آغاز تولید تایرهای «پنچررو» در «کویر‌تایر»

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی بهره‌برداری از دومین ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای و رونمایی از تایر خودروهای برقی و تایر پنچررو (Run-Flat) در کارخانه کویرتایر آغاز شد.

جواد قناعت در آیین بهره‌برداری از دومین ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای و رونمایی از تایر خودروهای برقی و تایر پنجررو کارخانه کویر تایر استان ضمن تبریک دهه‌فجر انقلاب‌اسلامی اظهار کرد: علما و بزرگان حوزه سیاست می‌گویند، هر پدیده اجتماعی موقعی به نتیجه رسیده است که برای جامعه خود دستاوردهایی دارد.

وی افزود: راهبردشناسان غربی می‌گویند بزرگ‌ترین پدیده اجتماعی قرن گذشته، انقلاب اسلامی ملت ایران است. استاندار به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: این دستاوردها به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند؛ ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در ملت ایران و ایجاد جرأت و جسارت در مسائل علمی و شکست مرزهای دانش ازجمله دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی است.

قناعت با اشاره به تحقیر توانمندی ملت ایران قبل از انقلاب به روایت اسناد ساواک، یادآور شد: خودباختگی بزرگی در رژیم پهلوی در کشور ما نهادینه شد و این انقلاب اسلامی بود که به ملت ایران اعتماد به نفس و خودباوری داد تا کارهای بزرگ و خلاقانه انجام دهند.

وی به ساخت ماهواره به همت جوانان دانشمند و متخصص ایرانی با وجود تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه اکنون جوانان ما کارهای بزرگی علمی و مهندسی معکوس انجام می‌دهند و نیز شکستن مرزهای دانش، به برکت انقلاب اسلامی است.

استاندار ادامه داد: امروز از محصولاتی در کارخانه کویرتایر رونمایی می‌شود که توسط جوانان دانش‌بنیانی همین شرکت ساخته شده و این عین خودباوری است.

قناعت با اشاره به اینکه هر سال در کویرتایر شاهد اتفاقات خوبی هستیم و مدیریت جهادی این مجموعه اقتصادی استان قابل‌تحسین است، افزود: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود روند احداث شهرک تخصصی غیردولتی تایرسازی در استان را تسریع کرده و موانع را از مسیر آن رفع کنند.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح استیل‌کورد در نهبندان همزمان با دهه‌فجر خبر داد و عنوان کرد: انتظار می‌رود شرکت سرمایه‌گذاری امید برای تکمیل زنجیره تولید لاستیک در استان همکاری داشته باشد.

استاندار از وزارتخانه‌ها به ویژه معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواست از اقدامات دانشی و توسعه‌ای شرکت کویرتایر که قطع وابستگی کشور و کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی را رقم می‌زند، حمایت کنند.

قناعت در پایان گفت: در راستای حمایت از جوانان نخبه و خلاق استان می‌طلبد شرکت کویرتایر برای کمک اعتباری به صندوق پژوهش و فناوری استان مشارکت داشته باشد.

شایان ذکر است؛ کویتایر با بومی‌سازی دانش‌فنی به پرچمدار تولید تکنولوژی در صنعت تولید تایر کشور تبدیل شده است. کویرتایر برای اولین‌بار در کشور توانسته است تایرهای پنچررو یا همان ران‌فلت و تایر ویژه خودروهای برقی و آفرودی را با دانش‌فنی کاملا ایرانی تولید و روانه بازار کند.

کویرتایر در تولید تایرهای پنچررو از تکنولوژی ابداعی پیرلی ایتالیا بهره گرفته و تایری با دیواره مقاوم تولید کرده که در صورت پنچری و وارد شدن شوک به تایر، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و راننده می‌تواند تا ۸۰کیلومتر را با سرعت ۸۰کیلومتر در ساعت بپیماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

آخرین اخبار