kia

کیا با معرفی این سیستم سعی دارد خودروهای چندمنظوره بیشتری را تولید کرده و به بهینه‌سازی کسب‌وکارها کمک کند

ون‌ها از نخستین باری که طراحی و تولید شدند، به یکی از پرطرفدارترین خودروها در بازار تبدیل شدند. این خودروها به‌واسطه آن که می‌توانند در تمام بازارها حضور داشته باشند و نقش ایفا کنند، توانسته‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند و سهمی از هر سگمنتی را به‌دست آورند.

کاربری این خودروها به‌عنوان یک خودرو سواری، تاکسی، خودرو خانواده، خودرو باری، خودرو تحویل، آمبولانس، خودرو آتش‌نشانی، فروشگاه یا تعمیرگاه سیار و در سال‌های اخیر نیز به‌عنوان مدل‌های کمپر، باعث شده است خریداران و تولیدکنندگان بسیاری به سمت این خودروها بیایند. همین موضوع، توسعه فناوری در ون‌ها هم‌زمان با دیگر انواع خودرو و حتی در برخی موارد سریع‌تر از سایر سگمنت‌ها را به همراه داشت.

حالا در تازه‌ترین اقدام، خودروسازی کیا از پلت‌فرم ماژولار خود رونمایی کرد که درحال‌حاضر قرار است براساس آن چهار ون الکتریکی طراحی و تولید شود. در این میان اما اوبر به‌عنوان نخستین شرکتی است که برای خرید و حتی تغییر بخش‌هایی از طراحی این خودرو به‌نفع رانندگان خود اقدام کرده و قراردادی را با کیا به امضا رسانده است.

قرارداد اوبر برای پیش‌خرید و توسعه محصولات جدید کیا

کیا در نمایشگاه CES 2024، قراردادی را با اوبر برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی ماژولار جدید (EVs) خود در لاس‌وگاس امضا کرده است. تفاهم‌نامه امضاشده با اوبر، دو شرکت را متعهد به همکاری در توسعه برنامه‌های کیا و تحویل PBV می‌کند. بر این اساس، رانندگان در پلت‌فرم اوبر همچنین می‌توانند خودروهای کیا را با مجموعه‌ای از پیشنهادها انتخاب کنند که روند برقی‌سازی را کاهش می‌دهد و به دستیابی به اهداف پایداری کیا و اوبر کمک می‌کند.

کیا امیدوار است با همکاری با اوبر، مشخصات بهینه مدل‌های PBV را با ادغام بیشتر فناوری و خدمات به نفع رانندگان و کاربران، شناسایی کند. اهداف این مشارکت همچنین شامل ایجاد نمونه‌های اولیه و تولید PBV متناسب با نیازهای رانندگانی است که از پلت‌فرم Uber استفاده می‌کنند.

تولید پلت‌فرم اختصاصی کیا در کارخانه‌ای با ظرفیت 150هزار دستگاه

خودروسازی کیا پس از آن که پنج سال در نمایشگاه CES حضور نداشت، در سال جاری میلادی با دست پر به این نمایشگاه بازگشت.

در این دوره از نمایشگاه، کیا از پلت‌فرمی ماژولار رونمایی کرد؛ این پلت‌فرم الکتریکی که موسوم به Platform Beyond Vehicles است و به اختصار PBV نامیده می‌شود، هنوز در مرحله مفهومی هستند و به تولید نهایی نرسیده‌اند.

جزئیات زیادی در مورد این‌که چه زمانی محصولات تولیدشده براساس پلت‌فرم ماژولار PBV از حالت مفهومی به یک محصول در حال تولید می‌رسد، وجود ندارد، اما کیا هم‌اکنون در حال ساخت یک کارخانه اختصاصی PBV در کره با برنامه‌هایی برای ایجاد ظرفیت تولید است.

بنابراین قرار است در این کارخانه 150هزار دستگاه براساس این پلت‌فرم تولید شود و در سال 2025 این رقم به 300هزار دستگاه برسد. بنابراین ممکن است شاهد عرضه اولین PBV در سال 2024 باشیم.

«PV5»؛ ون کیا با چهار پیکربندی روی پلت‌فرم «PBV»

گرچه کیا آمارهای دقیقی از تولید این ون‌ها براساس پلت‌فرم جدید خود نداده است، اما به‌گفته این کارخانه، PV5 اولین وسیله‌نقلیه‌ای خواهد بود که برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده و آماده تولید می‌شود.

این ون قرار است بر ابزارهای تجاری مانند حمل‌ونقل، تحویل و سایر خدمات تجاری تمرکز داشته باشد. احتمالا جالب‌ترین موضوع در مورد PV5 ماژولار بودن آن است. این خودرو با استاندارد یک ون کوچک تولید خواهد شد، اما کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند، می‌توانند نسخه سقف‌بلند آن را تحویل بگیرند.

دوسوم فضای عقب این خودرو قابل‌تعویض است و متقاضیان می‌توانند نسخه‌ای با پیکربندی کامیونت را تحویل بگیرند. همچنین یک پیکربندی به شکل تاکسی با تمرکز بر حمل‌ونقل مسافران نیز برای این خودرو آماده می‌شود. طراحی داخلی این ون کاملا ماژولار است تا این تغییرات قابل اجرا باشد.

همکاری «کیا» با «Motional» برای تولید نسخه خودران از تاکسی‎های «PV5»

هم‌زمان با استفاده از فناوری پیشرانه‌های الکتریکی، در برخی خودروسازی‌ها، تکنولوژی خودران نیز مورد استقبال قرار گرفته و در مسیر توسعه است. با این‌حال، کیا به‌طور خاص به قابلیت‌های خودران محصولات تولیدشده براساس این پلت‌فرم اشاره نکرده است و عکس‌هایی هم که از داخل خودرو منتشر شده، یک صندلی راننده و ناحیه فرمان تا حدی سنتی را نشان می‌دهد.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که می‌خواهد یک نسخه روبوتاکسی از PV5 را با مشارکت Motional توسعه دهد که تجربه سواری خودران را فراهم می‌کند.

نسخه‌های بزرگ و کوچک «PV5» هم در راهند

گرچه کیا خودرو PV5 را به‌عنوان مرکز توجه این فناوری اعلام کرده است، اما دو مدل دیگر هم با نام‌های PV7 و PV1 در کنار این پلت‌فرم رونمایی شده‌اند که به ترتیب در مقایسه با PV5، بزرگ‌تر و کوچک‌تر هستند. این خودروها نیز مانند PV5 تمام‌برقی هستند.

خودروسازی کیا هنوز اطلاعات چندانی را درباره قدرت، نوع پیشرانه و قیمت احتمالی این محصولات منتشر نکرده، اما اعلام کرده است این پلت‌فرم‌های ماژولار از سیستم نرم‌افزاری یکپارچه برای ارتباط میان خودروها استفاده خواهد کرد. بنابراین، خود خودروها به‌همراه رانندگانشان با یکدیگر در ارتباط خواهند بود. کیا با معرفی این سیستم سعی دارد خودروهای چندمنظوره بیشتری را تولید کرده و به بهینه‌سازی کسب‌وکارها کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =