کد خبر: 247545
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
واردات خودرو

به گزارش « اخبار خودرو » ، علیرضا کافی در سرمقاله روز ( چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « صحبت های وزیر صمت در صحن علنی مجلس » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

«معتقدم باید کاری کنیم افراد خودشان برای خود خودرو وارد کنند» این جمله را وزیر صنعت ایران در صحن علنی مجلس و در برابر نمایندگان مردم گفته است، آن‌هم در جواب پرسش نمایندگان درخصوص اقدامات و برنامه‌های دولت برای واردات خودرو.

شاید برای ما عادی باشد که بعضی مسئولان هرازگاهی حرف‌هایی بزنند که شاید ندانند بازتاب سخنانشان در جامعه مطالبه‌ ایجاد خواهد کرد. حال در این میان وزیر صمت برای تاکید بر لزوم ساماندهی بازار خودرو از طریق واردات از اعطای مجوز به ۲۳شرکت صحبت کرده و گفته است باید به سمتی برویم که مردم بتوانند خودشان خودرو وارد کنند.

در اینجا ذکر این نکته حیاتی است که به‌راستی اعطای مجوز واردات یک برند و خودرو به چند شرکت یا آنگونه که آقای وزیر گفته است؛ توسط مردم چه تکلیفی برای تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش استاندارد ایجاد می‌کند؟ این در حالی است که هر یک از این شرکت‌ها مدل خاصی از یک برند را وارد می‌کنند یا به‌طور مشترک دست روی یک مدل می‌گذارند.

آیا وزارت صمت سازوکاری برای تامین قطعات، آموزش تکنسین‌های داخلی برای خودروهای روز دنیا و آینده این خودروها در بازار کرده است یا می‌خواهد به هر طریقی تنها بازار تشنه را سیراب کند.

به‌نظر می‌رسد وزیر محترم صمت نگاه همه‌جانبه‌ای به صنعت و بازار خودرو ندارند اما حتما می‌دانند برخی خودروها که در ادوار گذشته توسط بعضی واردکنندگان به کشور آمده‌اند، امروز با مشکل کمبود قطعه مواجه هستند.

پس جا دارد به جای فرصت دادن به همه حتی عموم مردم، کار را به مجموعه‌های توانمند سپرد و در کنار آن بر عملکردشان نظارت کرد.با این نگاه شاید در آینده با بازاری شامل انواع خودروها با استانداردهای کشورهای مختلف که هرکس از نقطه‌ای خریداری کرده و به ایران آورده است، مواجه نباشیم.

آری! شاید شایسته نباشد برای مردم مطالبه‌ای غیرعملی ایجاد کرد و باید با کار کارشناسی شده هر چه بیشتر صنعت و بازار خودرو را مدیریت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =