خودروهای برقی

سال ۲۰۲۳ فروش این خودروها در بازار آمریکا به ۱.۱ میلیون‌دستگاه خودرو رسیده است. همچنین اگر خودروهای پلاگین-هیبرید را به‌این آمار اضافه کنیم، در ایالات‌متحده طی سال گذشته ۱.۴ میلیون‌دستگاه خودرو قابل شارژ به‌فروش رسیده است.

فروش خودروهای برقی در جهان رو به‌افزایش است. هرچند هنوز راه بسیار زیادی برای جایگزینی خودروهای برقی به‌جای خودروهای درون‌سوز وجود دارد، اما روند فروش در دنیا رو به‌رشد بوده است. در آمریکا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در جهان نیز فروش خودروهای تمام‌برقی روند رو به‌رشدی داشته است.

سال ۲۰۲۳ فروش این خودروها در بازار آمریکا به ۱.۱ میلیون‌دستگاه خودرو رسیده است. همچنین اگر خودروهای پلاگین-هیبرید را به‌این آمار اضافه کنیم، در ایالات‌متحده طی سال گذشته ۱.۴ میلیون‌دستگاه خودرو قابل شارژ به‌فروش رسیده است.

براساس گزارش‌ها، فروش خودروهای برقی پلاگین در ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۳ به‌میزان قابل توجهی افزایش یافت و به‌رکورد جدیدی از حجم و سهم بازار رسید.

براساس گزارش آزمایشگاه ملی آرگون، در ماه دسامبر حدود ۱۴۱ هزار و ۵۵ دستگاه خودرو قابل شارژ (شامل ۱۰۰ هزار و ۹۲۸ دستگاه تمام‌الکتریکی و ۴۰ هزار و ۱۲۷ دستگاه خودرو پلاگین-هیبرید) فروخته شد که بیش از ۹.۸ درصد از کل فروش خودروهای سبک است. رشد سالانه در این بخش ۴۲ درصد بوده است.

فروش نزدیک به ۵ میلیون دستگاه خودرو پلاگین در ایالات‌متحده

تعداد کلی خودروهای برقی پلاگین فروخته‌شده در ایالات‌متحده بین دسامبر ۲۰۱۰ تا دسامبر ۲۰۲۳ به‌حدود ۴.۷ میلیون دستگاه رسید. این شامل ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو فروخته‌شده در سال ۲۰۲۳ است.

در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو برقی پلاگین در ایالات‌متحده فروخته شد (بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته) که همچنین ۹.۱ درصد از کل حجم (در مقایسه با ۶.۸ درصد در سال گذشته) است. بیشترین سهم بازار افزونه‌ها در سپتامبر ۲۰۲۳ (۹.۹ درصد) به‌دست آمده است. نکته جالب آن‌که سهم فروش مدل‌های هیبرید در سال ۲۰۲۳ به‌طور متوسط به‌ماهی ۸ درصد یا حتی بیشتر می‌رسد. اما در سال ۲۰۲۲ این رقم هیچگاه از ۸ درصد فراتر نرفت. با این وجود ارقام مذکور نیز در مقایسه با فروش مدل‌های هیبرید در اروپا یا چین تا حد زیادی ناچیز است.

فروش خودروهای تمام‌برقی ۱.۱ میلیون‌دستگاه (۴۸ درصد افزایش نسبت به‌سال گذشته) یا تقریبا ۸۰ درصد از تمام پلاگین‌ها برآورد شده است. این یک رکورد جدید است. BEV ها حدود ۷ درصد از بازار را از آنِ خود کرده‌اند و تسلا بیش از نیمی از کل بخش خودروهای تمام‌الکتریکی در ایالات‌متحده را به‌خود اختصاص می‌دهد. میانگین سهم خودروهای تمام‌الکتریکی در بین سایر خودروسازان حدود ۳ درصد است. حال سوال این است که آیا در سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قابل توجه فروش BEV به‌سطح یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون دستگاه خواهیم بود یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =