پالایشگاه اصفهان

طبق گزارش کدال، سهم پتروپالایشگاه اصفهان از تولید ۱۰۸میلیون‌لیتر بنزین کشور حدود ۱۳میلیون لیتر و سهم این واحد از تولید  ۱۱۹میلیون لیتر گازوئیل، ۲۵ میلیونلیتر است.

به گزارش «دنیای‌خودرو» و به نقل از خبرگزاری برنا، طبق گزارش کدال سهم پتروپالایشگاه اصفهان از تولید ۱۰۸میلیون لیتر بنزین کشور حدود ۱۳میلیون لیتر و سهم این واحد از تولید ۱۱۹میلیون لیتر گازوئیل ۲۵ میلیون لیتر است.

این مجموعه طی ۹ماه امسال مجموعا ۳میلیارد و ۳۳۰ میلیون‌لیتر بنزین به ارزش ۵۹ هزار میلیارد تومان و ۶میلیارد و ۷۸۹ میلیون لیتر گازوئیل به ارزش ۱۴۰هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به فروش رسانده است.

شدت مصرف انرژی در ایران بیش‌از 2 برابر میانگین جهانی است. به این معنا که برای تولید یک واحد رشد اقتصادی در ایران بیش‌از 2 برابر سایر کشورها، انرژی مصرف می‌شود.

این موضوع علاوه‌بر آنکه اثرات زیست‌محیطی فراوانی به دنبال دارد، باعث از بین رفتن ثروت ملی و کاهش موقعیت‌های صادراتی نیز می‌شود. با این حال، وزارت نفت به‌عنوان تنها متولی تامین سوخت و تضمین امنیت انرژی در کشور، به‌رغم شدت بالای مصرف انرژی همواره تلاش کرده است سوخت موردنیاز را به صورت پایدار و مستمر تامین کند.

در این میان برخی فرآورده‌های نفتی مانند بنزین و نفتگاز اهمیت استراتژیک بیشتری دارند و به همین دلیل پالایشگاه‌های ایران با تغییر در واحدهای فرآیندی و اجرای پروژه‌های کیفی‌سازی به دنبال افزایش تولید این فرآورده‌ها هستند.

علاوه‌بر آن، ساخت پالایشگاه‌های جدید در کشور با همین هدف انجام و پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس با اولویت تولید بنزین در کشور ساخته شد.

مصرف بنزین در ایران؛ روزانه بیش‌از ۱۱۵ میلیون لیتر است و در این میان حدود ۴۰ میلیون لیتر معادل ۳۵ درصد آن در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تولید می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت راهبردی این پالایشگاه در تضمین امنیت انرژی کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

آخرین اخبار