سیستم ترمز Valkyrie

یک ضرب‌المثل قدیمی در دنیای خودروها وجود دارد که می‌گوید برای سریع حرکت کردن، باید بتوانید به‌سرعت توقف کنید. برای آستون‌مارتین این مورد خاص‌تر هم بوده است.

در خلق والکری، آستون‌مارتین می‌خواست افراطی‌ترین خودرو تاریخ را مهندسی کند. دیدگاه مدیران آستون‌مارتین به‌طور خاص به‌توانایی خودرو برای شتاب‌گیری و ترمز اشاره دارد. حداکثر سرعت صرفا محصول جانبی طراحی است؛ اما هرگز یک هدف نیست. بنابراین مطابق با این موضوع، آستون‌مارتین والکری مجهز به‌فوق‌العاده‌ترین سیستم ترمز برای حضور در خیابان‌ها شده است.

ترمزها طبیعتا باید متناسب با عملکرد خیره‌کننده والکری باشند. در پیست باید قابلیت‌های کاهش سرعت مشابه یک خودرو مسابقه‌ای نمونه اولیه لمان باشد. به‌طور طبیعی مختصات مسیر بسیار مهم است؛ اما درنهایت این مدل باید بتواند به‌طور موثر در جاده‌ها در هر شرایط و آب و هوایی عمل کند.

سیستم ترمز Valkyrie در معرض آزمایش‌های گسترده‌ای قرار گرفته است. همچنین در معرض نمک جاده، اسپری جت‌واشر و سایر عوامل محیطی قرار خواهد گرفت. بنابراین سیستم ترمز با کمک شرکت Alcon که در دنیای مسابقه بسیار مورد توجه و احترام است، توسعه یافت.

پیش از این آستون‌مارتین و آلکون در زمینه توسعه سیستم ترمز همکاری کرده‌اند.

آلکون قطعات ترمز را برای آستون‌مارتین ردبول ریسینگ برای اتومبیل‌های فرمول‌یک و آستون‌مارتین ریسینگ برای اتومبیل مسابقه‌ای ونتیج GT۳ خود تامین کرده است. این شرکت قادر به‌طراحی، مهندسی، آزمایش و ساخت کل سیستم‌های ترمز است و به‌شهرت رشک‌برانگیزی به‌عنوان تامین‌کننده محصولات ترمز کلاس جهانی دست یافته است.

روند توسعه سیستم ترمز آستون‌مارتین والکری از سال ۲۰۱۶ با Alcon دنبال می‌شود که مجموعه‌ای دقیق از مشخصات و ویژگی های مورد نیاز آستون‌مارتین و Red Bull Advanced Technologies برای Valkyrie را دریافت کرده است.

ماهیت مشخصات و نیازهای عملکردی به‌این معنی است که این ترمزهای منحصربه‌فرد کاملا مختص والکری هستند.

فرآیند توسعه ترمزها با تجزیه و تحلیل پیچیده CFD (دینامیک سیالات محاسباتی) آغاز می‌شود که برای ایجاد سیستم ترمز در فرمت دیجیتالی، درست مانند توسعه F۱ استفاده می‌شود. آن‌ها می‌توانند هر جنبه‌ای از عملکرد ترمز را آزمایش کنند.

برای در نظر گرفتن برخی از الزامات مورد نیاز آستون‌مارتین، محاسبه شد که کاهش سرعت Valkyrie در نیروی ترمز کامل بیش از ۳ گرم خواهد بود.

برای در نظر گرفتن این موضوع، یک هاچ‌بک خانوادگی استاندارد معمولا هنگام توقف اضطراری در یک جاده خشک با سطح خوب، حدود ۰.۹ گرم را به‌دست می‌آورد.

Valkyrie دارای برخی از بزرگ‌ترین دیسک‌های سرامیکی کربنی است که تا به‌حال روی خودروهای جاده‌ای نصب شده است (۴۲۰ x ۳۶ میلی‌متر (جلو) و ۳۸۵ x ۳۶ میلی‌متر (عقب). البته تنها بحث نصب بزرگ‌ترین دیسک‌های ممکن در چرخ‌های والکری نیست.

مواد دیسک این کولیس‌ها از آلومینیوم با بالاترین درجه استاندارد هوا-فضا ساخته شده‌اند که هرکدام شامل یک شمش ۳۸ کیلوگرمی می‌شود و این میزان برای کولیس نهایی به ۴.۷ کیلوگرم کاهش می‌یابد.

بیلت‌هایی که این فرآیند را شروع می‌کنند، به‌قدری بزرگ و با کیفیت هستند که در بازار آزاد در دسترس نیستند. این بدان معناست که Alcon مجبور بود آن‌ها را مستقیما از کارخانه‌ای که در آن تولید می‌شود، سفارش دهد.

یک کولیس تک بیش از ۱۵ ساعت در یک دستگاه پیشرفته CNC پنج محوره که به‌طور خاص توسط Alcon برای پروژه Valkyrie خریداری شده است، قرار داده می‌شود.

برای رسیدن به این اهداف، ترمزها دارای یک الگوی خنک‌کننده در داخل دیسک هستند که قبلا هرگز از ‌آن استفاده نشده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

آخرین اخبار