مرسدس‌بنز مارکوپولو

محبوبیت این نوع خودروها، خودروسازان را بر آن داشته است تا برای سهم‌خواهی بیشتر از این بازار، نسخه‌هایی از ون‌های خود را مجهز و روانه بازار کنند

کمپِر وَن‌ها در واقع نسخه‌ای تجهیزشده از ون‌های پرطرفدار در سراسر دنیا هستند که می‌توانند نیازهای طرفداران به طبیعت‌گردی را برآورده کنند و برای آن‌ها فضایی اختصاصی در طبیعت فراهم کنند.

در سال‌های اخیر و بیش‌از همه، هم‌زمان با شیوع همه‌گیری کرونا و اعمال محدودیت‌های سفر با وسایل نقلیه عمومی، این خودروها توانستند نقش پررنگی در سفر و گردشگری ایفا کنند.

همچنین هم‌راستا با افزایش محبوبیت کمپینگ در سراسر کشورهای غربی و نیز آسیایی، این خودروها به محبوبیت دوچندانی دست یافتند و در برخی موارد خودروسازان را هم بر آن داشتند تا برای سهم‌خواهی بیشتر از این بازار، نسخه‌هایی از ون‌های خود را مجهز و روانه بازار کنند.

در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به سه مدل از کمپر ون‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ پرطرفدار باشند.

فولکس‌واگن کالیفرنیا و فورد ترانزیت؛ دو کمپرون‌ پرطرفدارتر ۲۰۲۳

فولکس‌واگن کالیفرنیا و فورد ترانزیت سفارشی ناگت به‌عنوان دو گزینه محبوب در بازار کمپرون‌ها شناخته می‌شوند که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ نیز جایگاه مناسبی در این بازار داشته باشند.

چهار «کمپر ون» که از بازار ۲۰۲۴ سهم عمده می‌خواهند

چهار «کمپر ون» که از بازار ۲۰۲۴ سهم عمده می‌خواهند

هر دو این وسایل‌نقلیه در رده متوسط قرار دارند و بسیار جذاب به نظر می‌رسند. این ون‌ها براساس دو تا از بهترین ون‌های پنلی ساخته شده‌اند. ترانسپورتر کلاسیک فولکس‌واگن (نسخه پایه مدل کالیفرنیا) و ترانزیت سفارشی فورد، هر دو مناسب یک خانواده چهارنفره هستند و به‌واسطه سقف‌های پاپ‌آپ، فضای ایستاده را فراهم کنند. هر دو ون حدود ۶۵۰۰۰ پوند قیمت دارند.

هر دو خودرو با یک جفت انتخاب موتور ارائه می‌شوند. برای فورد، این یک موتور ۲.۰لیتری دیزلی با قدرت ۱۲۸ یا ۱۸۳اسب‌بخار است که دومی با یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک جفت می‌شود.

فولکس‌واگن همچنین دارای موتور ۲.۰لیتری دیزلی است که با قدرت‌های ۱۴۸ یا ۱۹۷اسب‌بخاری عرضه می‌شود.

این دو ون از طرح‌بندی داخلی کاملا متفاوت هستند. کالیفرنیا سنتی‌تر و دارای یک واحد مبلمان جانبی، سقف بالارونده لولایی عقب و یک تخت راک‌اندرول در طبقه پایین است.

اکثر کمپرون‌های این اندازه از این چیدمان استفاده می‌کنند و دلیل خوبی هم دارد، زیرا ساده و همه‌کاره است.

مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ برند احتمالی بازار کمپرون‌ها

طبیعی است در بازار پرطرفدار کمپرون‌ها، نام مرسدس‌بنز را هم در فهرست ببینیم؛ خودروسازی که در سال‌های فعالیت‌ خود همواره صدرنشین سگمنت‌های مختلف بوده است. در همین راستا، مرسدس‌بنز مارکوپولو وارد بازار کمپرون‌ها شده؛ خودرویی که توانسته است در بازارهای مختلف به ویژه بریتانیا بدرخشد.

چهار «کمپر ون» که از بازار ۲۰۲۴ سهم عمده می‌خواهند

چهار «کمپر ون» که از بازار ۲۰۲۴ سهم عمده می‌خواهند

این خودرو همچون دیگر وسایل نقلیه‌ای که ستاره سه‌پر را حمل می‌کنند، با کیفیت مطلوبی به بازار رسیده است. بر همین اساس، می‌توان امیدوار بود در رقابت ۲۰۲۴ یکی از برندگان این بازار باشد. این کمپرون، براساس خودرو کلاسV ساخته شده و مجهز به موتورهای دیزلی قدرتمند و گیربکس‌های ۹سرعته روان است.

برای سفر در دل طبیعت، می‌توان گفت که نسخه کمپرون مرسدس‌بنز، قطعا یک گزینه کلاس بالا در مقایسه با کالیفرنیا و ترانزیت بوده، اما برای سفرهای خانوادگی مناسب نیست و از نظر فضا نمی‌تواند با فولکس‌واگن کالیفرنیا رقابت داشته باشد.

کمپرون ۸۰هزار دلاری فولکس‌واگن‌گراند

برای افرادی که به دنبال فضای بیشتر در داخل کمپرون هستند، فولکس‌واگن «گراند کالیفرنیا» قطعا یکی از بهترین گزینه‌هاست.

این کمپرون براساس فولکس‌واگن کرافتر، که خود یک ون پانل بزرگ و درخشان است، ساخته شده و هر چیزی که در «کالیفرنیای معمولی» وجود دارد، در این خودرو به بهترین شکل به کار رفته است.

چهار «کمپر ون» که از بازار ۲۰۲۴ سهم عمده می‌خواهند

چهار «کمپر ون» که از بازار ۲۰۲۴ سهم عمده می‌خواهند

چهار «کمپر ون» که از بازار ۲۰۲۴ سهم عمده می‌خواهند

در این کمپرون نه‌تنها چهار صندلی و یک آشپزخانه وجود درد، بلکه یک تخت دائمی در عقب و یک حمام با دوش و سرویس بهداشت تعبیه شده است. تجهیزات داخلی این خودرو همگی انتخاب فولکس‌واگن بوده و دور از ذهن نیست که کیفیت آن فوق‌العاده است.

اگرچه این کمپرون برای رانندگی روزانه نسبت‌به نسخه پایه کالیفرنیا گران‌تر است، اما باید آن را یک کمپرون واقعی دانست؛ حتی زمانی که رانندگان از این خودرو استفاده باری یا مسافری می‌کنند، به‌طور معمول امتیاز بالایی را به آن می‌دهند.

قیمت این کمپرون از از ۸۰,۶۹۶ پوند برای شاسی کوتاه VW Grand California ۶۰۰ شروع می شود و تا ۸۳,۳۶۲ پوند برای LWB ۶۸۰ افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =