کرمان موتور

خودروهای الکتریکال در غرفه کرمان‌موتور شامل سه محصول تاکسی برقی، KMC JS6 پلاگین-هیبرید و نسخه برقی سدان ایگل است

شرکت کرمان‌موتور و دیگر زیرمجموعه‌های گروه صنایع خودروسازی کرمان در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، طیف گسترده‌ای از محصولات را به‌نمایش گذاشته‌اند که از خودرو ملی ایگل در دو نسخه برقی و بنزینی و دیگر محصولات برند KMC در انواع برقی، پلاگین-هیبرید و بنزینی تا محصولات وارداتی از شرکت هیوندای کره‌جنوبی را در برمی‌گیرد. در مطالب قبلی «دنیای‌ خودرو» به‌معرفی سدان ایگل به‌عنوان نخستین خودرو ملی بخش‌خصوصی در دو نسخه احتراقی و الکتریکی و همچنین پیکاپ T9 و سه‌محصول به‌نمایش درآمده از برند هیوندای در اتو اکسپو تهران یعنی کرتا، الانترا و اکسنت پرداختیم. اما محصولاتی که کرمان‌خودرویی‌ها با خود به‌نمایشگاه آورده‌اند، به‌همین 6 محصول ختم نمی‌شود و 7 محصول دیگر شامل KMC JS6 PHEV، نسخه تیون‌شده KMC T8، تاکسی برقی، KMC A5، KMC X5، KMC J7 و BAC X3 PRO خودروسازان بم را نیز در برمی‌گیرد.

تمام‌مجهز مثل KMC T8 Monster

نخستین اِلِمان KMC T8 Monster که بیش از همه جلب‌توجه می‌کند، کاور بدنه آن با رنگ سبز مات است. این خودرو همچنین به‌سپر جلو آفرودی با گارد محافظ مجهز شده است. علاوه‌بر این، یک صفحه محافظ زیر بدنه تی ‌8 مانستر نصب شده که از ادوات فنی خودرو در بیراهه‌نوردی محافظت می‌کند و مانع ورود ضربه به‌موتور می‌شود.

تنوع بالای محصولات غرفه «کرمان‌موتور» در اتو اکسپو تهران

روی سپر آفرودی نصب‌شده برای این پیکاپ نیز دو پروژکتور بزرگ در کنار چند مه‌شکن LED نصب شده است که روشنایی آن‌ها به‌کمک چراغ‌های جلو می‌آید. اما علاوه‌بر این‌ چراغ‌ها روی باربند سقفی خودرو نیز یک LED لایت‌بار نصب شده و در اطراف باربند نیز برای روشنایی بیشتر در محیط کمپ، چراغ‌هایی تعبیه شده است.

در یک سمت خودرو نیز شاهد نصب سایه‌بان هستیم. حوض بار این خودرو به‌سوپرلید مجهز بوده که فضایی بسته برای قرار دادن وسایل و اشیا فراهم می‌کند. سپر عقب تی 8 مانستر نیز تغییر کرده و از نوع فلزی است که مقاومت بیشتری در آفرود دارد.

داخل سپر عقب نیز چراغ‌هایی برای روشنایی عقب خودرو تعبیه شده و قلابی نیز برای یدک‌کشی لحاظ شده است. این نسخه از تی 8 ارتفاع بیشتری از نسخه‌های استاندارد دارد. چراکه به‌کیت کامل تعلیق آیرون‌من مجهز شده است. ارتفاع زیاد این کیت سبب شده است فضای کافی و مناسبی برای نصب رینگ و لاستیک بزرگ‌تر 33 اینچی برای تی 8 فراهم شود.

لذت یک سفر درون‌شهری با KMC e-TAXI

تاکسی برقی کرمان‌موتور، خودرو E50A یا نسخه برقی KMC J7 است. سامانه نیروبخش این خودرو از یک موتور برقی به‌قدرت ۱۴۲ کیلووات یا ۱۹۰ اسب‌بخار و باتری لیتیوم آهن فسفات به‌ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات-ساعت تشکیل شده است.

تنوع بالای محصولات غرفه «کرمان‌موتور» در اتو اکسپو تهران

این موتور و باتری می‌توانند شتاب صفر تا صد KMC e-TAXI را به‌حدود ۷.۶ ثانیه برسانند و حداکثر سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت را برای آن رقم بزنند. در نتیجه، یک خودرو سدان نسبتا پرشتاب و با بیشینه سرعت قابل قبول پیش روی کاربران ایرانی قرار گرفته است که برای مصارف حمل‌ونقل عمومی یا کاربردهای خانوادگی بسیار مناسب خواهد بود.

میزان پیمایش تاکسی برقی کرمان‌موتور با یک مرتبه شارژ چیزی حدود ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود که البته بسته به‌شرایط مسیر، تعداد سرنشینان و... احتمالا در عمل به‌کمتر از این خواهد رسید.

در مورد حداکثر زمان مورد نیاز برای شارژ باتری جی ۷ برقی، طبق اعلام شرکت سازنده، چیزی حدود ۸.۵ ساعت زمان نیاز است تا شارژ باتری از ۱۵ درصد تا صد در صد برسد.

مدت‌زمان لازم برای شارژ باتری بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نیز حدود ۴۸ دقیقه برآورد شده است. گفتنی است باتری این خودرو به‌مدت ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر توسط شرکت کرمان‌موتور گارانتی می‌شود.

BAC X3 PRO؛ یک کراس‌اوور کامپکت جذاب

خودرو BAC X3 PRO یک کراس‌اوور کامپکت اصیل با ظاهری جذاب، کم‌مصرف و با امکانات رفاهی مناسب و سیستم رانندگی هوشمند برای سهولت رانندگی و ارتقای ایمنی سرنشینان خودرو است. این کراس‌اوور کامپکت، توسط کمپانی خوش‌نام جیلی طراحی و ساخته شده و در برخی بازارهای جهانی با نام X3 PRO Maple نیز شناخته می‌شود. اما خودروسازی بم (زیرمجموعه گروه کرمان‌خودرو) برند جدید BAC را برای این محصول درنظر گرفته است.

تنوع بالای محصولات غرفه «کرمان‌موتور» در اتو اکسپو تهران

ویژگی‌های ظاهری این خودرو شامل جلوپنجره با گرافیک عمودی و تزئینات کرومی که تا بالای چراغ‌های جلو امتداد یافته است، سپر جلو با ورودی هوای عریض، چراغ‌های بزرگ جلو با گرافیک زیبا، سپر عقب با طراحی هماهنگ با نمای جلو، چراغ‌های عقب چندضلعی و زیبا و رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی است.

ابعاد این کراس‌اوور کوچک در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب به 4005 و 1760 و 1575 میلی‌متر با فاصله محوری 2480 میلی‌متر می‌رسد و فضای باری معادل 400 لیتر ارائه می‌دهد. بک ایکس 3 پرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس‌طبیعی نیرو می‌گیرد که 102 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتون‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT هشت‌سرعته مجهز به‌ تیپ‌ترونیک و سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و کامفورت به‌چرخ‌های جلو می‌فرستد.

این پیشرانه در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط به 6.1 لیتر سوخت احتیاج دارد. سیستم تعلیق در بخش جلو از نوع مک‌فرسون و در بخش عقب از نوع پیچشی نیمه‌مستقل است. کابین BAC X3 PRO ساده و زیباست؛ خطوط افقی و کرومی روی داشبورد، دریچه‌های تهویه میانی را به‌دریچه‌های کناری وصل می‌کند و یک نمایشگر به‌صورت ایستاده و عریض در بالاترین بخش داشبورد جانمایی شده است.

دسته‌دنده و غربیلک‌فرمان هم طراحی زیبایی دارند. امکانات و تجهیزات این کراس‌اوور کوچک عبارتند از سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دو ایربگ، سانروف با قابلیت آنتی‌ترپ‌ (تشخیص مانع)، شیشه‌های تک‌لمسی آنتی‌ترپ، فرمان برقی دی‌کات با کلیدهای کنترلی، کروزکنترل، تریم چرم مصنوعی داخلی، سیستم کی‌لس استارتر و ورود بدون کلید، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه دیجیتال، مالتی‌مدیای ۸ اینچی، دوربین و سنسور عقب، سنسور نور، پورت USB ردیف عقب جهت شارژ و...

ورود KMC X5 برای تکرار موفقیت جک S5

تنوع بالای محصولات غرفه «کرمان‌موتور» در اتو اکسپو تهران

خودرو KMC X5 با ظاهری متفاوت و به‌روز، میراث‌دار کیفیت، رضایت و محبوبیت نسل قبلی خود یعنی جک S5 با LAOWHJ فنی مشابه و تغییراتی از این دست خواهد بود: سانروف پانورامیک با قابلیت تشخیص مانع، اتوهلد، خروجی هوای ردیف دوم، نمایشگر مرکزی ۱۲،۸ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، دو خروجی برق 5 ولت برای ردیف عقب، اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی (Shift By Wire)، سردکن کنسول میانی جلو، نورپردازی داخل بلندگو جلو و... .

KMC JS6 PHEV با کمترین میانگین مصرف سوخت

خودرو شاسی‌بلند KMC JS6 PHEV که به‌پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی به‌همراه موتور برقی مجهز است، درمجموع ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه بنزینی این خودرو ۱۰۸ اسب‌بخار قدرت دارد و کاربرد اصلی آن ایفای نقش به‌عنوان ژنراتور است.

تنوع بالای محصولات غرفه «کرمان‌موتور» در اتو اکسپو تهران

شتاب صفر تا صد این خودرو ۷.۳ ثانیه ثبت شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز ۱.۳ لیتر در صد کیلومتر ذکر شده است. شعاع حرکتی این خودرو درحالت تمام‌برقی ۱۲۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی ۱۳۰۰ کیلومتر است و پکیج باتری‌های این خودرو نیز ۲۱.۶۸ کیلووات-ساعتی هستند.

زمان شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد KMC JS6 PHEV هم ۲۶ دقیقه اعلام شده است. این خودرو دارای سه حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت است.

تنوع‌بخشی به سبد محصولات KMC با A5

خودرو اسپرت KMC A5 کرمان‌موتور که در چین با نام SWM G01F عرضه می‌شود، به‌یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است که 155 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو نسبت به‌نسخه قبلی آن تغییر کرده و جعبه‌دنده 6 ‌سرعته جای خود را به‌یک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه داده است.

تنوع بالای محصولات غرفه «کرمان‌موتور» در اتو اکسپو تهران

ترمزهای خودرو A5 در جلو و عقب از نوع دیسکی هستند. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب میله پیچشی است. رینگ‌های خودرو نیز از نوع 18 اینچی آلیاژی هستند.

خودرو A5 دارای 4670 میلیمتر طول، 1855 میلی‌متر عرض، 1740 میلی‌متر ارتفاع و 2750 میلی‌متر فاصله محوری است. وزن خالص این خودرو 1550 کیلوگرم و وزن ناخالص آن 1925 کیلوگرم است.

KMC J7؛ سدان جذاب کرمان‌موتور

وقتی KMC J7 در اواسط سال 1401 به ایران آمد، نخستین سدان از برند KMC و همچنین نخستین خودرویی بود که با لوگو جدید کرمان موتور عرضه می‌شد. در طراحی J7 نکات جالبی به‌چشم می‌خورد. به‌عنوان مثال، این خودرو برخلاف اکثر سدان‌های بازار ایران، در کلاس فست‌بک‌ها طراحی شده است.

تنوع بالای محصولات غرفه «کرمان‌موتور» در اتو اکسپو تهران

نکته جالب دیگر درباره انبوهی از چراغ‌های کوچکی است که در چهره J7 به‌کار رفته؛ به‌طوری‌ که طبق گفته سازنده، 142 چراغ LED در قسمت جلویی این خودرو جانمابی شده است.

از جمله مزایای KMC J7 می‌توان به‌ صندوق‌عقب جادار و بزرگ، سیستم تهویه قدرتمند، پیشرانه و گیربکس هماهنگ و همچنین مشترک با KMC K7 و جک S5 نیو، فضای مناسب سر و پای سرنشینان جلو و عقب، صندلی یکپارچه و اسپرت در ردیف جلو و فهرست بلندبالایی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

آخرین اخبار