خودروهای الکتریکی سرویس‌ های پستی

آمریکایی‌هایی که در آب و هوای سرد زندگی می‌کنند چگونه به «USPS» تکیه خواهند کرد اگر کامیونت‌های تحویل آن‌ها در هوای سرد کار نکنند؟

سرویس پستی آمریکا «USPS» قصد دارد با ۶۶ هزار دستگاه خودرو برقی روند تحویل نامه‌ها را متحول کند. خدمات پستی ایالات‌متحده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق منتقل کردن بسته‌های بیشتری از حمل و نقل هوایی به‌زمینی، افزایش تعداد وسایل نقلیه الکتریکی، کاهش زباله‌های ارسالی به‌محل‌های دفن زباله و کارآمدتر کردن مسیرهای تحویل، برنامه‌های گسترده‌ای را در نظر گرفته است.

رئیس پست آمریکا، ژنرال لوئیس دی جوی ترکیبی از ابتکارات زیست‌محیطی و شیوه‌های تجاری کاهش هزینه را توصیف کرد که با هم ترکیب می‌شوند تا سهم خدمات پستی در انتشار گازهای گلخانه‌ای و گرمایش زمین را تا سال ۲۰۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهند و اهداف زیست‌محیطی دولت بایدن را در این فرآیند برآورده کنند.

سرمایه‌گذاری در سیستمی کند

به‌گفته مقامات، خدمات پستی قصد دارد با ادغام تسهیلات کوچک‌تر در مراکز دسته‌بندی و پردازش بزرگ‌تر که هزاران سفر در روز را حذف می‌کند، همراه با تغییرات عملیاتی مانند نوسازی امکانات و کاهش کارهای برون‌سپاری، ۵ میلیارددلار صرفه‌جویی کند. این تغییرات مبتنی بر کارایی با کاهش انتشار کربن با حذف فعالیت‌های بیهوده، علاوه‌بر وسایل نقلیه الکتریکی و سایر تلاش‌ها، به محیط‌زیست کمک خواهد کرد.

جنیفر بیرو-روویه، مدیر ارشد امور زیست‌محیطی و پایداری این شرکت گفت: «این ابتکارات قوی‌ترین و تهاجمی‌ترین اقداماتی است که خدمات پستی تا به‌حال برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام داده است.»

اطلاعیه سرویس پست آمریکا در پی انتقاداتی مبنی بر این‌که در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای یکی از بزرگ‌ترین ناوگان وسایل نقلیه غیرنظامی در جهان بسیار کند حرکت می‌کند، منتشر شد.

اما تلاش‌ها پس از تصویب ۳ میلیارددلار بودجه برای وسایل نقلیه الکتریکی و زیرساخت‌های شارژ تحت یک سیاست مهم آب و هوا و بهداشت که توسط کنگره این کشور تصویب شده، حالا افزایش یافته است.

کاترین گارسیا از باشگاه سیرا که از خدمات پستی قبل از تصمیم آن برای افزایش حجم خرید وسایل نقلیه الکتریکی شکایت کرده بود، گفت مسیر جدید نشان می‌دهد وسایل نقلیه الکتریکی هم برای تجارت و هم برای محیط‌زیست خوب هستند.

گارسیا، مدیر کمپین حمل و نقل پاک برای همه سازمان گفت: «مدیریت آن‌ها از نظر حرکت به‌سمت انرژی پاک در سراسر کشور دیگران را هم به‌حرکت در خواهد آورد.»

زمینه‌سازی برای تحول برقی

ماه گذشته خدمات پستی از خودروهای الکتریکی و ایستگاه‌های شارژ جدید در یک مرکز توزیع جدید در جورجیا (یکی از مراکز مرتب‌سازی و تحویل به‌روز شده که در حال افتتاح است) رونمایی کرد. دی جوی گفت که کارگران ممکن است مجبور شوند بیشتر رانندگی کنند تا در یک مرکز جدید کار کنند؛ اما برنامه‌ای برای کاهش مشاغل وجود ندارد.

خدمات پستی قصد دارد ۶۶ هزار وسیله‌نقلیه برقی را طی پنج سال تحویل بگیرد. این برنامه شامل حدود ۱۰ هزار خودرو از فورد در سال جاری و تعداد انگشت‌شماری از خودروهای تحویل نسل بعدی است که تا پایان سال آینده تحویل بگیرد.

او گفت بخش عمده‌ای از تحویل برقی‌ها به‌واسطه شرکت «Oshkosh» انجام می‌شود که طی قراردادی باید به‌آن پایبند بماند.

سرویس حمل‌ونقل‌ پستی آمریکا با کامیونت‌های حمل‌ونقل پرکار که بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴ وارد خدمت شدند، تا به‌امروز فعالیت کرده است. اما تمرکز بر وسایل نقلیه الکتریکی همیشه هم هیجان‌انگیز نیست.

درهمین راستا کریگ استیونز از گروه «Grow America’s Infrastructure Now» قیمت خودروهای برقی و زیرساخت‌ آن‌ها را زیر سوال برده است.

او همچنین در مورد اثربخشی آن‌ها در آب و هوای به‌شدت سرد تردید کرد و به‌سرمای شدید در برخی نقاط غرب اشاره کرد که خودروهای الکتریکی را با مشکل مواجه کرده است.

این سخنگو در بیانه خود نوشت: «آمریکایی‌هایی که در آب و هوای سرد زندگی می‌کنند چگونه به «USPS» تکیه خواهند کرد، اگر کامیون‌های تحویل آن‌ها در هوای سرد کار نکنند؟»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =