کد خبر: 247813
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
مجلس

نمایندگان مجلس با اخذ مالیات یک‌درصد از انواع خودرو سواری و وانت دو کابین در اختیار مالکان اعم‌از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز آنها بیش‌از ۳۵میلیارد ریال است، موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند (د) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (د) تبصره (۶) این لایحه آمده است: انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم‌از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودرو آنها بیش‌از سی و پنج میلیارد ریال است، نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک‌درصد می‌شوند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده(۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی هستند.

علیرضا سلیمی نیز پیشنهاد قرار دادن ۲.۵میلیارد تومان به عنوان کف قیمتی برای اخذ مالیات را ارائه کرد.

مجتبی یوسفی در مخالفت با این پیشنهاد، عنوان کرد: مجلس یازدهم ۳ سال تلاش کرد در حوزه خودرو اقدامات درخوری به انجام برساند و به طریقی باری از دوش مردم بردارد.

ابتدا با تصویب قانون واردات خودروی نو برای اولین، بعد با افزایش ارز واردات خودرو، سوم قانون واردات خودروی دست‌دوم بود که از همین تریبون به وزیر صمت تذکر می دهیم زودتر این مصوبه را اجرایی کند.

وی در خصوص پیشنهاد آقای سلیمی هم عنوان کرد: الان وانت‌نیسان بالای یک میلیارد است اگر با این وضعیت خودرو این عدد را بپذیریم باید از آن هم مالیات اخذ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =