مرسدس‌بنز

با آغاز سال نوی میلادی، برخی شرکت‌های خودروسازی هم برای خداحافظی با تعدادی از محصولات خود آماده می‌شوند. برندهای لوکس همچون آئودی و مرسدس‌بنز به‌خلوت کردن سبد محصولاتشان فکر می‌کنند؛ درحالی ‌که خودروسازان آمریکایی، عزم خود را برای تولید مدل‌های برقی جزم کرده‌اند.

آلپینا ب‌ام‌و B7

با شروع روند انتقال مالکیت آلپینا به ب‌ام‌و، آینده بسیاری از محصولات این شرکت در ابهام قرار گرفته؛ اما پیش از سایرین، پایان تولید B7 قطعی شده است.

آئودی R8 و TT

آئودی با معرفی نسخه GT RWD از مدل R8، از پایان تولید این خودرو پس از 16 سال و دو نسل خبر داده است. اهالی بریتانیا آخرین افرادی هستند که با خرید نسخه فاینال ادیشن از آئودی TTبه نمونه‌های صفرکیلومتر از این خودرو کوپه نمادین دست پیدا می‌کنند؛ چراکه این محصول هم پس از 25 سال به آخر خط رسیده است.

شورولت بولت EV و EUV

شورولت با قطع تولید بولت EV، ارزان‌ترین محصول برقی خود را از رده خارج می‌کند. البته ظاهرا خودروساز آمریکایی قصد دارد نسل بعدی این خودرو را براساس پلت‌فرم جدید Ultium EV تولید کند؛ اما زمان عرضه آن مشخص نیست. شورولت بولت EUV که در سال 2022 مورد به‌روزرسانی قرار گرفت هم از خط تولید خارج می‌شود؛ درحالی‌ که معلوم نیست برنامه‌ای برای عرضه نسل جدید آن در دستور کار باشد.

شورولت کامارو توربو

شورولت تصمیم گرفته یک سال قبل از قطع تولید کامارو، نسخه مجهز به‌پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ را از خط کنار بگذارد. بنابراین در یک سال آینده، نسخه V6 با پیشرانه 3.6 لیتری، 335 اسب‌بخار قدرت و قیمت پایه 32 هزار و 495 دلار، ارزان‌ترین تریم از این محصول خواهد بود.

کرایسلر 300

کرایسلر 300 پس از 18 سال از خط‌تولید کنار می‌رود. در سال 2023، تنها 2 هزار و 300 دستگاه از این خودرو با پیشرانه V6 و V8 تولید شده است.

دوج چلنجر و چارجر

شرکت دوج با معرفی چارجر دیتونا SRT EV، اراده خود را برای ساخت خودروهای برقی نشان داده است. نسخه Last Call از دوج چلنجر با 1025 اسب‌بخار قدرت، مدتی پیش عرضه شد. مثل چلنجر، دوج چارجر هم پس از نزدیک به 17 سال حضور موفق در بازار، از خط‌تولید کنار می‌رود.

علاوه‌بر این دوج قصد دارد پس از تولید آخرین نمونه‌ها با پیشرانه 6.2 لیتری V8 هلکت، به‌استفاده از این نیروگاه قدرتمند پایان دهد.

فراری F8 تریبوتو و پورتوفینو M

فراری F8 تریبوتو به‌عنوان جانشین 488، مدت بسیار کوتاهی در خط‌تولید قرار داشته و تنها یک دستگاه از آن به‌صورت رسمی به ایالات‌متحده صادر شده است. البته علاقه‌مندان برای خرید نسخه اسپایدر با پیشرانه 3.9 لیتری به‌قدرت 710 اسب‌بخار و قیمت پایه 319 هزار دلار، همچنان فرصت دارند.

فراری قصد دارد در سال 2024، پورتوفینو M را با روما اسپایدر جایگزین کند. روما اسپایدر با پیشرانه 3.9 لیتری V8 به‌قدرت 612 اسب‌بخار و سقف پارچه‌ای، عملکرد بهتری را به‌نمایش خواهد گذاشت.

فوردهای دردسرساز

فورد اج هم از خط تولید این شرکت در اوک ویل کانادا کنار می‌رود. البته نسخه هیبرید این خودرو با فاصله بیشتر بین محورها، همچنان در چین تولید خواهد شد. برخلاف ناوگان پلیس، خریداران عادی دیگر به‌فورد اکسپلورر هیبرید دسترسی نخواهند داشت. این خودرو که از سال 2020 در خط تولید حضور داشته، احتمالا جای خود را به‌هیبرید دیگر می‌دهد.

نسل هفتم فورد فیستا در سال 2019 از ایالات‌متحده خارج شد؛ اما در اروپا همچنان حضور دارد. اکنون فورد قصد دارد این محصول کارخانه خود در آلمان را با نسخه برقی از کراس‌اوور پوما جایگزین کند.

فورد قصد داشت کوچک‌ترین ون تجاری ساخت خود یعنی ترانزیت کانکت را با یک محصول جدید براساس پلت‌فرم مشترک با ماوریک جایگزین کند که البته ظاهرا از عرضه این محصول جدید منصرف شده است.

کیا استینگر و ریو

برخلاف شایعات قبلی، کیا استینگر یک سال دیگر هم به‌حیات خود ادامه داد تا در نهایت با نسخه ویژه Tribute در تیراژ هزار دستگاه، با خط تولید خداحافظی کند. کیا ریو پس از 25 سال تولید در نسل‌های مختلف، از خط خارج می‌شود. هنوز می‌توان امید داشت که یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود در آمریکا، جای خود را به‌یک محصول اقتصادی بدهد.

لینکلن اویاتور گرند تورینگ

با قطع تولید این شاسی‌بلند میان‌سایز و پلاگین-هیبرید، مشتریان از سال آینده فقط به‌نسخه مجهز به‌موتور 3 لیتری V6 دسترسی خواهند داشت.

مزدا CX-9 و MX-30

مزدا قصد دارد با قطع تولید CX-9، مدل جدید و بهینه CX-90 را عرضه کند.

پیش‌بینی می‌شود این خودرو با پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ، امکان سفارش موتور پلاگین-هیبرید و کابین جادار، مورد توجه مشتریان قرار گیرد. مدل برقی MX-30 با قیمت پایه 34 هزار و 645 دلار، برد حرکتی 160 کیلومتر را ارائه می‌کرد که برای این رده قیمتی، بسیار کم به‌نظر می‌رسد. عرضه آن در ایالات‌متحده نیز فقط به‌کالیفرنیا محدود شده بود.

مک‌لارن 720S

مک‌لارن قصد دارد یک محصول جدید به‌نام 750S را به‌عنوان جانشین مک‌لارن 720S عرضه کند. این خودرو با 740 اسب‌بخار قدرت، در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

سدان و کوپه‌های مرسدس‌بنز

مرسدس‌بنز به‌طور جدی در حال خلوت کردن سبد محصولات خود است. پس از پایان تولید A کلاس، حالا نوبت به‌چند مدل دیگر از جمله C کلاس کوپه و کابریوله رسیده تا از خط تولید کنار بروند.

همچون C-کلاس، سری E از محصولات مرسدس‌بنز هم ظرف چند ماه آینده با دو عضو کوپه و روباز خود بدرود می‌گوید. بنابراین AMG GT به‌تنها محصول دو در مرسدس‌بنز تبدیل خواهد شد. یک سال پس از قطع تولید CLS53، اکنون مشخص شده که سایر نسخه‌های CLS نیز دیگر تولید نخواهند شد.

نیسان ماکسیما

ماکسیما به‌عنوان یکی از محصولات مهم و خاطره‌انگیز نیسان، تا پایان 2023 از خط‌تولید کنار می‌رود. پارسال شایعاتی از جانشین برقی این خودرو به‌گوش می‌رسید که ظاهرا تحقق پیدا نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

آخرین اخبار