میشلن

میشلن گزارش فروش در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد که نشان می‌دهد در این سال میزان فروش کمتر از سال ۲۰۲۲ است.

این شرکت اعلام کرد فروش کلی به ۲۸.۳میلیارد یورو (حدود ۳۰.۶ میلیارد دلار) رسیده است که نسبت‌به سال ۲۰۲۲ ۰.۹درصد کاهش داشته است. با این حال، میشلن اعلام کرد با درنظر گرفتن نرخ ثابت ارز، آنها ۲.۰درصد رشد داشته‌اند.

براساس این گزارش، میشلن درآمد موثر خود را به ۳.۶ میلیارد یورو (تقریبا ۳.۹ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۳ افزایش داده و ۳.۰ میلیارد یورو (تقریبا ۳.۲ میلیارد دلار) جریان نقدینگی آزاد ایجاد کرده است.

به‌گفته میشلن، بازار آمریکای‌شمالی در سال ۲۰۲۳ با افزایش تقاضای خودروهای جدید در طول سال ۹درصد رشد کرد. اعتصابات خودروسازان که اواخر سه ماهه سوم و اوایل سه‌ماهه چهارم برگزار شد تا حدودی بر رشد نیمه‌دوم (افزایش ۶درصدی) تاثیر گذاشته است. با این وجود، بازار آمریکای‌شمالی در سال ۲۰۱۹ با افت ۵‌درصدی به پایان رسید.

در مورد بازار تایر جایگزین، میشلن می‌گوید ثبات تقاضای جهانی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ وجود داشته و نابرابری‌های قابل‌توجهی را در دنیا کاهش داده است. با رشد سریع چین که کاهش فروش اروپا را جبران کرده، این تعادل ایجاد شده، البته بازار فروش در آمریکای‌شمالی در طول سال بدون تغییر بوده است. با این حال، در نیمه دوم، تقاضا در اقتصاد مقاومتی به روند صعودی خود (با ۹درصد) ادامه داد و در ماه سپتامبر، نسبت‌هایی مطلوب‌تر از سال قبل ظاهر شدند.

سطح موجودی در انبارها تا پایان سال ۲۰۲۳ به حالت عادی بازگشته است. در بخش تامین خطوط تولید خودروسازان (OE) نیز این شرکت اعلام کرد تقاضای جهانی نسبت به سال گذشته۹درصد افزایش یافته است، زیرا خودروسازان از کاهش محدودیت‌های زنجیره تامین برای پر کردن انبارهای خود استفاده کرده‌اند.

به‌گفته میشلن، فروش قوی خودروهای برقی به‌ویژه در چین به حمایت از تقاضا برای تایر خودروهای جدید کمک کرده است. کاهش ۴.۷درصدی در حجم تایرها، ناشی‌از حذف گسترده موجودی انبارها در هر بخش و زنجیره ارزش به‌دلیل فضای نامطمئن اقتصادی و افزایش نرخ‌های بهره، فروشندگان و مشتریان تجاری را به طور یکسان به کاهش شدید موجودی و کاهش سطح موجودی استاندارد خود واداشته است.

به‌گفته میشلن کاهش حجم فروش تا حدی با افزایش فروش در شبکه‌های نمایندگی اختصاصی آنها جبران شده است.

میشلن اعلام کرد: اثر مثبت قیمت ناشی‌از تاثیر کلی افزایش قیمت‌هاست که در سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳ برای پوشش طیف کامل عوامل تورم هزینه (مواد اولیه، حمل‌ونقل، انرژی، حقوق و دستمزد و غیره) اعلام شده بود.

در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۳ به‌دلیل مبنای مقایسه نیمه‌دوم سال ۲۰۲۲ و تاثیر به تعویق افتاده روی برخی فعالیت‌های مبتنی بر مواد خام و سایر اجزای شاخص‌سازی در آمار را می‌توان کاهشی دانست. کاهش ۲.۹درصدی اثر منفی ارز به‌ویژه به‌دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و همچنین یوآن چین و لیر ترکیه در برابر یورو رخ داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

آخرین اخبار