بازدید وزیر صمت ( عباس علی آبادی ) از شرکت سایپا

عباس علی‌آبادی: گروه سایپا در مسیر تیراژ تولید، تنوع‌بخشی و داخلی‌سازی محصولات گام‌های خوبی برداشته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از معاونان او با حضور در سایپا در جریان برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌ای که گروه خودروسازی سایپا طی ۲۵ماه گذشته انجام داده است، قرار گرفتند. با حضور عباس علی‌آبادی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت سایپا،‌ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گزارش جامعی از روند تولید، افزایش کیفیت، کاهش قیمت محصولات جدید گروه سایپا و حرکت انقلابی که گروه سایپا در حوزه خودروهای برقی انجام داده است و به‌زودی مردم ثمرات آن را خواهند دید،‌ ارائه کرد.

در گزارش محمدعلی تیموری، ضمن اشاره به تنوع طراحی که گروه سایپا در دستور کار خود قرار داده است به تولید محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا که شامل شاهین اتوماتیک، اطلس، سهند، پی۹۰، ساینا CNG، شاهین‌پلاس،‌ سیلک و آریاست،‌ پرداخته شد؛ این میزان تنوع از محصولات در صنعت خودروسازی بی نظیر بوده است.

انقلاب پروژه‌های برقی محصولات جدید

در این بازدید، گزارشی از انقلاب پروژه‌های برقی محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا شامل آریا (پلاگین-هیبرید)، ساینای برقی و سهند برقی ارائه شد که نشان‌دهنده رویکرد گروه سایپا بر روی خودروهای برقی است؛ خودرو جدید آریا در حال انجام استانداردهای نهایی است.

در این مراسم، مدیرعامل سایپا،‌ افق این گروه خودروسازی در سال‌های آتی را شامل توسعه محصول با رویکرد خودروهای هیبرید و برقی با در نظر گرفتن تنوع در طراحی و تولید خودروهای ایمن‌تر عنوان کرد. علاوه بر این، گزارشی از روند بهره‌وری طی ۲۵ماه گذشته در گروه سایپا ارائه شد.

در این خصوص، بهره‌وری گروه سایپا بهبود قابل توجهی یافته؛ به‌نحوی‌که هزینه‌های تبدیل (دستمزد و سربار) در شش ماه اول سال جاری به ۶.۸ درصد (سال ۱۴۰۰ این عدد ۱۱.۲درصد بود) رسیده و همچنین شاخص مهم نیروی انسانی با محاسبه هزینه تبدیل هر خودرو ۴۰ درصد شده است.

همچنین گروه سایپا تحریم‌های ظالمانه را به یک فرصت تبدیل کرده و توانسته است در سال جاری ۴هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی را رقم بزند؛ درحالی‌که سال گذشته رقم صرفه‌جویی ارزی ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود. در این راستا، پیش‌بینی شده است فروش گروه سایپا تا پایان سال جاری به ۱۶۰همت برسد که سال گذشته عدد یاد شده ۹۱همت بود. در ادامه، گزارشی از عملکرد سایپا به‌عنوان اولین شرکت خودروسازی که با رعایت مصوبات دولت و مجلس نسبت به واردات خودروهای به روز اقدام کرده است، ارائه شد.

در این حوزه، گروه سایپا تاکنون ۳هزار خودرو چانگان و زوتی را وارد کشور کرده که بخش قابل‌توجهی از خودروها تحویل مشتریان شده و ۱۰هزار دستگاه خودرو نیز در فرآیند حمل است. همچنین تاکنون ۱۰هزار خودرو برقی و هیبرید ثبت‌سفارش شده که از این تعداد، مراحل تکمیلی ۲هزار دستگاه آن انجام شده است و خودروها آماده حمل هستند.

وزیر صمت: نیروی انسانی و مدیریت خوبی در سایپا وجود دارد

وزیر صمت در حاشیه بازدید از شرکت سایپا گفت: «گروه سایپا از ظرفیت‌های ملی است و پتانسیل بسیار بالایی از نظر دانش فنی و مهندسی در این شرکت وجود دارد و همچنین تجربه طولانی در این بنگاه صنعتی نهفته است که باید حفظ شود و توسعه پیدا کند.»

او با بیان این‌که گروه سایپا رو به جلو حرکت می‌کند، اما توقع از این مجموعه صنعتی به دلیل ظرفیت بالای انسانی بیشتر است، افزود: «انتظار من این است که سایپا بر توسعه ظرفیت مهندسی و بازاریابی خود بیشتر تاکید کند و با شناسایی ظرفیت بازار به تولید محصول بپردازد. خوشبختانه نیروی انسانی و مدیریت خوبی در سایپا وجود دارد که اگر پیوند عمیقی بین این دو ظرفیت شکل بگیرد، یقینا موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد.»

علی‌آبادی اظهار کرد: «یکی از اقدامات مناسبی که گروه خودروسازی سایپا انجام داده،‌ تنوع محصول است؛ تنوع محصول تضمین‌کننده‌ نیاز و خواست مشتریان است. رویکرد گروه سایپا این است که با تنوع‌بخشی به محصولات خود رضایت مشتریان را کسب کند. ‌

در این میان ضرورت دارد عنصر کیفیت موردتوجه مضاعف قرار بگیرد تا مردم با اطمینان‌خاطر محصولات این مجموعه صنعتی را خریداری کنند.»

او افزود: «عملکرد سایپا رو به جلو است و معتقدم که سایپا باید در روند روبه‌جلو، همواره خود را متناسب با شرایط روز بازمهندسی کند. چون هم ظرفیت‌ها تغییر می‌کند و هم محیط و این دو را باید باهم تطبیق داد. سایپا به سن خبرگی رسیده و تاکنون دو نسل از سایپا خارج شده و برهمین اساس، سایپا یک شرکت بالغ است و انتظاری که از سایپا وجود دارد به‌عنوان یک شرکت بالغ این است که باید در صنعت خودرو کشور بدرخشد.»

وزیر صمت با تاکید بر این‌که خودروسازان ایرانی باید خود را با تحولات جهانی یعنی حرکت به سمت خودروهای برقی منطبق کنند، افزود: «باید به‌سرعت خودمان را به شرایط روز برسانیم و تولیدات خود را با تولیدات جهانی تطبیق دهیم. گروه خودروسازی سایپا در این عرصه در حال تلاش است و به‌زودی ثمرات این تلاش را مردم خواهند دید. چراکه روندها در تولید، ‌ارتقای کیفیت و خودروهای برقی مثبت و امیدوارکننده است.»

او با بیان این‌که گروه سایپا در مسیر تیراژ تولید، تنوع‌بخشی و داخلی‌سازی محصولات گام‌های خوبی برداشته است، افزود: «واردات خودروهای بنزینی و برقی در چارچوب سیاست‌های ابلاغ‌شده ازسوی خودروسازان درحال پیگیری بوده و خوشبختانه نتیجه مناسب در این حوزه به‌دست آمده است. بدین جهت در سامانه یکپارچه،‌ خودروهای وارداتی عرضه شده است و این روند برای ماه‌های آتی هم ادامه خواهد داشت.»

علی‌آبادی تصریح کرد: «امیدواریم با همت و تلاش خودروسازان و مجموعه‌های که مجوز واردات دارند،‌ واردات خودرو با جدیت بیشتری دنبال شود.»

وی درخصوص خودروهای برقی و عصری که پیش روی خودروسازان قرار گرفته است، ‌گفت: «چه بخواهیم و چه نخواهیم محیط زیست بیش‌از این اجازه نمی‌دهد که خودروهای احتراقی در خیابان‌ها تردد کنند. از همین رو، باید تلاش شود که برای حفظ محیط‌زیست و کاهش آلایندگی ناشی‌از مصرف بنزین خودروها،‌ تولید خودروهای برقی محقق و همچنین در کنار این امر واردات خودروهای برقی صورت بگیرد.»

وزیر صمت با بیان این‌که در بازدید از شرکت سایپا نکات خوبی را دیدم، گفت: «سایپا زنده است و با نشاط حرکت می‌کند و انتظار این است که این نشاط چندبرابر شود و این موضوع با همدلی بین مدیران و کارکنان بیشتر خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =