کد خبر: 247783
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

مقدمه

یکی از مشکلات پیش رو در صنعت خودروسازی فروش لوازم یدکی تقلبی به جای لوازم یدکی اصل می‌باشد . اخیرا با فروش بالا و محبوبیت خودروهای کره‌ای هیوندا و کیا بین ایرانیان و تقاضای مصرف کننده برای قطعات مصرفی و لوازم یدکی آن، فرصت برای افراد سودجو دربازار فراهم شده تا با تولید مشابه آن محصول و فروش محصول بعنوان کالای اصل سود کلانی داشته باشند . ما دراین بخش سعی داریم تا شما را با راه‌های تشخیص اصل بودن لوازم یدکی هیوندای و کیا و ویژگی های محصول اصل در این زمینه آشنا کنیم .

5 روش تشخیص لوازم یدکی هیوندا و کیا اصل

لوازم یدکی چیست؟

درواقع لوازم یدکی قطعاتی هستند که به علت قیمت مناسب و هزینه کم‌تر نسبت به قطعات اصل برروی خودرو نصب می‌شوند و مشکلات به‌وجود آمده برروی خودرو را حل می‌کنند . شرکت‌ها و برندهای خودروسازی معتبر مانند هیوندا و کیا بطور مستقیم این قطعات یدکی را تولید نمی‌کنند . بلکه با قراردادن الگوی ساخت آن به کمپانی های دیگر حقوق مربوط به آن را واگذار می‌کنند .

راه‌های تشخیص لوازم یدکی اصل

باتوجه به حجم بالای لوازم یدکی هیوندا و کیا موجود در بازار سوال اصلی تمام مصرف کنندگان در قدم اول برای خرید این است که چطور می‌توانیم قطعات اصل و تقلبی را تشخیص دهیم. این راهکارها شامل :

  1. بسته بندی محصول

کیفیت جعبه محصول از نظر مقاومت و ضخامت و هم‌چنین رنگ جعبه و نوشته های چاپ شده برروی آن یکی از روش‌های تشخیص اصل و تقلبی بودن کالاست .

معمولا رنگ جعبه کالای اصل پررنگ‌تر نسبت به کالای تقلبی می‌باشد و مقاومت آن بیشتر و بهتراست . هنگام توجه برروی جعبه درنظر داشته باشید که شماره سریال و هولوگرام روی جعبه راه تشخیص دوم برای اصل بودن کالای مربوطه است .

5 روش تشخیص لوازم یدکی هیوندا و کیا اصل

  1. شماره سریال و هولوگرام

در قطعات لوازم یدکی اصل معمولا شما شاهد شماره سریال درج شده روی جعبه هستید که با اسکن آن

توسط گوشی همراه به راحتی می‌توانید وارد سایت شوید و نام سازنده را پیدا کنید .

به یاد داشته باشید که درصورت تقلبی بودن شماره سریال آن الکی و دارای غلط املائی می‌باشد

  1. دفترچه راهنما

یکی دیگر از راه‌های تشخیص وجود دفترچه راهنما یا همان دستورالعمل استفاده از محصول می‌باشد

درلوازم یدکی هیوندای و لوازم یدکی کیا تمامی مراحل در دفترچه به ترتیب و کامل نوشته شده است

اما در دفترچه تقلبی ممکن است چندین مرحله جا افتاده باشد و یا نمودار و مراحل ناخوانا و بی ربط باشد.

  1. کیفیت قطعات

در خرید قطعات اصل شما شاهد خواهید بود که تمام قطعات بصورت درست و مماس برهم اتصال داده شده‌اند و هیچ گونه برآمدگی یا کج بودن قسمتی از کالا وجود ندارد.

اما در کالاهای تقلبی بست ها برهم منطبق نیستند و زائدهایی برروی بدنه قطعه ممکن است وجود داشته باشد که همین امر موجب تشخیص کالای اصل و تقلبی می‌گردد. نکته حائز اهمیت در خرید کالای اصل قیمت آن می‌باشد که نسبت به کالای تقلبی بالاتر می‌باشد.

  1. قیمت

توجه داشته باشید در خرید کالا ارزان بودن بیش از اندازه کالا میتواند نشان از بی کیفیتی و تقلبی بودن این نوع از محصولات باشد. اما اگر شما قصد خرید یک کالا از لوازم یدکی بعنوان مثال خرید میل لنگ سانتافه 2014 را دارید می توانید با مقایسه قیمت آن در سایت‌ها و نمایندگی‌های معتبر بهترین انتخاب را داشته باشید .

5 روش تشخیص لوازم یدکی هیوندا و کیا اصل

معایب استفاده از لوازم یدکی تقلبی

کاهش کیفیت و عمر کوتاه قطعات

کیفیت پایین درقطعات تقلبی باعث بوجود آمدن خرابی و نقص فنی در سیستم خودرو می شود.

خطرات ایمنی

استفاده از قطعات تقلبی می‌تواند باعث بروز خطرات جدی برای سرنشینان وحتی در مواقعی منجر به مرگ سرنشینان گردد.

عدم هماهنگی با دیگر قطعات و سیستم خودرو

استفاده از قطعات لوازم یدکی تقلبی می‌تواند برهم‌کنش خودرو را تحت تاثیر قرار بدهد و موجب بروز مشکلات فنی در سیستم خودرو بشود.

افزایش هزینه تعمیرخودرو

استفاده از قطعات تقلبی در تعمیرات خودرو هزینه آن را چند برابر می‌کند. به علت کیفیت پایین و عمرکوتاه و حتی آسیب زدن به بخش های دیگر سیستم خودرو.

سخن آخر

انتخاب کالای اصل در میان انبوه کالای تقلبی موجود دربازار علاوه برکیفیت نقش بسزایی درامنیت و سلامت خودرو نیز دارد. اگر شما هم قصد خرید لوازم یدکی از برندهای معروف مانند جنیون پارت و موبیس را دارید. پیشنهاد ما به شما سایت مرکز یدک که نمایندگی رسمی لوازم یدکی خودروهای کره‌ای و وارداتی است که محصولاتی با ضمانت اصل بودن و مناسبت ترین قیمت نسبت به سایر فروشگاه‌ها دارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

آخرین اخبار