گروه بهمن

بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن: یک محصول پرتیراژ که مختص خود گروه بهمن است، طی سال آینده یا دو سال آینده با ساخت داخلی بسیار بالا به بازار عرضه خواهد شد

نشست خبری گروه بهمن با موضوع برنامه‎ های توسعه‎ ای این شرکت در سال آینده در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد.

برنامه ‎های توسعه ‎ای شرکت‎های خودروسازی، این روزها به‌شدت تحت‌تاثیر قیمت دلار، کمبود ارز و عدم تخصیص مناسب ارز از سوی بانک مرکزی در میان شرکت‎ های تولیدکننده است. هرچند در سال جاری برخی خودروسازان از جمله گروه بهمن به‌اهدافی که در ابتدای سال ترسیم کرده بودند، دست یافتند، اما عدم تخصیص مناسب ارز، در مسیر تحقق اهداف تولید این گروه، چالش‌برانگیز بوده است. با این ‌حال، این شرکت فهرستی از اهداف جدید خود را برای سال آینده رونمایی کرد؛ از تولید وانت جدید تا محصولات سواری و سنگین، از جمله وعده ‎هایی است که گروه بهمن برای سال آینده داده است. همچنین طی یکی دو سال آینده نیز قرار است گروه بهمن یک محصول پرتیراژ با قیمت رقابتی برای بازار خودرو داشته باشد؛ محصولی که احتمالا تولید خودرو در این گروه را بیش از ۳۰ درصد افزایش خواهد داد.

گروه بهمن از دوچرخ تا هجده‌ چرخ خود را برقی می‌کند

رقابت و تنوع در بازار بسیار سنگین شده است

در این نشست بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن با بیان این‌که ما در گروه بهمن طی سال جاری مانند شرکت‌های دیگر دارای مشکلاتی بودیم و نتوانستیم آن عملکردی را که می‌خواهیم داشته باشیم، اظهار داشت: «تولیدات ما در گروه بهمن، افزایش قابل توجهی داشت و اگر مشکلات ارزی وجود نداشت، به اهداف بالاتری دست پیدا می‌کردیم.»

وی با اشاره به‌برنامه‎های این شرکت در سال آینده گفت: «برای سال آینده و در بخش خودروهای سواری افزایش تولید را پیش‌بینی کردیم و تغییرات بسیار خوبی در این خصوص خواهیم داشت. بر این اساس و با توجه به این‌که کیفیت محصولات ما در بازار خوب بوده است و توانسته‌ایم تولید خوبی داشته باشیم، امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و همواره نیز تلاشمان بر این است که محصولات باکیفیتی به‌بازار عرضه کنیم.»

علیمرادلو از وجود رقابت و تنوع در بازار خودرو ابراز خشنودی و تاکید کرد: «در بازار رقابت بسیار سنگین شده و تنوع خوبی در صنعت‌خودرو دیده می‌شود. ما هم از رقابت استقبال می‌کنیم. این تنوع و رقابت را در نمایشگاه هم می‌توان دید.»

برنامه گروه بهمن در حوزه برقی‌سازی وسایل نقلیه

مدیرعامل گروه بهمن در ادامه با بیان این‌که گروه بهمن از دوچرخ تا هجده‌چرخ خود را برقی می‌کند، درخصوص محصولات این شرکت در سال آینده گفت: «سال آینده علاوه‌بر رشد تولید، به‌صورت گسترده‌تری به برقی‌سازی ورود خواهیم کرد. بر این اساس، توافقی با سایر خودروسازان درخصوص ایجاد شبکه گسترده شارژ داریم و به‌زودی ترخیص هونگچی EQM۵ آغاز شده و این خودرو به‌تاکسیرانی اضافه خواهد شد. از دیگر برنامه‌های ما برای سال ۱۴۰۳، رشد تولید دیگنیتی و فیدلیتی در تیپ‌های پرایم و پرستیژ و ریسپکت است و فیدلیتی XB۱ را نیز به‌تولیدات خود اضافه خواهیم کرد.»

مدیرعامل گروه بهمن با اعلام این‌که در حوزه شبکه شارژ هم فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم، افزود: «همچنین محصول نِتایو، دیگر محصول برقی شرکت است که رونمایی شد. درعین حال یک محصول هیبرید هم از سوی بهمن در ۶ ‌ماهه دوم سال آینده به‌بازار عرضه خواهد شد. همچنین یک محصول پرتیراژ که مختص خود گروه بهمن است، طی سال آینده یا دو سال آینده با ساخت داخلی بسیار بالا به‌بازار عرضه می‌شود.»

پایان کار وانت کارا در سال جاری

علیمرادلو در ادامه از پایان کار وانت کارا در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: «وانت کارا هم تا پایان سال از چرخه تولید خارج خواهد شد و وانت کاپرا در دوتیپ B و U جایگزین این خودرو خواهد شد. برای سال آینده تیراژ خوبی را در بخش وانت خواهیم داشت. وانت G۹ هم خواهیم داشت و عرضه آن در بازار آغاز خواهد شد و سال آینده تیراژ آن افزایش می‌یابد. همچنین افزایش تولید ون اینرودز را هم در برنامه داریم.»

علیمرادلو همچنین با بیان این‌که شرکت بهمن‌دیزل هم در سال جاری عملکرد خوبی داشته است، اظهار کرد: «این شرکت البته محصولات جدیدی برای سال آینده خواهد داشت. سال آینده J۷ بزرگ را خواهیم داشت. تولید محصولات سبک سیباموتور هم سال آینده آغاز خواهد شد. تولید کامیون‌های جفت‌محور سیبا سال آینده در برنامه قرار گرفته است. در بخش اتوبوس هم تولید خوبی داشتیم. البته سال آینده تولید بیشتر خواهد شد. یک قرارداد ۱۰۰ دستگاهی با تبریز داریم و برای شهر تهران هم قرار داد ۵۰۰ دستگاهی داریم که بخشی از آن تحویل داده شده است.»

وی افزود: «برای اتوبوس‌های ۱۸ متری قراردادهای خوبی منعقد شده است و سال آینده اتوبوس برقی را داریم که اوایل سال رونمایی می‌شود. همچنین یک اتوبوس بین‌شهری ۹ متری خواهیم داشت که سال آینده عرضه خواهد شد. علاوه‌بر این، یک کومبی‌ ون برقی هم خواهیم داشت.»

مدیرعامل گروه بهمن همچنین از طراحی یک موتورسیکلت برقی توسط این شرکت خبر داد و گفت: «درخصوص موتورسیکلت هم آهسته و پیوسته و البته محکم در حال حرکت هستیم. یک موتور تمام‌برقی برای کار در حضور مقام معظم رهبری رونمایی شد که از اول سال آینده وارد بازار خواهد شد. این محصولی است که خودمان با توجه به‌نیاز بازار طراحی کرده‌ایم.»

رتبه دوم تولید خودروهای تجاری کشور در اختیار گروه بهمن است

در ادامه این نشست حسین خضری، مدیرعامل شرکت بهمن‌دیزل با بیان اینکه درمجموع صنعت‌خودرو تجاری طی ۱۰ ماه ۳۱ هزار دستگاه تولید کرده است، گفت: «این روند نشان از رشد ۱۸ درصدی نسبت به‌سال گذشته دارد که حدود ۲۶ هزار دستگاه خودرو تجاری تولید شده بود.»

وی با بیان این‌که ما در بهمن‌دیزل و سیباموتور در رده دوم پس از ایران‌خودرو دیزل قرار داریم، افزود: «پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز به ۳۵ هزار دستگاه خودرو دست پیدا کنیم.»

وی با اشاره به این‌که تمرکز ما طی دو سال گذشته، توسعه محصول و افزایش تولید بوده است، ادامه داد: «به‌دلیل تقاضای بازار برای محصولات قدرتمند، بایک X۹ را در سال آینده عرضه خواهیم کرد و علاوه‌بر این محصول، محصولاتی برای بخش وانت خواهیم داشت. پیش‌بینی ما در بهمن‌دیزل بیش از ۵۰ درصد افزایش تولید برای سال آینده است، البته اگر مشکلات ارزی مانع از تحقق آن نشود.»

مشکلات ارزی؛ عامل کاهش تولید و عدم‌ایفای به‌موقع تعهدات

در این نشست، مهدی حاجی‌باقری، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز با اشاره به‌مشکلات موجود در صنعت گفت: «به‌دلیل مشکلات تخصیص ارز در تامین قطعات یدکی با مشکل مواجهیم. چالش اصلی ما تامین ارز برای تامین قطعات یدکی است که امیدواریم به‌زودی حل شود.»

وی افزود: «برای فروش خودروهای تجاری، وام‌هایی را در قالب لیزینگ در نظر گرفتیم و در حال هماهنگی با بانک‌ها هستیم که سه بانک در این خصوص نهایی شده است. در بخش وانت هم فروش تحت‌شرایط لیزینگ را طی سال آینده خواهیم داشت.»

حاجی باقری درخصوص تاخیر در تحویل خودروها به‌مشتریان گفت: «به‌دلیل مشکلات ارزی و کاهش تولید نتوانستیم به‌تعهدات خود عمل کنیم. البته این تعهدات را وزارت صمت ایجاد کرده است و ما سعی داریم به‌آن عمل کنیم؛ اما این نگاه که بهمن قصد ندارد به‌تعهدات خود عمل کند، صحیح نیست و به‌طور کلی این امر امکان ندارد.»

سبد بهمن برای فروش خودروهای تجاری متنوع می‎شود

عباس مارکلایی، مدیر فروش محصولات تجاری بهمن نیز در این نشست گفت: «تلاش می‌کنیم سبدهای متنوعی از فروش را برای مشتریان طراحی ‌کنیم تا همه آن‌ها بتوانند از طرح‌های فروش ما استفاده کنند.»

وی افزود: «رکودی که از خردادماه سال جاری در حوزه خودروهای تجاری ایجاد شد، محک خوبی برای خودروسازان در رابطه با شناسایی نیاز مشتریان و همچنین فرصتی مناسب برای مصرف‌کننده نهایی بود که بتواند محصول مورد نیاز خود را تامین کند و بهمن نیز سعی کرد با اتخاذ روش‌های مختلف فروش پاسخگوی نیاز مشتریان باشد و این سیاست استمرار خواهد داشت.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =