سومیتومو و ویاداکت

سومیتومو کورپوریشن اعلام کرده که در استارت آپ آمریکایی ویاداکت (Viaduct Inc) سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این مجموعه یک شرکت تجزیه و تحلیل وسایل نقلیه متصل مبتنی‌بر هوش مصنوعی به حساب می‌آید و به تایرساز ژاپنی کمک خواهد کرد تا به راه‌حل‌های مدیریت ناوگان جامع‌تری دست یابد. 

با پیدا شدن ایده‌هایی برای همکاری مشترک با Viaduct که پیش از این پروژه‌های مشترک آن اجرا شده بود، شراکت استراتژیک با این شرکت را از طریق این سرمایه‌گذاری تقویت خواهند کرد و از این طریق استقرار خدمات مرتبط با راهکارهایی همچون پیش‌بینی خرابی برای کل وسیله‌نقلیه ازجمله تایرها را تسریع می‌بخشند.

استارت‌آپ ویاداکت در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد و خدمات کلی آن شامل ارائه راهکارهای مرتبط با پیش‌بینی خرابی خودرو مبتنی بر هوش مصنوعی است و همچنین داده‌های تحلیل شرایط تایر به‌دست‌آمده از فناوری سنسینگ‌کور (Sensing Core)، به‌عنوان فناوری سنجش بدون حسگر اختصاصی سومیتومو را پشتیبانی کرده و ارزیابی وضعیت خودرو را امکان‌پذیر می‌کند.

انتظار می‌رود ارائه این راهکارهای پیش‌بینی خرابی خودرو، ایمنی در جاده را افزایش دهد، در دسترس بودن و کاهش مدت تعمیرات وسایل‌نقلیه را افزایش دهد و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را برای مقابله با چالش‌های پیش روی اپراتورهای ناوگان و خودروسازان کاهش دهد. ازسوی‌دیگر برای نشان دادن سطوح بالای ایمنی و عملکرد زیست محیطی در پاسخ به ظهور دیدگاه‌های جدیدی به خدمات خودرومحور در ژاپن که تحت عنوان Case و MaaS شناخته شده‌اند.

هدف‌گذاری آنها به سمت تسریع پیشرفت فناوری‌های مرتبط با تایر و خدمات جانبی آن، همچنین حمایت از مفهوم تایر هوشمند تغییر پیدا کرده است.

این شرکت اعلام کرده که با مدیران ناوگان و سازندگان خودرو برای اطمینان از مفاهیم تکنولوژی استفاده شده در ویادکت که به‌نام فناوری سنسینگ کور شناخته می‌شود، به طور کامل همکاری
خواهد کرد.

سومیتومو قصد دارد تا اواخر دهه ۲۰۲۰ راهکارهای مدیریت ناوگان نوین را که ترکیبی از تعمیر و نگهداری، بیمه و اجاره است، ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

آخرین اخبار