محمود مشهدی‌شریف

قطعا سال آینده درپی ابلاغ آیین‌نامه جدید و تسهیلاتی که صندوق حمایت از تحقیق و توسعه صنایع با اولویت صنعت موتورسیکلت در نظر گرفته است؛ شاهد اسقاط ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده خواهیم بود.

در ادامه محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده به بیان نظرات خود می پردازد.

چه میزان موتورسیکلت‌های فرسوده در سال جاری اسقاط شده است؟

با توجه به اینکه در سال‌های گذشته سامانه‌ای برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده تعریف نشده، آمار مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌ها در سال جاری قابل‌توجه نبوده است.

تصویب آیین‌نامه جدید اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در سرعت بخشیدن به خروج این وسایل‌نقلیه چه میزان موثر خواهد بود؟

از آنجا که موتورسیکلت‌های کاربراتوری بیشترین میزان آلایندگی را دارند در آیین‌نامه جدید نیز بیشترین میزان تولید گواهی به موتورسیکلت‌های کاربراتوری اختصاص یافته است. اگر شاخص تولید گواهی را یک در نظر بگیریم، بر اساس جدول معادل‌سازی جدید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ۰.۷۵ گواهی دارند و به تفکیک موتورسیکلت‌های کاربراتوری با عمر ۶ تا ۱۰ سال نیم گواهی و بیش‌از ۱۰ سال نیز ۰،۲۵ گواهی را به خود اختصاص می دهند.

باتوجه به بالا رفتن بی‌سابقه قیمت موتورسیکلت‌، برای ترغیب مالکان موتور سیکلت‌های فرسوده چه تسهیلاتی در آیین‌نامه جدید در نظر گرفته شده است؟

با ابلاغ آیین‌نامه جدید تا پایان سال جاری و سال آینده جهش قابل‌توجهی در اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده خواهیم داشت، با اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده بر اساس جدول معادل‌سازی جدید و همچنین تسهیلاتی که صندوق حمایت از تحقیق و توسعه صنایع با اولویت صنعت موتورسیکلت در نظر گرفته است تمایل صاحبان موتورسیکلت‌های فرسوده به اسقاط افزایش یافته و قطعا سال آینده شاهد اسقاط ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =