۲۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳

۲۰۲۳ سال خوبی برای خودروسازان بود. زیرا اکثر آن‌ها در این سال، رشد فروش محصولاتشان را تجربه کردند و گاه این افزایش فروش‌ دورقمی شده است.

همچنان پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها جزو محبوب‌ترین خودروها در آمریکا بوده‌اند. اکنون فهرستی از ۲۰ خودرو پرفروش در آمریکا تهیه شده است که در ادامه به‌بررسی آن می‌پردازیم.

۱ - فورد سری اف (۷۵۰ هزار و ۷۸۹ دستگاه)

فورد سری اف چندسالی است که پرفروش‌ترین خودرو در آمریکا بوده و در بخش پیکاپ‌ها نیز نزدیک نیم دهه پرفروش‌ترین بوده است و احتمالا به این زودی نیز تغییر نخواهد کرد. البته طرفداران جنرال‌موتورز می‌گویند فروش ترکیبی شورولت سیلورادو و جی‌ام‌سی سیرا بیش‌تر بوده است. رشد فروش فورد سری اف در پایان سال ۲۰۲۳ به ۱۴.۸ درصد رسید.

۲ - شورولت سیلورادو (۵۵۵ هزار و ۱۴۸ دستگاه)

سیلورادو چند سالی است که رقابت تنگاتنگی با رم دارد و در سال ۲۰۲۳ موفق شد از آن سبقت بگیرد. از این پیکاپ به‌تعداد ۱۱۰ هزار دستگاه بیش‌تر از رم فروخته شد و افزایش ۶.۱ درصدی را نسبت به‌سال ۲۰۲۲ ثبت کرد.

۳ - پیکاپ رم (۴۴۴ هزار و ۹۲۶ دستگاه)

فروش پیکاپ رم در سال ۲۰۲۳ با افت یک درصدی همراه بود. نسخه فیس‌لیفت آن امسال و با مدل سال ۲۰۲۵ ارائه می‌شود که می‌تواند به‌فروش این پیکاپ کمک کند. البته باید توجه داشت که نسخه جدید، نخستین رم بدون پیشرانه همی V۸ پس از ۲۰ سال است.

۴ - تویوتا راو۴ (۴۳۴ هزار و ۹۴۳ دستگاه)

راو ۴ محبوب‌ترین شاسی‌بلند آمریکاست و در سال ۲۰۲۳ نیز ۸.۴ درصد از سال گذشته محبوب‌تر بوده است. نسل فعلی راو ۴ به‌پایان خود رسیده و احتمالا نسل جدید را به‌زودی و اوایل امسال ببینیم.

۵ - تسلا مدل Y (۴۰۳ هزار و ۸۹۷ دستگاه)

تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۲ بود. اما متاسفانه شرکت تسلا آمارها را براساس منطقه اعلام نمی‌کند. این خودرو به‌عنوان پنجمین مدل پرفروش آمریکا در سال گذشته معرفی شد و با ۱۶ درصد افزایش همراه بود. این رقم تخمینی بر اساس EVadoption.com اعلام شده و بنابراین ممکن است اختلافی در آن وجود داشته باشد.

۶ - هوندا CR-V (۳۶۱ هزار و ۴۵۷ دستگاه)

محبوب‌ترین محصول هوندا در آمریکا، CR-V است. البته چند محصول دیگر از هوندا را نیز در فهرست خواهیم دید. این محصول افزایش فروش ۵۱.۸ درصدی را تجربه کرده است که به لطف نسل ششم آن محقق شد. نسل جدید در سپتامبر ۲۰۲۲ و برای سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

۷ - جی ام سی سیرا (۲۹۵ هزار و ۷۳۷ دستگاه)

کم‌ترین آمار فروش پیکاپ فول‌سایز در سال ۲۰۲۳ مربوط به جی ام سی سیرا بود. فروش سیلورادو در این سال بهتر بوده و ۲۲.۴ درصد افزایش داشته است.

۸ - تویوتا کمری (۲۹۰ هزار و ۶۴۹ دستگاه)

پرفروش‌ترین سدان سال ۲۰۲۳ در آمریکا، تویوتا کمری بوده است. این محصول حتی از برخی شاسی‌بلندها مانند جیپ گرندچروکی، فورد اکسپلورر و ... پرفروش‌تر بوده است. البته فروش این سدان با افت ۱.۵ درصدی همراه بوده که احتمالا مدل ۲۰۲۵ آن را جبران خواهد کرد.

۹ - نیسان روگ (۲۷۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه)

فقط یک محصول از شرکت نیسان جزو ۲۰ خودرو پرفروش آمریکا قرار دارد و آن مدل روگ است که افزایش فروش ۴۵.۶ درصدی را نسبت به‌سال گذشته ثبت کرده است.

۱۰ - جیپ گرندچروکی (۲۴۴ هزار و ۵۹۴ دستگاه)

نسل فعلی جیپ گرندچروکی چند سالی است که فروخته می‌شود و همچنان فروش آن خوب است. این آمار فروش قوی به‌لطف ارائه نسخه سه ردیفه حاصل شده است. سال ۲۰۲۳ یکی از سال‌های خوب برای گرندچروکی بوده است.

۱۱ - تویوتا تاکوما (۲۳۴ هزار و ۷۶۸ دستگاه)

تویوتا تاکوما خارج از آمریکا، پرفروش‌ترین پیکاپ بوده است. اما افت ۱.۱ درصدی داشته است.

۱۲ - تویوتا کرولا (۲۳۲ هزار و ۳۷۰ دستگاه)

کرولا پرفروش‌ترین خودرو کامپکت است که فروش آن با افزایش ۴.۶ درصدی همراه بوده است. مدل فعلی آن نیز به‌زودی به‌روز خواهد شد.

۱۳ - تسلا مدل ۳ (۲۱۳ هزار دستگاه)

همان توضیحاتی که درباره آمار فروش مدل Y عنوان شد، درمورد مدل ۳ نیز صادق است. البته همه می‌دانند که این محصول خودرو محبوبی است و افت قیمت آن نیز موجب فروش بیش‌تر شد.

۱۴ - شورولت اکوئیناکس (۲۱۲ هزار و ۷۰۱ دستگاه)

این محصول با افزایش فروش ۰.۰۳ درصدی همراه بوده و با اختلاف زیادی پرفروش‌ترین خودرو شاسی‌بلند شورولت است. نسل بعدی آن نیز احتمالا امسال معرفی خواهد شد.

۱۵ - هیوندای توسان (۲۰۹ هزار و ۶۲۴ دستگاه)

توسان تنها خودرو کره‌ای این فهرست ۲۰ تایی است. فروش توسان ۲۰ درصد افزایش داشته و فیس‌لیفت آن نیز انتهای سال ۲۰۲۳ با تغییرات جزئی داخلی و خارجی معرفی شد.

۱۶ - هوندا سیویک (۲۰۰ هزار و ۳۸۱ دستگاه)

فروش سیویک در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۴۹.۶ درصدی همراه بوده و این درحالی است که در سال ۲۰۲۲ کاهش داشت.

۱۷ - هوندا آکورد (۱۹۷ هزار و ۹۴۷ دستگاه)

فروش آکورد نیز با رشد ۲۸ درصدی همراه بوده است. البته این فروش، با میزان فروش دهه ۱۹۹۰ فاصله زیادی دارد. زیرا آن زمان بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه می‌فروخت.

۱۸ - فورد اکسپلورر (۱۸۶ هزار و ۷۹۹ دستگاه)

فروش فورد اکسپلورر نیز نسبت به اوایل دهه ۲۰۰۰ کاهش زیادی داشته است. فروش این خودرو در گذشته به ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسید. قرار است یک به‌روزرسانی برای آن ارائه شود که احتمالا به‌فروش در سال ۲۰۲۴ کمک می‌کند.

۱۹ - تویوتا هایلندر (۱۶۹ هزار و ۵۴۳ دستگاه)

هایلندر فعلی در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است و به‌زودی یک به‌روزرسانی برای آن ارائه خواهد شد. فروش آن با افت ۲۳.۹ درصدی همراه بوده است.

۲۰ - سوبارو اوت‌بک (۱۶۱ هزار و ۸۱۴ دستگاه)

نسل فعلی این محصول در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است و طراحی متفاوتی دارد. تریم Wilderness آن ظاهری آفرودی به‌خودرو می‌دهد و فروش آن نسبت به‌سال قبل با افزایش ۹.۹ درصدی همراه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =