تویوتا کمری 2025

حدود سه هفته قبل نسل نهم کمری به‌عنوان سدان محبوب و پرفروش ژاپنی که محصول بسیار موفق کمپانی تویوتاست، تحت‌عنوان کمری ۲۰۲۵ به‌جهان معرفی شد.

بازار سدان‌ها از سال ۲۰۱۰ میلادی به‌بعد دیگر مانند قبل نبود؛ چراکه ورود بلندقامتان سبب شد سدان‌ها به‌سختی بتوانند به‌جایگاه قبلی‌شان بازگردند. البته کاربری سدان‌ها سبب شده است همیشه مدنظر مشتریانی باشند که به‌دنبال گزینه‌ای مناسب برای خرید یک خودرو خانوادگی راحت هستند. براین اساس کمپانی‌های مطرح جهان هریک با ارائه نسل جدید سدان‌های محبوب خود، توانسته‌اند مشتریان این دسته از خودروها را راضی نگه دارند.

در این راستا حدود سه هفته قبل نسل نهم کمری به‌عنوان سدان محبوب و پرفروش ژاپنی که محصول بسیار موفق کمپانی تویوتاست، تحت‌عنوان کمری ۲۰۲۵ به‌جهان معرفی شد.

زبان جدید طراحی تویوتا

کمری نسل نهم موسوم به XV۸۰ در ۱۴ نوامبر سال جاری میلادی به‌جهان معرفی شد. این سدان محبوب و جذاب ژاپنی بر پایه و اساس پلت‌فرم‌ جدید تویوتا یعنی TNGA: GA-K شکل گرفته است.

در کمری جدید شاهد طراحی ساختارشکن و متفاوتی از یک سدان محبوب و جذاب میان‌سایز خانوادگی هستیم. اما بد نیست بدانید که زبان جدید طراحی تویوتا به‌خوبی در شکل گرفتن این خودرو تاثیرگذار بوده است. هرچند ناگفته نماند که رگه‌هایی از XV۷۰ یا همان نسل هشتم کمری در نسل جدید نیز دیده می‌شود.

با نگاهی به‌پروفیل این سدان محبوب و جذاب تویوتا، شاهد طراحی یک خط تیز شخصیتی هستیم.

برنامه جدید تویوتا برای آینده سدان‌ها چیست؟

همچنین با توجه به‌استفاده از سطوح تخت و رعایت بهترین تناسب‌ها در سایز تایر و رینگ، با خودرویی جذاب مواجهیم. استفاده از یک خط تیز سبب شده است حجم برجسته‌ و ماهیچه‌ای روی گلگیرهای عقب ایجاد شود.

این طراحی با گلگیرهای نسبتا حجیم جلو کاملا هماهنگی دارد. پوزه کشیده، پشت کوتاه، شیب نسبتا کم سقف، کشیده شدن ستون C، استفاده از رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی و اورهنگ‌های نسبتا بلند، کاراکتر نافذ و خاصی به‌این سدان بخشیده است.

از نظر ابعاد و اندازه، نسل نهم کمری موسوم به XV۸۰ با رشد نسبی مواجه شده است؛ براین اساس اتفاع این نسل حدود ۱۰ میلی‌متر افزایش داشته و به ۱۴۵۵ میلی‌متر رسیده است.

طراحان کمپانی تویوتا برای جذابیت هرچه‌بیشتر کمری از رنگ مشکی پیانویی برای سقف، ستون‌ها و آینه‌های جانبی استفاده کرده‌اند. این ترکیب رنگ مشکی با رنگ روشن و متضاد، جذابیت کمری را دوچندان می‌کند. با نگاهی به‌چهره کمری جدید، گویی با کراون سدان مواجه می‌شویم.

اوایل سال جاری میلادی بود که کمپانی تویوتا با طراحی و تولید کراون جدید نشان داد که زبان جدید طراحی تویوتا درحال تغییر و تحول است.

برنامه جدید تویوتا برای آینده سدان‌ها چیست؟

برخلاف جنسیس و هیوندای که از چراغ‌های دوبل نه‌چندان زیبا در محصولاتشان استفاده می‌کنند، طراحان تویوتا از یک دماغه حجیم رو به‌جلو و چراغ‌های باریک بهره می‌گیرند. این چراغ‌ها درنهایت ظرافت در یک فرم C شکل جا گرفته‌اند که این طراحی چهره جسورانه‌ای به‌کمری می‌بخشد.

همچنین استفاده از خطوط تیز روی کاپوت و ورودی هوای عریض مشبک، چاشنی هیجان در این نما را دوچندان می‌کنند. برخلاف نمای جلو، نمای عقب کمری جدید مشابه محصولات لکسوس است.

طراحی چراغ‌های کشیده به‌همراه حجم‌پردازی بسیار ویژه و خاص، سبک طراحی سدان لوکس لکسوس یعنی ES را نشان می‌دهد. اضافه شدن یک بخش کروم مشکی پیانویی در میان چراغ‌های عقب که کلمه CAMRY روی آن نوشته شده، نمای زیبایی به‌این سدان می‌بخشد.

گرافیک چراغ‌های عقب که به‌فرم C شکل است، اوج ظرافت این سدان را به‌نمایش می‌گذارد. اضافه شدن یک اسپویلر الحاقی طرح فیبرکربن و دو اگزوز کروی‌شکل زیبا در یک طرف سپر به‌همراه دیفیوزر یکپارچه، چاشنی اسپرت این خودرو را بیشتر می‌کند.

کمری جدید در چهار نسخه LE، SE، XLE و XSE به‌بازار می‌آید. این خودرو تنها در نسخه‌ LE با رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی عرضه خواهد شد؛ اما در سه نسخه دیگر با رینگ‌های ۱۸ اینچی و در مدل‌های سفارشی با رینگ‌های ۱۹ اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

قلب تپنده کم‌حجم اما پرتوان

آن‌چه مهندسان کمپانی تویوتا برای کمری جدید در نظر گرفته‌اند، پیشرانه هیبرید و پلاگین-هیبرید است. به‌دلیل این‌که اطلاعات محدودی از سوی کمپانی تویوتا درباره کمری جدید منتشر شده، در حال حاضر اطلاعاتی درباره پیشرانه‌های بنزینی این خودرو وجود ندارد؛ اما در نسخه LE امکان نصب یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری خطی تنفس‌طبیعی با حداکثر ۱۶۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتون‌متر گشتاور وجود دارد.

برنامه جدید تویوتا برای آینده سدان‌ها چیست؟

در نسخه‌های دیگر کمری تنها از پیشرانه‌ ۴ سیلندر خطی تنفس‌طبیعی ۲.۵ لیتری معروف تویوتا موسوم به A۲۵A-FXS بهره گرفته خواهد شد که با هماهنگی با یک موتور الکتریکی سنکرون دائم با مغناطیس دائم می‌تواند به‌صورت ترکیبی ۲۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتون‌متر گشتاور فراهم آورد.

این پیشرانه با گیربکس e-CVT یا یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک قدرت را به‌چهارچرخ یا چرخ جلو منتقل می‌کند. ناگفته نماند که کمپانی تویوتا در بهار سال ۲۰۲۴ قرار است از نسخه GR و TRD این سدان رونمایی کند که احتمال می‌رود در این نسخه‌ها از پیشرانه ۶ سیلندر وی‌شکل ۳.۵ لیتری معروف تویوتا استفاده شود که این موضوع، خبر خوبی برای اسپرت‌دوستان است.

برنامه جدید تویوتا برای آینده سدان‌ها چیست؟

سواری و هندلینگ

اطلاعات زیادی درباره کمری جدید درسترس نیست؛ اما براساس آن‌چه مجله خودرو بیان می‌کند، در محور جلو یک ساختار مک‌فرسون با طبق‌های بهینه‌سازی شده دوگانه و در محور عقب یک سیستم فایولینک (اتصال پنج‌گانه) به‌همراه دامپرهای هیدرولیکی قابل تنظیم وجود دارد.

همچنین امکان تنظیم ارتفاع خودرو در محور جلو و عقب وجود دارد. از آن‌جا که رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ و ۱۹ اینچی در اختیار مشتریان خواهد بود، انتظار می‌رود کمری جدید از سواری باکیفیتی برخوردار باشد.

فضای داخلی جذاب

در زمان ورود به‌کابین کمری جدید XV۸۰ شاهد یک طراحی زیبا هستیم که مشابه لکسوس ES است. در کابین این خودرو با فضای کاملا مدرن و جذابی مواجه می‌شویم. طراحی داشبورد کمی شلوغ به‌نظر می‌رسد که با افزودن دو صفحه‌نمایشگر، فضای داخلی کاملا مدرن و پیشرفته شده است.

برنامه جدید تویوتا برای آینده سدان‌ها چیست؟

یک نمایشگر ۸ اینچی به‌صورت استاندارد (در نسخه‌های سفارشی ۱۲.۳ اینچی) در مقابل راننده برای کلاستر و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی افقی بزرگ برای سیستم اطلاعات-سرگرمی در بخش میانی داشبورد به‌چشم می‌خورد. تنظیمات لمسی سیستم تهویه‌مطبوع نیز حس مدرن و پیشرفته بودن در فضای داخلی را به‌اوج خود می‌رساند. طراحی دریچه‌های مستطیل‌شکل افقی در طرفین زیبا به‌نظر می‌رسد.

برنامه جدید تویوتا برای آینده سدان‌ها چیست؟

درنهایت طراحی غربیلک‌فرمان سه شاخه اسپرت جدید به‌سبک تویوتا، دسته‌دنده کوچک اسپرت (که در محصولات جدید تویوتا شاهد آن هستیم) و طراحی صندلی‌های اسپرت ارگونومی جدید، رانندگی با کمری XV۸۰ را بسیار هیجان‌انگیز می‌کنند.

استفاده از دو رنگ در تریم داخلی، نورپردازی نواری LED رودری‌ها و داشبورد و همچنین طراحی سقف بزرگ پانورامیک، فضای داخلی را بسیار دلنشین جلوه می‌دهند.

مجله خودرو درباره تغییرات اساسی فضای داخلی تویوتا کمری این‌طور می‌نویسد: «استفاده از چرم و تودوزی با کیفیت، تاییدی بر حفظ کیفیت محصولات تویوتاست.»

همچنین کمری جدید مزین به‌سیستم کاهش نویز در کابین است که هرگونه صدای تولیدشده در کابین را به‌کمترین میزان خود می‌رساند.

برنامه جدید تویوتا برای آینده سدان‌ها چیست؟

از سوی دیگر استفاده از پلاستیک نرم و منعطف در بخش بالایی داشبورد و روکش چرم رودری‌ها به‌منظور ارتقای سطح کیفی و رضایت مشتریان است. اما از مهم‌ترین امکانات کمری XV۸۰ می‌توان به‌فهرست بلندبالایی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی مانند کروزکنترل پیشرفته، سیستم کمکی رانندگی پیشرفته منطبق بر سطح دو خودران، ۸ ایربگ، سیستم چهارچرخ دیسکی به‌همراه سیستم ترمز ضدقفل، سیستم ترمز پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش مزین به‌کاهش لغزش در سرچرخ‌ها، سیستم توزیع نیروی ترمز به‌صورت یکسان میان چرخ‌ها، سیستم کمکی ترمز، سیستم ترمز اضطراری خودکار منطبق بر فعال شدن در شرایط خاص، سیستم هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم هوشمند هشدار خواب‌آلودگی، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده، دوربین۳۶۰ درجه، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه با قابلیت فیلتراسیون و دریچه‌های مجزا برای سرنشینان عقب، سردکن تمام صندلی‌ها، گرم‌کن تمام صندلی‌ها، صندلی راننده با قابلیت ۱۰ حالت تنظیم برقی و برای سرنشین جلو ۶ حالت با تنظیم برقی، پدال‌شیفترهای آلومینیومی در پشت فرمان، سیستم نورپردازی شخصی‌سازی و سیستم اطلاعات-سرگرمی نسل جدید تویوتا مزین به اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.

برنامه جدید تویوتا برای آینده سدان‌ها چیست؟

کمپانی تویوتا قرار است بهار سال ۲۰۲۴ میلادی کمری جدید را به‌بازار عرضه کند. نسخه پایه این خودرو با قیمتی برابر با ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار به‌دست مشتریان می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =