فشار اتحادیه اروپا به تایرسازان قاره سبز

رگولاتورهای ضدانحصار اتحادیه اروپا به‌عنوان بخشی از تحقیقات درباره یک معامله احتمالی کارتل‌محور، نامه‌های غیرمنتظره‌ای را به دفاتر تولیدکنندگان بزرگ تایر اروپایی ارسال کردند!

پیرلی ایتالیا، کانتیننتال مستقر در آلمان، میشلن فرانسه و نوکیان‌تایرز فنلاند دریافت‌کنندگان این نامه‌ها بودند.

کمیسیون اروپا که به عنوان مجری نظارت بر رقابت در ۲۷کشور اتحادیه اروپا عمل می‌کند، اعلام کرد تعدادی از سازندگان تایر در چند کشور اتحادیه اروپا مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

در بیانیه‌ای که منتشر شد، آمده است: «شرکت‌های بازرسی‌شده ممکن است قوانین ضدانحصار اتحادیه اروپا را که کارتل‌ها و شیوه‌های تجاری محدودکننده را ممنوع می‌کند، نقض کرده باشند (براساس ماده ۱۰۱ معاهده عملکرد اتحادیه اروپا).

باتوجه به این نامه‌ها نوکیان‌تایرز بیانیه‌ای را منتشر کرد: «کمیسیون اروپا یک بازرسی اعلام‌نشده را در دفتر مرکزی Nokian Tires plc در نوکیا، فنلاند آغاز کرده است. این شرکت افزود: «اطلاعاتی در مورد نتیجه بازرسی ندارد و نمی‌تواند در مورد تحقیقات در حال انجام اظهار نظر کند.»

آنها همچنین اعلام کردند در حال همکاری کامل با مسئولان هستند. از سوی دیگر شرکت ایتالیایی پیرلی هم به رویترز اعلام کرد این شرکت همیشه منصفانه و مطابق قوانین و مقررات عمل کرده است. سخنگوی این شرکت مستقر در میلان گفت: «شرکت پیرلی به اطلاع می‌رساند حمایت کامل از مقامات در تحقیقات در حال انجام را تضمین می‌کند.»

رقیب آلمانی آنها یعنی کانتیننتال هم تایید کرد تحقیقات توسط مقامات ضدانحصار اروپایی در دفاتر این شرکت در آلمان درحال انجام است.

میشلن فرانسه نیز گفت تحقیقات اتحادیه اروپا شامل حال آنها شده و البته میشلن کاملا با قوانین رقابت هماهنگ است.

ناظر اتحادیه اروپا هم اعلام کرد محصولات مرتبط با بازرسی‌ها، تایرهای جایگزین جدید برای خودروهای سواری، وانت، کامیون‌ها و اتوبوس‌های فروخته‌شده در منطقه اقتصادی اروپا شامل کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند و لیختن‌اشتاین هستند.

مسئول این کمیسیون در اتحادیه اروپا گفت نگران است هماهنگی قیمت‌ها بین شرکت‌های بازرسی‌شده از طریق ارتباطات عمومی صورت گرفته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

آخرین اخبار