چهار تفنگدار بازار پیکاپ‌های ینگه‌دنیا

آمریکا بزرگ‌ترین بازار برای پیکاپ‌هاست و بعد از آن اروپا در رتبه دوم خرید و استقبال از این خودروها قرار دارد

پیکاپ‌ها به‌عنوان خودروهایی که با اهداف وکاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، توانسته‌اند جایگاه مناسبی را در بازارهای گوناگون جهان به خود اختصاص دهند. استقبال بالا از این بازار نیز خودروسازان را به سمت تولید مدل‌های جدید و متنوع سوق داده است. آمریکا بزرگ‌ترین بازار برای پیکاپ‌هاست و بعد از آن اروپا در رتبه دوم خرید و استقبال از این خودروها قرار دارد.

بر این اساس، آمریکایی‌ها هر ساله فهرستی از بهترین و پرمتقاضی‌ترین پیکاپ‌های بازار خود را منتشر می‌کنند تا کار را برای خریداران راحت کرده و از جنبه دیگر خودروسازان را در مسیر شناسایی بازار همراهی کنند. برای سال ۲۰۲۴ نیز این فهرست‌ها نشان می‌دهند تویوتا تاکوما، شورولت کلرادو، جی‌ام‌سی کانیون و هوندا ریج‌لاین دیده می‌شود که به عنوان چهار پیکاپ برتر این بازار معرفی شده‌اند.

«ریج‌لاین» ۴۱هزار دلاری؛ چهارمین پیکاپ ۲۰۲۴ آمریکا

هوندا، پیکاپ ریج لاین را برای سال ۲۰۲۴ با تغییراتی روانه بازار کرد که عمده آن‌ها در کابین اتفاق افتاد. همچنین نمای جلو و عقب این خودرو نیز اصلاح شده است.

آمریکایی‌ها کدام وانت‌های دوکابین را در سال ۲۰۲۴ سوار می‌شوند؟

در کابین این خودرو به‌جای کنسول، یک تکیه‌گاه برای دست، جالیوانی‌های بزرگ و شارژر بی‌سیم طراحی و یک صفحه نمایش ۹اینچی نیز به آن اضافه شده است. این پیکاپ به یک پیشرانه ۳.۵لیتری V۶ مجهز شده است که ۲۸۰اسب‌بخار قدرت و ۳۵۵نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

آمریکایی‌ها کدام وانت‌های دوکابین را در سال ۲۰۲۴ سوار می‌شوند؟

براساس آمارها تا پایان سال ۲۰۲۳ بیش‌از ۴۷هزار دستگاه ریج‌لاین به فروش رسیده است. ازجمله توانایی‌های این خودرو می‌توان به سواری راحت و هندلینگ بالا و طراحی چشم‌نواز آن اشاره کرد. اما برخی نیز بر این باورند توانایی‌های آفرود این پیکاپ محدود است و نتوانسته آن‌طور که باید این بخش از بازار را در اختیار بگیرد. این خودرو با قیمت پایه ۴۱هزار و ۱۴۵ دلار عرضه شده است.

جی‌ام‌سی «کانیون»؛ پیکاپ تک تریم ۳۷هزار دلاری آمریکا

جی‌ام‌سی مدل ۲۰۲۴ یکی از پیکاپ‌های سایز متوسط آمریکایی است و قرار است یکی از برندگان بازار آمریکا در سال جدید میلادی باشد. نسخه جدید این پیکاپ توانایی بالایی در آفرود دارد و می‌توان عرض اندامی در این بخش داشته باشد. جلوپنجره بزرگ مشکی‌رنگ این پیکاپ با سپرهای جلو و عقب فولادی از ویژگی‌های آن است.

آمریکایی‌ها کدام وانت‌های دوکابین را در سال ۲۰۲۴ سوار می‌شوند؟

ارتفاع از سطح زمین نیز در مدل جدید افزایش یافته که کار را برای استفاده آفرودی آسان‌تر کرده است. جی‌ام‌سی کانیون از یک پیشرانه ۲.۷لیتری ۴سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که در بقیه نسخه‌های کانیون هم به کار رفته است.

این پیشرانه در این نسخه ویژه توان تولید قدرت ۳۱۰اسب‌بخار و گشتاور ۵۸۳ نیوتون‌متری دارد و نیرو محرکه‌اش به واسطه یک گیربکس ۸سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ پیکاپ منتقل می‌شود.

با این‌حال، متقاضیان بر این باورند تنوع این خودرو در مقایسه با رقبا بسیار پایین است و تنها یک نسخه دوکابین از آن تولید و عرضه می‌شود. قیمت این خودرو حدود ۳۷هزار و ۶۰۰ دلار است.

عرضه نسخه ۲۰۲۴ «کلرادو» با موتور ۳۱۰اسب‌بخاری

شورولت کلرادو دیگر پیکاپی است که انتظار می‌رود در بازار ۲۰۲۴ آمریکا سهم بالایی را به خود اختصاص دهد. این پیکاپ چهارچرخ‌متحرک از یک موتور ۱۶سوپاپ خطی ۴ توربوشارژ بهره می‌برد که ۳۱۰اسب‌بخار قدرت و گشتاوری معادل ۴۳۰پوندفوت تولید می‌کند. این موتور در هماهنگی با یک گیربکس ۸سرعته دستی کار می‌کند.

آمریکایی‌ها کدام وانت‌های دوکابین را در سال ۲۰۲۴ سوار می‌شوند؟

شورولت کلرادو مدل ۲۰۲۴ با قیمتی حدود ۳۱هزار دلار و با پنج تریم عرضه می‌شود. هر تریم این خودرو از موتور توربوشارژ ۲.۷ لیتری خطی چهار سیلندر شورولتی بهره می‌برد که نسخه‌های مختلف آن توانایی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد.

این پیکاپ سواری و هندلینگ خوبی را ارائه می‌دهد و پیشرانه آن در مقایسه با رقبا نسبتا قدرتمند ارزیابی شده است. همچنین کابین راحت و یدک‌کشی بالا از دیگر ویژگی‌های این پیکاپ است.

عرضه چهار تیپ «تاکوما» با قدرت از ۲۲۸ تا ۲۷۸اسب‌بخار

تویوتا در نسخه ۲۰۲۴ خود به‌عنوان چهارمین نسل و در چهار تیپ اصلی عرضه می‌شود. این پیکاپ که دوام و کیفیت قابل‌قبولی در میان رقبا دارد به یک موتور ۲۰۴ لیتری ۴ سیلندر قدرتمند مجهز است که این پیشرانه در هر تریم از ۲۲۸ اسب‌بخار تا ۲۷۸ اسب‌بخار قدرت ایجاد می‌کند.

آمریکایی‌ها کدام وانت‌های دوکابین را در سال ۲۰۲۴ سوار می‌شوند؟

گیربکس این خودرو ۸سرعته اتوماتیک است و امکان انتخاب مدل ۶سرعته دستی نیز برای این خودرو وجود دارد.

از دیگر مشخصات تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ می‌توان به ظرفیت یدک‌کشی ۲۹۴۸ کیلوگرم اشاره کرد. تویوتا تاکوما در مقایسه با مدل‌های قبلی ایمنی بالاتری دارد و از تجهیزات و امکانات ایمنی بیشتری بهره می‌برد. طرفداران پیکاپ در بازار آمریکا معتقدند گیربکس دستی این خودرو عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهد. قیمت پایه این پیکاپ حدود ۳۳هزار دلار است که در تریم‌های مختلف این رقم افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =