وزیر صنعت، معدن و تجارت

ری‌را با بهره‌گیری از سامانه «IKConnect»، جزو محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به‌شمار می‌آید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه چهارشنبه ۲۵بهمن‌ماه هیات دولت، از عرضه خودرو «ری‌را» از اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: «این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.»

عباس علی‌آبادی با بیان این‌که این خودرو صددرصد ایرانی و در تراز بین‌المللی است، افزود: «این خودرو به‌صورت صد درصد استانداردهای جهانی را لحاظ کرده است.»

پیش از این، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در مراسم افتتاح خط تولید این خودرو، با تاکید بر این‌که ری‌را با کیفیت‌ترین خودرو داخلی خواهد بود، گفت: «این خودرو بدون هیچ ایراد و مشکل کیفی وارد بازار خواهد شد.»

علیمردان عظیمی ادامه داد: «این محصول نخستین پلت‌فرم کلاس CUV است که مرحله طراحی و صنعتی‌سازی آن در داخل انجام شده است؛ در این زمینه، برخی هزینه می‌کنند تا از خارج کشور خدمات دریافت کنند، درحالی‌که این خدمات در کشور وجود دارد.»

وی با اشاره به این‌که خودرو ری‌را با قابلیت توسعه برای پلت‌فرم برقی طراحی‌شده و دارای قابلیت رقابت با خودروهای برقی چینی است، بیان کرد: «از جهت قدرت و مسایل فنی، این خودرو از نسخه‌های چینی بهتر عمل می‌کند.»

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این‌که تا انتهای اردیبهشت‌ماه سال آینده ری‌را بنزینی حتما به مردم عرضه خواهد شد، گفت: «تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز نسخه برقی ری‌را به‌عنوان اولین خودرو برقی کشور، در مجموعه بزرگ ایران‌خودرو تولید انبوه شده و تحویل مردم خواهد شد.»

وی با بیان این‌که این محصول تقریبا آن‌چه را که امروز در بازار خودرو به آن نیاز داریم می‌تواند به مردم ارایه دهد، بیان کرد: «این خودرو صددرصد در داخل و ایران‌خودرو طراحی و ساخته شده است، پلت‌فرم آن نیز داخلی بوده و محصول تفکرات جمعی است که امروز در خدمت شما هستند.»

افتتاح خط تولید «ری‌را» در ماه جاری

با افتتاح خط بدنه‌سازی، رنگ و مونتاژ، «ری‌را» بنزینی وارد مرحله صنعتی‌سازی شد و پس از طی مراحل کیفی، ظرف سه ماه آینده تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد. تولید ری‌را به‌منظور کیفیت‌رسانی فرآیندها، از نیمه بهمن به‌صورت آنلاین آغاز شده و پس از حدود سه‌ماه، با کیفیت‌رسانی قطعات، مجموعه‌ها و خودرو کامل، به تولید انبوه خواهد رسید.

ری‌را منطبق با استانداردهای ۸۵گانه طراحی شده است و از منظر فناوری با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و شمارگان تولید مناسب عرضه خواهد شد. این محصول قابلیت ارتقا به استانداردهای بین‌المللی آینده را نیز داراست. تولید انبوه ری‌را با داخلی‌سازی ۶۸ درصد آغاز می‌شود؛ این رقم در مدت کوتاهی به ۸۰درصد خواهد رسید.

مشخصات فنی «ری‌را»

محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با بهره‌گیری از موتور EF۷PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. ری‌را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) بوده و ظرف ۱۰.۴ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری‌را بنزینی ۱۹۵کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر است.

«ری‌را»؛ خودرویی ایمن

ری‌را از فرمان برقی، ترمز پارک برقی (EPB)، ترمز اتوماتیک، سامانه کمکی آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سامانه کنترل کشش و ضد هرزگردی (TCS) و سیستم کمک‌ترمز (BAS) بهره می‌برد. کیسه‌های هوا برای راننده، سرنشین جلو و ایربگ‌های جانبی نیز در این محصول تعبیه شده است. ری‌را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزو محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به‌شمار می‌آید.

دوربین ۳۶۰درجه، سامانه کمک پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط‌کور، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، قفل کودک درهای عقب، ایموبیلایزر، ایزوفیکس، هشدار سرعت بالا و اخطار باز بودن کمربند سرنشینان نیز بخشی از تجهیزات ایمنی ری‌را به شمار می‌رود. شیشه‌های برقی جلو و عقب ری‌را مجهز به آنتی‌ترپ و پاور ویندوز بوده و دارای شیشه‌های سولار به همراه شیشه‌های دودی عقب است.

پیاده‌سازی امکانات موردپسند و نیاز مشتری در «ری‌را»

ایران‌خودرو تلاش کرده است تمام امکانات خودروهای مدرن را که موردپسند و نیاز مشتری است، در «ری‌را» پیاده‌سازی کند.

نورپردازی داخلی، صندلی‌های دارای روکش چرم و پارچه و فرمان چرمی ازجمله امکانات تزییناتی این خودرو است. رینگ‌های «ری‌را» ۱۸اینچی آلومینیومی دورنگ است. صندلی راننده؛ شش‌حرکته برقی گرم‌کن‌دار با قابلیت تنظیم گودی‌کمر و صندلی سرنشین؛ دوحرکته برقی گرم‌کن‌دار است. صندلی راننده و صندلی عقب تاشو دوتکه با زیرآرنجی نیز از دیگر مشخصات ری‌راست.

نمایشگر دوگانه (جلوآمپر ۱۲اینچی دیجیتال و سیستم چندرسانه‌ای هوشمند ۱۲اینچی لمسی)، سان‌روف برقی، کروزکنترل با محدودکننده سرعت، چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، خروجی برق ۱۲ولت صندوق عقب، حسگر حرکت پا برای باز کردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، درِ برقی صندوق عقب، اهرم تعویض الکترونیکی دنده، اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان (پدل‌شیفتر) و شارژر بی‌سیم از دیگر امکانات نخستین کراس‌اوور ایرانی به شمار می‌رود.

فرمان دی‌کات، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به همراه کلیدهای کنترلی و همچنین سیستم تهویه اتوماتیک، راحتی و رفاه راننده و سرنشینان را فراهم می‌کند.

سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش هوشمند لمسی ۱۲اینچی و قابلیت میرورلینک، اتصال بلوتوثی، درگاه اتصال و شارژ (USB Type C) در کنار ۹ بلندگو از دیگر امکانات ری‌را است.

محصول جدید ایران‌خودرو مجهز به فناوری نوین چراغ‌ گردش در پیچ‌ها است و همچنین از چراغ خوش‌آمدگویی درهای جلو و چراغ همراهی تا منزل بهره می‌برد. آیینه داخل ری‌را از نوع الکتروکرومیک و آیینه‌های جانبی آن برقی تاشونده و راهنمادار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

آخرین اخبار