CS55 پلاس

در حاشیه بازدید وزیر صمت از شرکت سایپا،‌ ۵ دستگاه خودرو چانگان CS۵۵ پلاس به‌صورت نمادین به مشتریان تحویل داده شد

در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از معاونان وی از شرکت سایپا،‌ به‌صورت نمادین ۵دستگاه خودرو چانگان CS۵۵پلاس به مشتریان گروه سایپا تحویل داده شد و بدین ترتیب تحویل ۶۱۰ دستگاه خودرو CS۵۵پلاس به مشتریان آغاز شد. همچنین گروه خودروسازی سایپا برنامه پیش‌فروش ۴هزار دستگاه خودرو CS۵۵پلاس و ۲هزار دستگاه خودرو CS۳۵پلاس را برای مشتریانی که در مرحله جدید در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در حال ثبت نام هستند، برنامه‌ریزی کرده است.

بازگشت «چانگان» به بازار ایران

آزادسازی واردات، پای چانگان را دوباره به بازار ایران باز کرده است و این بار هم سایپا نسل جدید کراس‌اوورهای چینی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. چانگان در عصر جدید خود، خودروهایی با ظاهر به‌روزتر، مصرف سوخت کمتر و امکانات بیشتر ارائه داده که یکی از آنها چانگان CS۵۵پلاس است. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه بین چانگان CS۳۵پلاس و چانگان CS۷۵پلاس قرار می‌گیرد و به لحاظ امکانات و تجهیزات فقط چند مورد از چانگانUNI-T فول‌آپشن کمتر دارد.

طراحی جدید با امضای «برتراند باخ»

چانگان CS۵۵پلاس با جدیدترین زبان طراحی برند چینی و تحت نظر برتراند باخ، طراح مشهور در دفتر تورین ایتالیای چانگان خلق شده است. اگرچه CS۵۵ جدید مثل چانگان UNI-T ظاهر عجیبی ندارد، اما مولفه‌های مشابهی روی بدنه هر دو کراس‌اوور دیده می‌شود. سی‌اس۵۵پلاس ظاهر یک کراس‌اوور مدرن را دارد که هم‌زمان اسپرت و لوکس است. جلوپنجره بزرگ و عریض با چراغ‌های بومرنگی جلو ادغام شده است تا ترکیبی جدی و آینده‌نگر را ارائه دهد. علاوه بر این، سی‌اس۵۵پلاس شباهت زیادی با هم‌خانواده کوچک‌تر خود، سی‌اس۳۵پلاس دارد. اگر از کناره‌ها به چانگان CS۵۵پلاس نگاه کنیم، خودرویی رام و آرام می‌بینیم که طراحان سعی کرده‌اند با دو خط بلند و کوتاه روی بدنه، کمی از سادگی آن کم کنند. گلگیرهای کراس‌اوور جمع‌وجور چانگان نیم‌دایره‌ای است که چرخ‌های ۱۹اینچی را در برگرفته، درحالی‌که گلگیرهای CS۳۵پلاس طرحی مربعی دارند. همچنین، سقف با شیب ملایمی به سمت اسپویلر عقب کشیده شده است. نمای عقب هم مثل بیشتر مدل‌های سری CS صاف و ساده است. شیشه عقب با شیب ملایمی به سمت پایین امتداد پیدا کرده و به چراغ‌های عقب با گرافیک یخی رسیده است. روی این خودرو خبری از چراغ‌های سراسری و به هم پیوسته روی درِ صندوق نیست، اما گرافیک و طرح جالبی دارد. دو سراگزوز چهار ضلعی روی سپر و شکل خاص اسپویلر، کمی هیجان و اسپرت را به نمای پشتی چانگان CS۵۵پلاس تزریق کرده است.

مولفه‌های متفاوت در طراحی کابین

بعد از ورود به چانگان CS۵۵پلاس، کابین مدرن، جادار و باکیفیت پیش روی بیننده قرار می‌گیرد. فرمان مربعی شکل است و طرح خاصی دارد و پشت آن کیلومترشمار ۱۰.۲۵اینچی دیجیتال قرار گرفته است. نمایشگر لمسی ۱۲.۳اینچی روی داشبورد سوار شده است و امکان دسترسی به سیستم اطلاعات و سرگرمی را فراهم می‌کند. طرح کنسول میانی هم کمی با خودروهای فعلی تفاوت دارد و شامل دو جالیوانی مجزا از هم، اهرم تعویض دنده جمع‌وجور و غربیلک زاویه‌دار برای انتخاب حالت رانندگی است. از سوی دیگر، صندوق عقب چانگان CS۵۵پلاس با گنجایش ۴۷۵لیتر برای استفاده یک خانواده چهارنفره کافی به نظر می‌رسد.

پیشرانه قدرتمند با فناوری «Blue Core»

چانگان CS۵۵پلاس با پیشرانه ۱.۵لیتری توربو در بازارهای جهانی عرضه شده است که ۱۸۸اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰نیوتون‌متر گشتاور دارد. این مشخصات فنی کاملا با حال‌وهوای یک کراس‌اوور اسپرت جمع وجور هم‌خوانی دارد. فناوری Blue Core موتور چانگان دارای سه سیستم تزریق مستقیم سوخت با فشار بالا، کنترل پیشرفته حرارت و اصطکاک کم است که موجب می‌شود این خودرو در هر صد کیلومتر فقط ۵.۹لیتر بنزین مصرف کند. در سی‌اس۵۵پلاس، گیربکس اتوماتیک دوکلاچ تَر هفت‌سرعته قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند که دارای سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت است. سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون برای چرخ‌های جلو و مولتی‌لینک برای محور عقب، سواری راحت و پایداری را در هر مسیر و جاده‌ای، چه در شهر و چه در بزرگراه فراهم می‌کند.

برخورداری از امکانات متعدد و کاربردی

سه تیپ‌لایت، هایپ و لوکس از چانگان CS۳۵پلاس در چین، روسیه و کشورهای آمریکای لاتین عرضه می‌شود که از نظر امکانات و تجهیزات با هم تفاوت دارند. تیپ لوکس، مدل فول‌آپشن سی‌اس۵۵ پلاس است و اگر به فهرست امکاناتش نگاه کنیم، کمتر جای خالی می‌بینیم. ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو برای نسخه عرضه‌شده در بازار ایران می‌توان به ۶ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی الکترونیکی ترمز، سیستم ترمز اضطراری، سیستم هشدار تصادف از جلو، شارژر بی‌سیم، ترمز پارک‌برقی، سیستم صوتی PIONEER، نمایشگر لمسی ۱۲.۳اینچی، کلاستر دیجیتال، خروجی ۱۲ولت، پورت USB، تهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰درجه، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش باد تایرها، کروزکنترل تطبیقی، محدودکننده سرعت، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز ، سنسور نور، سنسور باران و... اشاره کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    جناب علی آبادی شما در مقابل کیفیت پایین خودروهای چینی مسول هستید اگر دو سال دیگر ایران قبرستان خودروهای چینی شد چه پاسخی برای مصرف کنندگان این خودروها خواهيد داشت؟
  • امیر IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    چرت و پرت نگو بابا سرمون درد گرفت بیا پایین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

آخرین اخبار