KMC X۵

خودرو کی ام سی ایکس فایو در لوکس ترین مرکز خرید پایتخت یعنی مرکز خرید پالادیوم و همچنین مراکز خرید بزرگی همچون اوپال ، بام لند و کوروش به نمایش درآمده است

در بازار خودرو جهان زمانی که یک محصول از خودروسازان مطرح معرفی می‌شود، تیم مارکتینگ آن کمپانی درصدد به‌نمایش در آوردن محصول جدید برای مشتریان بر می‌آید. سال ۲۰۱۶ میلادی بود که کمپانی کادیلاک برای معرفی بیشتر سدان لوکس خود و ارتباط برقرار کردن مشتریان با این خودرو، در کشور چین اقدام به‌قرار دادن مدل CT۶ در یک آکواریوم کرد.

حدود چهار ماه قبل بود که شرکت کرمان‌موتور به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز بخش‌خصوصی کشور نیز از اس‌یووی کامپکت جدید و البته خاص خود یعنی X۵ رونمایی کرد و در چند روز اخیر، این شرکت در اقدامی جالب و مشتری‌پسند، جدیدترین اس‌یووی کامپکتش یعنی X۵ را در چهار مرکز مهم خرید تهران یعنی اُپال، پالادیوم، بام‌لند و کوروش‌مال در معرض دید عموم قرار داده تا بتواند در بخش ارتباط با مشتری، همچنان موفق ظاهر شود.

نمایش KMC X۵ در ضیافت کرمان‌موتور

نمایش KMC X۵ در ضیافت کرمان‌موتور

آشنایی با X۵

سال ۱۳۹۳ بود که کرمان‌موتور برای نخستین‌بار اس‌یووی کامپکت و باکیفیت خود با عنوان جک S۵ را به‌بازار عرضه کرد. S۵ به‌قدری با ظاهر جوان‌پسند و آپشن‌هایی که در اختیار مشتریان می‌گذاشت موفق ظاهر شد که در اواخر سال ۱۳۹۹، نسخه فیس‌لیفت آن با پیشرانه قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر راهی بازار شد.

جک S۵ را باید پرفروش‌ترین بلندقامت ایران دانست؛ چراکه بر اساس آمارهای رسمی، این خودرو بیش از ۱۰۳ هزار دستگاه طی یک دهه فروش داشته است. این استقبال سبب شد مدیران ارشد کرمان‌موتور درصدد عرضه اس‌یووی کامپکت جدید و البته مدرن‌تری برآیند تا بتواند جانشین لایقی برای S۵ باشد.

بر این اساس حدود چهار ماه قبل بود که اس‌یووی کامپکت جدید کرمان‌موتور با عنوان X۵ رونمایی شد. X۵ درحقیقت یک محصول چینی اما با بهره‌گیری از استراتژی آلمانی است. در اتوشو پکن سال ۲۰۲۲ میلادی، این خودرو تحت‌برند سهول X۶ معرفی شد. سهول یک برند چینی است که با نام سول نیز آن را می‌شناسیم.

این برند در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی با مشارکت فولکس‌واگن و برند زیرمجموعه آن یعنی سئات و تحت مالکیت جک (JAC) تاسیس شد. سهول X۶ یا همان KMC X۵ یک اس‌یووی کامپکت سگمنت C است که برپایه و اساس پلت‌فرم جک S۵ توسعه یافته تا با تکنولوژی جدیدی که ارائه می‌کند، حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. بر این اساس می‌توان گفت KMC X۵ یک محصول تازه‌نفس چینی-آلمانی است که قرار است در بازار ایران مانند برادر بزرگ‌ترش یعنی S۵ چالش جدیدی را برای رقبا به‌وجود آورد.

نمایش KMC X۵ در ضیافت کرمان‌موتور

نمایش KMC X۵ در ضیافت کرمان‌موتور

KMC X۵ در کانون توجه مردم

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، این روزها تیم مارکتینگ خودروسازان برای ارتباط و آشنایی بیشتر مشتریان با محصولات جدیدشان آن‌ها را در مراکز بزرگ خرید، در معرض دید عموم قرار می‌دهند. هدف کرمان‌موتور از نمایش KMC X۵ آشنایی بیشتر مردم با آخرین محصول KMC و اطلاع از زمان عرضه خودرو و قیمت نهایی آن است.

نمایش این خودرو در مراکز خرید بزرگ و مهم تهران سبب می‌شود مردم در یک فضای کاملا به‌دور از تبلیغات با محصول جدید کرمان‌موتور آشنا شده و با آن ارتباط برقرار کنند و از طرفی کیفیت نهایی محصول مورد نظر را هم از نزدیک مشاهده کنند.

KMC X۵ در مراکز خرید مهم تهران روی یک استند قرار گرفته که باتوجه به نورپردازی، در نگاه اول کیفیت بالای رنگ این خودرو نظر مردم را جلب می‌کند. ارتباط‌گیری مستقیم مشتری با خودرو و بررسی جزئیات بدنه و امکانات رفاهی خودرو می‌تواند در نهایت به‌ایجاد یک جایگاه خاص برای این بلندقامت تازه‌نفس کمک کند. اگر شما هم پشت فرمان این خودرو بنشینید، قطعا کیفیت بالای ساخت را در آن حس خواهید کرد و در آن لحظه KMC X۵ را با سایر رقبای هموطن یا وارداتی در بازار کشورمان مقایسه خواهید کرد و در نهایت به‌طراحی جدید، امکانات رفاهی مناسب و پیشرانه پرتوان و کم‌مصرف این خودرو رای مثبت خواهید داد.

نمایش KMC X۵ در ضیافت کرمان‌موتور

نمایش KMC X۵ در ضیافت کرمان‌موتور

پیشرانه ۱۷۲ اسب‌بخاری X۵

محصول جدید کرمان‌موتور یا همان KMC X۵ در کلاس خودروهای اس‌یووی کامپکت و در سگمنت C قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه این خودرو، طراح خودرو به‌خوبی توانسته حس اسپرت، دینامیک و زیبایی در آن ایجاد کند. با نگاهی به‌پروفیل این خودرو با در نظر گرفتن کاپوت نسبتا کشیده و پشتی که با انحنای نسبتا زیادی مواجه است، برادر بزرگ‌تر این خودرو یعنی S۵ در ذهن‌ها تداعی می‌شود.

درواقع ستون‌های A، B و C خودرو به‌همراه لچکی آن، حس و حال جک S۵ را به‌بیننده القا می‌کند که این امر، نشان از حفظ وفاداری به خط‌مشی و زبان طراحی کمپانی تولیدکننده دارد. خطوط نسبتا تیز در کنار سطوح تخت، پیکره X۵ را تشکیل می‌دهد. استفاده از رینگ‌‎های ۱۸ اینچی پنج پره آیرودینامیکی، کاراکتر نافذ و موقری به این اس‌یووی کامپکت می‌بخشد.

در جلو خودرو شاهد یک سبک طراحی کاملا متفاوت و مدرن از یک اس‌یووی کامپکت هستیم که البته بسیار خشن به‌نظر می‌رسد. KMC X۵ نیز همانند سایر محصولات خودروسازان مطرح به‌طراحی چراغ‌های دوبل وفادار مانده است.

یک چراغ‌ LED به‌شکل حرف L در بالاترین قسمت سپر جلو و دماغه قرار دارد. وجود چراغ‌های اصلی خودرو زیر LED ها و ایجاد یک فرم ذوزنقه‌ای‌شکل که با خط کروم جلوپنجره کاور شده، چهره‌ای تهاجمی از این خودرو را به‌نمایش می‌گذارند. ناگفته نماند که طراحی خطوط تیز روی کاپوت و دهانه بزرگ، در تهاجمی و خشن جلوه دادن نمای جلو این خودرو بی‌تاثیر نیست.

در بخش عقب خودرو، طراحی KMC X۵ به‌اوج زیبایی خود می‌رسد. در این نما شاهد چراغ‌های پیوسته‌ای هستیم که مشابه هیچ‌یک از محصولات خودروسازان چینی نیست. نکته قابل توجه در نمای عقب این خودرو، طراحی چراغ‌ها براساس کاسه‌چراغ S۵ است.

این چراغ‌ها با یک نوار LED فوق‌العاده ظریف به‌هم پیوسته‌اند تا شاهد یک چراغ پیوسته مزین به‌گرافیک LED باشیم. LED های عمودی منقطع و فرم بسیار ظریف نوار LED پیوسته به‌همراه اسپویلر الحاقی بال خفاشی، نمای عقب KMC X۵ را زیبا و چشم‌نواز جلوه می‌دهند.

با ورود به‌کابین این اس‌یووی کامپکت، شاهد طراحی مشابه اس‌یووی محبوب هیوندای سانتافه نسل چهارم (البته نسخه فیس‌لیفت آن) هستیم.

این مساله نیز ناگزیر است؛ زیرا در جک S۵ نیز اِلِمان‌هایی به‌چشم می‌آید که آن را مشابه هیوندای توسان کرده است. داشبورد ساده اما مدرن، این خودرو را به‌یکی از گزینه‌های جدید و به‌روز بازار ایران بدل کرده است.

طراحی دریچه‌های افقی طرفین و دریچه‌‎های ذوزنقه‌ای‌شکل میانی با فرمت کلی داشبورد هارمونی دارد. در بالاترین نقطه داشبورد، یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی لمسی افقی تعبیه شده تا با کلاستر تمام‌دیجیتالی، فضای مدرنی را در کابین خودرو فراهم آورد. همین مساله سبب شده است فضای داخلی کاملا خلوت باشد.

طراحی کنسول شناور میانی که به‌داشبورد متصل شده، یک دسته‌دنده روتاری جذاب و زیبا مشابه محصولات جگوار یا هیوندای سانتافه نسل چهارم فیس‌لیفت با دو دکمه ترمز برقی و اتوهلد و دو کاپ‌هلدر (جالیوانی) فضای داخلی این خودرو را جذاب و متفاوت به‌نمایش می‌گذارد.

استفاده از غربیلک‌فرمان دی-تایپ دوشاخه، حس بسیار خاصی را در زمان رانندگی به‌راننده القا می‌کند. اگر بخواهیم به‌مشخصات فنی KMC X۵ نیز اشاره‌ای داشته باشیم، باید گفت این خودرو دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری مزین به ۱۶ سوپاپ در سرسیلندر و مجهز به‌فناوری توربوشارژ است.

این موتور با توجه به‌سیستم پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها و همراهی توربوشارژ، حداکثر می‌تواند ۱۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه از نوع تر (DCT Wet) به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

فهرست بلندبالایی از امکانات رفاهی نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که از میان آن‌ها می‌توان به کروزکنترل، ۴ ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز و سیستم ترمز اضطراری، سیستم هشدار فشار باد تایرها، ترمزدستی برقی، سنسورهای پارک عقب و دوربین دید عقب، سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی‌ها، سیستم پیش‌کشنده کمربندهای ۳ نقطه‌ای، صندلی مخصوص کودک، سقف پانوراما و سیستم تهویه‌مطبوع کاملا اتوماتیک اشاره کرد.

نمایش KMC X۵ در ضیافت کرمان‌موتور

قیمت نهایی و زمان عرضه

KMC X۵ با قیمت نهایی یک‌میلیارد و ۳۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. بر اساس گفته‌های کارشناس مربوطه در مرکز خرید اُپال، تحویل این خودرو ۹۰ روزه است و افرادی که ماه قبل ثبت نام کرده‌اند، در بهمن‌ماه سال جاری خودرویشان را تحویل خواهند گرفت. البته برای ثبت‌نام جدید، باید منتظر باز شدن سایت سامانه یکپارچه باشید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کافی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    سلام ببخشید ما ثبت نام کردیم ولی پیامک و خبری نیومده مشکل چیه؟
    • بابک IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 0
      عزیزم زمانی که خودرو تولید شد و سندش به نامتون خورد از طریق این سایت قابل رهگیریه و بهت اطلاع رسانی میشه زمان تحویل رو اسفن گفتن که من امیدوارم زودتر هم بشه
  • Sahba9170mersad IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    سلام و درود آیا قیمت ماشین همان ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون هستش؟
    • امیر IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 1
      حتما. بشین تا این قیمت بهت بدن. سلام منم برسون
  • علیرضامرادی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام من چطور می تونم ثبت نام کنم
  • مهدی حیسنزاده IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مشکی
  • مجید دستوار IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام من ثبت نام کردم ولی هنوز نتیجه ای نگرفتم تا به الان .وخبری نشد؟؟؟؟
  • مجید دستوار IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام من ثبت نام کردم ولی تا به الان خبری نشد؟؟
  • Amiiir IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 0
    تقریبا همه کامنتا این بود که من ثبتنام کردم ولی خبری نشده هنوز ، خب ملتی که تا الان هنوز متوجه نشده که نباید ثبتنام بکنه حقشه هر بلایی سرش بیاد، بااین ملت هیچی درست نمیشه
  • Hamid IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام همسر بنده هم ثبت نام کرده ولی تاکنون خبری نشده ....
  • Shah IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام چرا مثل همه دنیا یاگذشته کشور خودمان بازار راازماشینهاتون پرنمیکنید تامردم بدلخواه خودشون خریدکنند؟ حالا جنس نامرغوب چینی هست باشه ولی آقا محصولاتتون رادرنمایشگاهها بگذارید دیگه این بازیهای پول پیش گرفتن وچندماه معطلی تا باپول مردم محصول را ساختن و به خودمردم انداختن چیه شماهارابخدا صاحب کارخونه ها یه کم ارق ایرانی داشته باشیدآخه این یعنی چی هرکس می‌تونه باپول بی بهره مردم هرکاری بکنه خونه بسازه ماشین بسازه ده برابرسودببره مردم رامچل ومعطل کنه دیگه بسه بگذارید خودمون حداقل اختیارانتخاب یه ماشین را داشته باشیم
  • داود IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 0
    وای به حال ملتی که بارها از یک سوراخ گزیده میشه دوباره دست می‌کنه تو اون سوراخ به والله اگه دنبال این اشغالای چینی که چند برابر قیمت واقعی به مردم میدن نرن بهترین ماشین نصیبشون میشه ولی افسوس خود کرده را تدبیر نیست
  • نبی زاده GB ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 1
    ثبت نام نکنید خودرو و باید با منت بدن ، آخ از دست شماها
  • چینی دوست IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام خدمت همگی و سایت خوب اخبار خودرو من این ماشین رو از نزدیک دیدم خیلی خوشگله ولی جون مادرتون گندشو در نیارین چرا الان هیچی‌مشخص نیست میرین ثبت نام میکنین شما از کدوم غار اومدین؟ چرا نمیفهمین این کار شماها بازار رو تنش میده
  • صابر IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    ماشین خوبی هست اما ای کاش چینی نبود چون هر چی چینی فقط برای یک مدت ماشین میمونه بعدش دیگه اصلا بدرد نمیخوره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =