کد خبر: 247585
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به اینکه اختیارات شورای رقابت قابل‌ واگذاری نیست و همچنان بازار خودرو انحصاری است، گفت: مسئول تنظیم بازار خودرو شورای رقابت است و فقط تنظیم‌گر فنی بازار خودرو وزارت صمت بوده و در حوزه اجرا اختیارات بیشتری پیدا کرده است.

سپهر دادجوی‌توکلی با اشاره به اینکه اختیارات شورای رقابت قابل‌واگذاری نبوده و بازار خودرو انحصاری است، گفت: مسئول تنظیم بازار خودرو شورای رقابت است و در اصلاحات دستورالعمل خودرو فقط تغییراتی در فرآیندها برای تسهیل و تسریع در اجرای دستورالعمل صورت گرفته است.

وی افزود: براساس اصلاحات انجام‌شده مانند گذشته خودروسازان هزینه‌های تولید را برای سازمان حمایت ارسال می‌کنند و این سازمان براساس دستورالعمل 543 شورای رقابت محاسبه قیمتی را انجام می‌دهد.

سخنگوی شورای رقابت، اضافه کرد: در این مرحله به جای بررسی این موضوع در کارگروه خودروی شورای رقابت، مستقیماً سازمان حمایت درخواست ها را در قالب دستورالعمل 543 شورای رقابت محاسبه و قیمت ها را به معاونت حمل و نقل وزارت صمت برای تایید و ابلاغ به خودروسازان ارسال می کند.

وی تاکید کرد: باید اصلاحات دستورالعمل خودرو بعد از طی کردن فرآیند اداری که حدوداً 1 تا 2 روز زمان می‌برد به وزارت صمت ابلاغ شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =