کارخانه سیلا

«Worley» ارائه‌دهنده خدمات جهانی تحویل پروژه و دارایی، با شرکت مواد باتری Sila برای ارائه خدمات مهندسی، تدارکات و مدیریت ساخت (EPCM) برای نسل بعدی کارخانه مواد آند سیلیکون خود در Moses Lake، واشنگتن و ایالات‌متحده شریک شده است.

کارخانه سیلا از انرژی پاک با تولید مواد با نیروی آبی استفاده خواهد کرد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ ظرفیت باتری‌ها را تا ۱۵۰ گیگاوات-ساعت در سال افزایش دهد و طی ۵ سال آینده باتری یک میلیون وسیله‌نقلیه الکتریکی را تامین کند.

تام فاستر، رئیس عملیات ایالات‌متحده ورلی گفت: «ما از حمایت سیلا در این پروژه متعلق به‌نسل بعدی خرسندیم. با تکیه بر قابلیت‌های تحویل و تجربه گسترده مواد باتری، ما هیجان‌زده‌ایم که این فناوری نوظهور را به‌مقیاس تجاری ببریم. »

سیلا یک فرآیند ثبت اختراع برای تولید انبوه آند سیلیکونی نانو کامپوزیت خود، Titan Silicon دارد. Titan Silicon می‌تواند به‌طور کامل جایگزین آندهای گرافیت سنتی در باتری‌های لیتیوم-یونی شود و ۲۰ درصد تراکم انرژی باتری را افزایش دهد و برد طولانی‌تر و زمان‌های شارژ سریع‌تر را برای خودروهای الکتریکی فراهم کند.

کریس دوگر، معاون عملیات سیلا گفت: «از آن‌جا که سیلا برای انتقال جهان به انرژی پاک تلاش می‌کند، بسیار مهم است که ما در دو حوزه کلیدی موفق شویم: نوآوری و مقیاس». وی افزود: «تیتان سیلیکون مزایای عملکردی بی‌نظیری را ارائه می‌کند که خودروسازان را قادر می‌سازد خواسته‌های مشتریان خود را برآورده کنند. شراکت ما با Worley از طراحی یک مرکز تولید در کلاس جهانی در ایالات‌متحده پشتیبانی می‌کند. این کارخانه به سیلا اجازه می‌دهد نیازهای مشتریان خودرویی ما را برآورده کند.»

کارشناسان معتقدند همکاری این دو شرکت منجر به‌تولید باتری برای خودروهای برقی خواهد شد که طول عمر بالاتری دارند و همچنین زمان شارژ آن‌ها به‌شکل بی‌سابقه‌ای کوتاه خواهد بود.
همچنین قابلیت انطباق بیشتری با شبکه شارژ سراسری خواهند داشت.

موضوع مهم دیگر، تسلط چین به آندهای گرافیت است. وابستگی شدید به‌این گرافیت‌ها و انحصار چینی‌ها در این بخش سبب شده است آمریکایی‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی برای یافتن جایگزین آن داشته باشند. با جایگزینی Titan Silicon به‌جای گرافیت، فناوری جدیدی در تولید باتری شکل می‌گیرد و قدرت و توان باتری‌ها برای شارژ افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    چطور است که در اینجا رهایی برای آمریکا حسن است . ولی اگر ایران بخواهد انحصار شکنی کند. کلی عاقل می آیند و افاضات می کنند که در اقتصاد جهانی امروز نیاز به اینکارها نیست و این امر تحمیل هزینه به کشور است و ال است و بل؟؟؟!!!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =