژی ایمن و پایدار را هدایت می‌کند که می‌تواند در دماهای بالا استفاده شود.

به‌جای جایگزینی کامل باتری‌های لیتیوم-یونی، باتری‌های سدیم حالت جامد نسل بعدی ذخیره‌سازی انرژی با کارایی بالا را فراهم می‌کنند که هم مقرون به‌صرفه است و هم می‌تواند برای یکپارچه‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر در بازارهای کلیدی رشد خورشیدی مانند هند بهینه شود.

کریس بار، مدیرعملیات LiNa گفت: «این مفهوم تولید خودکار که با تیم مهندسی Comau طراحی شده است، یک نقشه راه فناوری روشن برای افزایش قابل توجه ظرفیت تولید سلول‌های باتری ثبت شده ما ارائه می‌کند. پس از تحقیق موفقیت‌آمیز درمورد پویایی فرآیند و نهایی کردن یک طرح نوآورانه، مشتاقانه منتظر برداشتن گام‌های بعدی در ماموریت خود برای تجاری‌سازی باتری‌های سدیم حالت جامد پایدار و کم‌هزینه خود هستیم.»

جیان کارلو ترونزانو، رئیس بخش e-Mobility تایید می‌کند: «تعهد ثابت ما به‌تغییر انرژی، برای شرکتی مانند LiNa که چشم‌انداز و شایستگی مهندسی آن ترویج و توسعه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر سدیم با کارایی بالا را امکان‌پذیر می‌کند، مطابقت کاملی دارد. این یک فرصت عالی برای ما بود که دوشادوش هم برای اعتبار بخشیدن به‌طراحی فرآیند تولیدی که LiNa را در مسیر صنعتی‌سازی مقیاس بزرگ‌تر فناوری سلول‌های سدیم حالت جامد خود قرار می‌دهد، کار کردیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =