قرارداد ۱۸ میلیارد دلاری «ال‌جی» و «جنرال‌موتورز»

LG Chem با جنرال‌موتورز یک قرارداد بلندمدت تامین مواد کاتدی (GM) به‌مبلغ خیره‌کننده ۱۸.۸ میلیارددلاری امضا کرد.

این مشارکت استراتژیک موقعیت ال‌جی را به‌عنوان یک بازیگر کلیدی در زنجیره‌تامین خودروهای الکتریکی آمریکای شمالی مستحکم می‌کند و به‌جاه‌طلبی جنرال‌موتورز برای برق‌رسانی به‌ناوگان خود دامن می‌زند.

براساس این قرارداد، LG Chem بیش از ۵۰۰ هزار تن مواد کاتدی را فراهم خواهد کرد که برای تامین انرژی ۵ میلیون‌دستگاه خودرو الکتریکی با کارایی بالا (EVs) با برد ۵۰۰ کیلومتر کافی است.

قرار است این مواد از کارخانه کاتد تنسی LG Chem تامین شود. این روند یک زنجیره تامین محلی بهینه‌شده را برای خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی ایجاد می‌کند. این توافق بر اساس همکاری ژوئیه ۲۰۲۲ و با معیارهای یارانه خودروهای برقی با هدف کاهش تورم در این بخش مطابقت دارد.

جف موریسون، معاون جنرال‌موتورز در بخش زنجیره تامین و خرید جهانی این شرکت درخصوص این قرارداد می‌گوید: «این قرارداد تعهد ما را درخصوص شکل‌گیری زنجیره تامین قوی خودروهای برقی تقویت می‌کند.»

Shin Hak-cheol، مدیرعامل شرکت ال‌جی نیز دراین خصوص اظهار می‌کند: «با تعمیق همکاری استراتژیک خود با جنرال‌موتورز، به‌طور مشترک آینده پایدار بازار خودروهای الکتریکی را در آمریکای شمالی هدف قرار داده و آن را دنبال می‌کنیم. درنهایت هدف ما ایجاد ارزش منحصربه‌فرد برای مشتری از طریق تقویت بهره‌وری در سطح جهانی و گسترش پایه تولید است.»

این قرارداد مهم بر تعهد ال‌جی به‌بازار خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی تاکید کرده و این شرکت را به‌شریکی حیاتی در تقویت و تحقق استراتژی برقی‌سازی جنرال‌موتورز تبدیل می‌کند.

بر این اساس کارخانه تنسی با ظرفیت قابل توجه و فناوری پیشرفته خود، در پاسخگویی به‌نیاز و تقاضای فزاینده برای باتری‌های برقی با کارایی بالا نقشی اساسی ایفا خواهد کرد.

این توافقنامه همچنین با قانون کاهش تورم مطابقت دارد و تضمین می‌کند که محصولات آن با مقررات این قانون مطابقت داشته باشد. این مشارکت استراتژیک نشان‌دهنده برداشتن گامی مهم به‌سمت تحقق آینده‌ای پایدارتر درراستای برقی‌سازی در صنعت‌خودرو است.

طی سال‌های اخیر شرکت ال‌جی قراردادهای مهمی را با شرکت‌های خودروساز آمریکایی به‌منظور تامین باتری و توسعه صنعت خودروهای برقی منعقد کرده است. اما می‌توان گفت این بار اهمیت قرارداد مذکور به‌مراتب از موارد قبلی بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =