بریجستون

بریجستون که از سال ۱۹۹۸ در روسیه حضور دارد؛ در مارس ۲۰۲۲ تصمیم گرفت تمام فعالیت‌های تولیدی خود را به حالت تعلیق درآورد و سرمایه‌گذاری‌های جدید در روسیه را به‌دنبال تهاجم مسکو به اوکراین متوقف کند، اقدامی که توسط بسیاری از شرکت‌های غیرروسی دیگر نیز انجام شد.

سرانجام مشخص شد تایرساز ژاپنی خط تولید و تجهیزات زیرساختی خود را به اس ۸ کپیتال فروخته، این هلدینگ روسی تعداد انگشت‌شماری از دارایی‌های شرکت‌های غربی را به دست آورده است.

بریجستون به‌دنبال خریدار بود و به عدم قطعیت در ادامه فعالیتش و مشکلات عرضه مداوم اشاره می‌کرد، اعلام شده است حدود ۱۰۰۰ کارمند این تایرساز در روسیه به S۸ Capital منتقل خواهند شد. قیمت این معامله اعلام نشده است.

بریجستون اعلام کرد: «این قرارداد شامل کارخانه تولید تایر در اولیانوفسک و دفتر فروش و بازاریابی در مسکو است.»

تاثیر انتقال دارایی‌های آن به S۸ Capital بر پیش‌بینی‌های تلفیقی آنها برای سال مالی ۲۰۲۳ جزئی است.

سال گذشته بریجستون اعلام کرد روسیه کمتر از ۲درصد درآمدهای آنها را به خود اختصاص داده و برای اجرای این معامله هم تاییدیه نظارتی و هیات‌مدیره را به طور کامل دریافت کرده است. البته براساس شرایط قرارداد علائم تجاری برندهای بریجستون به مالک جدید منتقل نمی‌شود.

مجموعه S۸ Capital متعلق به کارآفرین روسی آرمن سرکیسیان است و در زمینه فناوری اطلاعات در امور مالی، خرده‌فروشی و مخابرات فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین دارایی‌هایی را خریداری کرده که قبلا متعلق به سازنده آسانسورهای اوتیس «Otis Worldwide Corp » و گروه فناوری آلمانی بوش بود.

مالک جدید اعلام کرد کارخانه اولیانوفسک ظرفیت تولید ۲.۴میلیون لاستیک در سال را دارد. با افزودن به خریدهای قبلی خود از دارایی‌هایی که قبلا متعلق به تایرسازان آلمانی کانتیننتال و کوردیانت بود، S۸ اکنون ظرفیت تولید بیش‌از ۱۵ میلیون تایر در سال را خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =