بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران

در بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران که روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار گردید، شرکت نفت بهران در رتبه ۶۵ ام صد شرکت برتر ایران قرار گرفت.

این شرکت در گروه فرآورده های نفتی نیز توانست رتبه ۸ را از آن خود کند. در همین رتبه بندی شرکت انرژی‌گستر سینا، رتبه ۹۵ را کسب کرد و در جایگاه پنجم بیشترین رشد سود، در میان صد شرکت برتر ایران ایستاد.

شرکت بازرگانی بهران توانست حائز رتبه ۲۳۵ برترین شرکت‌های کشور شود و در میان شرکت‌های برتر بازرگانی کشور دهم شد. شرکت بهتام روانکار نیز رتبه ۲۵۹ برترین شرکت‌های کشور را کسب کرد و در گروه فرآورده‌های نفتی چهاردهم شد.

رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر کشور در ۲۶ سال گذشته توسط سازمان مدیریت صنعتی ایران و بر اساس حجم فروش شرکت‌ها انجام می‌شود و در تمامی ادوار این رتبه‌بندی، شرکت نفت بهران در میان صد شرکت برتر ایران قرار داشته است.

فعالیت‌های این شرکت در سال ۱۳۴۱ تحت امتیاز و تکنولوژی شرکت EXXON آمریکا و با نام تجاری ESSO آغاز شد. با تاسیس واحد مخلوط کنی (Blending) در سال ۱۳۴۳، به تولید روغن های ESSO در داخل ایران پرداخت و از سال ۱۳۴۵ با نام شرکت تولید و تصفیه روغن به کار خود ادامه داد.

پالایشگاه شرکت در سال ۱۳۴۷ تاسیس و با ظرفیت تولید ۳۰هزار تن روغن در سال راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۳، با نام جدید شرکت پالایش روغن تهران فعالیت‌های تولیدی خود را با روندی رو به توسعه، استمرار بخشید چنانکه درحال‌حاضر ظرفیت تولید سالانه شرکت، بالغ‌بر ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات است.

از سال ۱۳۷۰ نام آن، به شرکت نفت بهران تغییر یافت.

در ادامه فعالیت‌های تحقیقاتی، کارکنان این مجموعه موفق به تولید ضدیخ در سال ۱۳۷۱ و تولید موم (Paraffin wax) مرغوب به روش تعریق (Sweating) برای اولین‌بار در ایران در سال ۱۳۷۲ و همچنین تولید حلال فورفورال در شوشتر در سال ۱۳۸۵ شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =