تاکسی برقی ایران خودرو با نام دانگ فنگ E۷۰

ایران‌خودرو با امضای تفاهم‌نامه‌ای شش‌جانبه، در توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور مشارکت می‌کند

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران درحالی در شهر آفتاب برگزار شده که بزرگ‌ترین خودروساز کشور، با جدیدترین محصولات خود در دو بخش سواری و تجاری سنگین و نیمه‌سنگین در این نمایشگاه حضور یافته است. گروه صنعتی ایران‌خودرو در این نمایشگاه، با محصولاتی نظیر شاین‌مکس بنزینی و هیبرید، ری‌را برقی و بنزینی، تارا V4LX، دنا اتوماتیک توربوشارژ آپشنال، هایما 7X بنزینی و برقی، هایما 8S و سه خودرو جدید برقی FAW، لونا و دانگ‌فنگ E70، حضور یافته است.

معرفی سومین تاکسی برقی ایران‌خودرو

شرکت ایران‌خودرو در راستای اجرای سیاست‌های توسعه خودروهای برقی وزارت صمت، سومین تاکسی برقی را برای پیوستن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی معرفی کرد. این خودروساز بزرگ کشور، به‌منظور تسریع فرآیند برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، افزون‌بر توسعه محصول برقی ری‌را که در آینده‌ وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد، به تامین تاکسی از طریق شرکای خارجی خود اقدام کرده و در همین راستا سومین خودرو برقی را معرفی کرد.

تاکسی برقی ایران‌خودرو که با نام دانگ‌فنگ E70 به‌زودی وارد بازار خواهد شد، دارای حداکثر توان ۱۴۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰نیوتون‌متر بوده و ظرفیت باتری آن ۴۷.۵ کیلووات ساعت است که می‌تواند در حالت شارژ سریع، طی مدت ۳۶ دقیقه به شارژدهی برسد و در حالت عادی، در 8ساعت به‌طور کامل شارژ خواهد شد.

از مشخصات و امکانات این محصول برقی می‌توان به سامانه بازیابی انرژی، سامانه هوشمند کنترل دمای باتری‌ها، ترمز پارک برقی، فرمان برقی مجهز به دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان اشاره کرد.

تاکسی برقی دانگ‌فنگ E70 همچنین دارای امکانات ایمنی نظیر سامانه هشدار صوتی خودرو، ایزوفیکس، ترمز ضدقفل به همراه EBD و کمک‌ترمز (BA)، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) و سامانه ضد هرزگردی چرخ‌ها (TCS) است.

از سایر مشخصات این محصول می‌توان به برخورداری از آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن، پشت‌آمپر تمام‌ال‌سی‌دی، تنظیم شش‌حرکته صندلی راننده، صندلی‌های چرمی، پشت‌سری‌های جلو و عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع و نیز تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

این محصول برقی همچنین به‌منظور فراهم آوردن شرایط آسایش و راحتی راننده، از امکانات رفاهی مانند سیستم ورود و استارت خودرو بدون‌کلید و سیستم کنترل فاصله هنگام پارک برخوردار است. گفتنی است؛ پیش از این خودروهای NAT و GRE LUNA به‌منظور نوسازی و برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط ایران‌خودرو معرفی شده و آماده ورود به بازار است.

وزیر صمت: به محصولات وطنی باکیفیت افتخار می‌کنیم

وزیر صمت در بازدید از غرفه ایران‌خودرو در پنجمین اتو اکسپو تهران گفت: «به محصولات ایرانی وطنی باکیفیت افتخار کرده و برای پیشرفت آن‌ها و ایجاد شغل برای فرزندان‌مان تلاش می‌کنیم.»

عباس علی‌آبادی افزود: «اقدامات ارزشمندی از سوی ایران‌خودرو در طراحی و تولید محصولات به‌روز صورت گرفته است و امیدوارم این روند با افزایش کیفی‌وکمی تولید همراه باشد.»

وی با بیان این‌که سیاست وزارت صمت در حمایت از صنعتگران و تولیدگران تابع منویات رهبری و دولت است، ادامه داد: «ما موفق شدیم در بخشی از خودروها از قیمت‌گذاری دستوری به نظارت پسینی حرکت کنیم.»

مشارکت ایران‌خودرو در تفاهم‌نامه شش‌جانبه توسعه شبکه شارژ

گروه صنعتی ایران‌خودرو با امضای تفاهم‌نامه‌ای شش‌جانبه، در توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور مشارکت می‌کند. در این تفاهم‌نامه که در جریان برگزاری پنجمین نمایشگاه اتواکسپو تهران و با حضور وزیر صمت به امضا رسید، گروه صنعتی ایران‌خودرو به همراه گروه مپنا و چهار خودروساز دیگر شامل سایپا، مدیران‌خودرو، گروه بهمن و کرمان‌موتور برای ایجاد و توسعه شبکه سرویس‌دهی مشتریان شارژ خودرو برقی و خدمات مربوط مشارکت می‌کند. موضوع این تفاهم‌نامه، ایجاد زمینه مشارکت و همکاری در انجام مطالعات جامع درخصوص نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از ایستگاه‌های شارژ و گسترش شبکه خدمات رسانی بر خط و حضوری مشتریان محصولات برقی است.

صحه‌گذاری استاندار تهران بر تلاش‌های ایران‌خودرو در جهت برقی‌سازی

استاندار تهران نیز در حاشیه بازدید از غرفه ایران‌خودرو با بیان این‌که اقدامات و جهت‌گیری‌هایی که امروز در این گروه صنعتی برای بهبود مصرف انرژی در محصولات بنزینی و برقی صورت می‌گیرد، از نقاط پیشرفت قابل مشاهده در ایران‌خودرو است، اظهار کرد: «این نوآوری جدید، هم می‌تواند برای بهسازی صنعت و هم برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های صنعتی موجود در حمل‌ونقل کمک کننده باشد.»

علیرضا فخاری با بیان این‌که درحال‌حاضر شاهد تلاش‌هایی از ایران‌خودرو در جهت رفع نیازمندی‌ها در زمینه برقی‌سازی خودروها هستیم، گفت: «ایران‌خودرو باید بتواند در عرصه رقابت به‌خوبی ظاهر شود. آن‌چه مردم از ایران‌خودرو به‌عنوان یک ظرفیت ملی و باسابقه انتظار دارند، ایفای نقش اول در زمینه کیفی‌سازی و تامین کمی نیازمندی‌های عام جامعه است که اگر این نقش‌ها به‌خوبی ایفا شود، انتظارات مردم نیز تامین خواهد شد.»

مهر تایید نهادهای مستقل ارزیابی بر ارتقای کیفیت محصولات ایران‌خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان نیز در حاشیه نمایشگاه خودرو تهران گفت: «در شرایط سخت تحریم، حفظ تولید و کیفیت محصولات ایران ‌که مورد تایید نهادهای مستقل ارزیابی است، با همکاری زنجیره تامین و گروه صنعتی ایران‌خودرو میسر شده و این خودروساز توانست با وجود تمام مشکلات و موانع کارنامه قابل قبولی را ارایه کند.»

آرش محبی‌نژاد افزود: «در نشستی که در جریان نمایشگاه با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو داشتیم، راهکارهای همکاری و تعامل دوجانبه درخصوص تامین منابع مالی مطرح شد که می‌توان راهکارهای غیرپولی برای کسری نقدینگی را دنبال کرد.» وی ادامه داد: «به‌منظور ادامه مسیر ارتقای کیفیت محصولات و تیراژ تولید، قرار شد کارگروه‌های تخصصی با حضور خودروسازان و قطعه‌سازان تشکیل شود.»

محبی‌نژاد ادامه داد: «با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تا پایان سال شاهد نتایج خوبی در حوزه‌های مختلف تامین منابع مالی و اجرای برنامه‌های تولید هم برای ایران‌خودرو و هم برای قطعه‌سازان خواهیم بود و برخی از مشکلات رفع خواهد شد.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    با توجه به اخبار منتشر شده در مورد خودروهای وارداتی برقی کارکرده اتوبوس ها و خودروهای تجاری؛ چطور است که ما به هيچ عنوان اثری از این خودروها چه در شهر و چه در جاده ها نمی بینیم شاید جناب وزیر صمت و دیگر دست اندرکاران در مورد کشوری غیر از ایران صحبت می کنند لطفا به صورت عیان حاصل این صحبت ها را به مردم نشان دهید که ببینیم این خودروها در چرخه زندگی مردم وارد شده اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =