فیلیپ فون‌هِرشهایت، رئیس «Automotive Board» کانتیننتال

برای اینکه ایده‌ها و طرح‌های مبتکرانه به راه‌حل‌های واقعی تبدیل شوند، به یک محیط مشارکتی و نه موانع نیاز داریم. اگر مسیر درستی را در اینجا تعیین کنیم، می‌توانیم به رقابت فنی در مقیاس جهانی ادامه داده و آینده را فعالانه شکل دهیم

«CES ۲۰۲۴» یک فرصت عالی برای کانتیننتال است تا نشان دهد چگونه ما درحال نوآوری در مسیر حرکت از جاده به ابرها و از [دنیای] مجازی به واقعی با فناوری‌های ایمن، هیجان‌انگیز و مستقل هستیم. در عصر جدید تحرک؛ نرم‌افزارها در وسایل نقلیه نقش اصلی را برعهده دارند. در نمایشگاه CES ۲۰۲۴، در کنار بسیاری از فناوری‌های پیشرفته، ما به طور خاص راه خود را به‌سوی «اکوسیستم ابری» که در خودرو مفهومی و توسط نرم‌افزار تعریف شده است، برجسته می‌کنیم. در واقع این اقدام، اولین HPC چند دامنه‌ای یکپارچه در صنعت و نخستین کامیون عملیاتی همراه با Aurora برای تردد بدون راننده در ایالات‌متحده از سال خواهد بود. مفتخریم که امسال دو بار به‌عنوان برنده جایزه نوآوری CES شناخته شدیم. در CES، کانتیننتال نشان داد چگونه آخرین فناوری‌های ما در هر سطحی بازتعریف جدیدی از خودرو ارائه می‌دهد؛ حرکت خلاقانه از جاده تا ابر.»

آنچه خواندید؛ صحبت‌های فیلیپ فون‌هِرشهایت، عضو هیات اجرایی و رئیس «Automotive Board» کمپانی کانتیننتال (کونتی) است که در نمایشگاه «CES ۲۰۲۴» بیان کرده است. در ادامه گفت‌وگو با این مدیر خلاق را می‌خوانید.

خودروهای متصل» برای شما چه معنایی دارد؟

اتصال یکی از بزرگ‌ترین دگرگونی‌ها در تحرک را تجربه کرده است. عملکردهای هوشمند و مبتنی‌بر نرم افزار امکانات بی‌سابقه‌ای ارائه می‌دهند. وسایل‌نقلیه از هر نوع درحال برقراری ارتباط با یکدیگر و اشتراک با هم هستند. البته در مورد وسیله‌نقلیه تعریف‌شده توسط نرم‌افزار صحبت می‌کنیم که یک اکوسیستم کامل از جاده تا ابر در اطراف آن ایجاد می‌شود. این تجربه، حرکت هیجان‌انگیز را امکان‌پذیر، ایمنی بیشتر جاده را تضمین و همچنین چارچوبی را برای توسعه به سمت تحرک خودمختار فراهم می‌کند.

در صنعت خودرو، ما نه‌تنها در سطح فناوری به این تغییر شکل می‌دهیم بلکه مدل‌های کسب‌وکار و روابط بین شرکت‌ها در کل زنجیره ارزش نیز دستخوش تغییرات اساسی شده‌اند. مشتریان و تامین‌کنندگان در حال تبدیل شدن به شرکای توسعه هستند.

فعالان جدید بازار تحول را از طریق رویکردها، تخصص و راه‌حل‌های خود پیش می‌برند. کلید موفقیت در همکاری و مشارکت نهفته است. به هر حال، تنها یک صنعت نزدیک به شبکه نیز می‌تواند از پتانسیل کامل تحرک متصل و نرم افزاری تعریف‌شده استفاده کند.

IAA Mobility این فرصت را می‌دهد که این تغییر را برای مردم ملموس کرده و در عین حال شبکه خود را در صنعت و فراتر از آن نیز تقویت کنیم.

قصد دارید در IAA MOBILITY به چه چیزی برسید؟

IAA تحرک را در کانون توجه جهانی قرار می‌دهد. به‌عنوان یک پلت‌فرم برای ارتباط و نشان‌دهنده یک معیار مهم در صنعت، اقتصاد و جامعه است. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا نشان دهیم که چگونه تحرک آینده را امروزه پیاده‌سازی می‌کنیم.

همچنین در گفت‌وگوی مستقیم با مشتریان، رسانه‌ها، شرکا و جامعه بازخوردها را درمورد راهکارهای پایدار و مبتنی‌بر نرم‌افزار جمع‌آوری کنیم. البته به طور خاص، تمرکز ما بر این است که چگونه حرکت را ایمن‌تر و مستقل‌تر و در عین حال تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای کاربر فراهم کنیم. ما به همراه مشتریان و شرکای خود، می‌خواهیم چگونگی مدیریت، رفع پیچیدگی‌ها و راه‌حل‌های آینده تقویت کنیم.

با توجه به آنچه گفتید، کدام مبحث اساسی در آینده کمتر موردتوجه عموم قرار می‌گیرد؟

بلوک اصلی برای شکل دادن به آینده‌ای موفقیت‌، عملکرد و نوآوری مشترک در سراسر زنجیره ارزش در صنایع خودروسازی است. دیجیتالی شدن و اتصال، فرصت‌ها و امکانات فراوانی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

با این حال اما از نظر اجرایی، این تحول همراه با پیچیدگی زیاد و درنتیجه تلاش‌های بسیار برای دستیابی به توسعه در تمام زمینه‌ها خواهد بود. هیچ شرکتی نمی‌تواند به تنهایی با این چالش‌ها مقابله کند. مشارکت‌، راه‌حل‌های منبع‌باز، استانداردها و شیوه‌های کاربردی و توجه به مالکیت معنوی باید به موضوعات محوری‌تر، به‌ویژه در آلمان و سراسر اروپا تبدیل شوند.

برای اینکه ایده‌ها و طرح‌های مبتکرانه به راه‌حل‌های واقعی تبدیل شوند، به یک محیط مشارکتی و نه موانع نیاز داریم. اگر مسیر درستی را در اینجا تعیین کنیم، می‌توانیم به رقابت فنی در مقیاس جهانی ادامه داده و آینده را فعالانه شکل دهیم.

در کدام حوزه تحرک بیشترین پتانسیل را می‌بینید و کدام بخش بیشترین نیاز را برای جبران دارد؟

پایداری و تحرک مبتنی‌بر نرم‌افزار زمینه‌های اصلی پیشرفت در آینده هستند. دیجیتالی شدن و اتصال، ایمنی بیشتر و تجربه کاربر هیجان‌انگیز را تضمین می‌کند. آنها کلید رانندگی خودران هستند و در عین حال تحرک پایدار را نیز پیش می‌برند.

اتصال هوشمند می‌تواند ترافیک را کارآمدتر کرده و شکاف بین تردد شخصی و حمل‌ونقل عمومی را بیشتر کند. هدف باید این باشد که تجربه کاربر را تا حد امکان راحت کرده و این شرایط را برای همه ایجاد کنیم. فقط با همکاری نزدیک در صنعت و با مردم می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

«IAA MOBILITY» یک پلت‌فرم جابه‌جایی جهانی پیشرو است. این نوآوری تمام طیف‌های تردد را به هم متصل می‌کند...

به عنوان یک شرکت فناوری و تامین‌کننده خودرو، IAA Mobility را به‌عنوان پلت‌فرمی برای حفظ و گسترش بیشتر شبکه مشتریان و شرکای خود می‌بینیم. برای ما بسیار هیجان‌انگیز است که فراتر از صنعت خودرو به آن نگاه کنیم، به‌عنوان‌مثال به سمت شرکت‌های نرم‌افزاری و فناوری می‌رویم.

جهان در حال تغییر است اما نوآوری و تلاش برای دستیابی به فناوری‌های برتر بیش‌از همیشه به چشم می‌خورد. تصور شما از جهان در ۲۰ سال آینده چیست؟

تحرک نیاز اساسی انسان است. از نظر پایداری و دیجیتالی شدن، در حال حاضر بزرگ‌ترین تحول تاریخ خود را تجربه می‌کند. با تمرکز مشترک بر اجرای تحول در صنعت و جامعه، می‌توانیم جهانی را بسازیم که در آن با خیال راحت، راحت، مستقل و بدون آلایندگی سفر می‌کنیم.

در اینجاست که تردد شخصی و حمل‌ونقل عمومی به‌طور یکپارچه یکدیگر را تکمیل می‌کنند. برای کاربران حمل‌ونقل، دیگر ترافیک یک جدول زمانی نیست، بلکه ترجیح فردی آنها عامل تعیین‌کننده در انتخاب بین وسیله‌نقلیه، راه‌آهن یا سایر گزینه‌های حرکتی است.

«نقش بخش IT» در زنجیره ارزش شما چیست؟

اساس تمام زنجیره‌های ارزش ما با فعالیت کارشناسان فناوری اطلاعات تضمین می‌شود. آنها جریان داده‌ها را بهینه می‌کنند، امنیت سایبری را افزایش می‌دهند و زمانی که چالش‌های فناوری اطلاعات به‌طور ناگهانی به وجود می‌آیند، آماده هستند. چون متخصصان فناوری اطلاعات و امنیت سایبری تطابق کاملی و همکاری بی‌نظیری باهم دارند.

کانتیننتال فناوری‌ها و راه‌حل‌های ایمن، کارآمد، هوشمند و مقرون‌به‌صرفه را برای وسایل‌نقلیه، ماشین‌آلات، ترافیک و حمل‌ونقل ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۲۲، کانتیننتال فروش ۳۹.۴ میلیارد یورویی داشت و در حال حاضر حدود ۲۰۰هزار نفر در ۵۷ کشور و بازار مشغول به کار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =