خط تولید شاهین

شرکت سایپا از ابتدای سال جاری تا ۷اسفندماه،‌ ۵۶۸۹ دستگاه شاهین اتوماتیک و ۱۶۷۷۱ دستگاه کوییک جی‌ایکس تولید و به سبد محصولات خود اضافه کرده است. همچنین تولید انبوه «شاهین‌اتوماتیک‌پلاس» و «اطلس» که از محصولات جدید این شرکت است، ‌از بهمن‌ماه ‌آغاز شده است

شرکت سایپا موفق شد رکورد تولید سال گذشته خود را بشکند و عدد تولید را به ۱۳۷هزار و ۳۶۹ دستگاه خودرو برساند. این شرکت از ابتدای سال جاری تا ٧اسفند ماه، با تولید ۱۳۷هزار و ۳۶۹ دستگاه خودرو توانست رکورد جدیدی را ثبت کند.

این در حالی است که سال گذشته میزان تولید خودرو ۱۳۷هزار و ۲۱۸ دستگاه بود. بر اساس این گزارش، شرکت سایپا از ابتدای سال جاری تا ۷ اسفندماه،‌ ۵۶۸۹ دستگاه شاهین اتوماتیک و ۱۶۷۷۱ دستگاه کوییک جی‌ایکس تولید و به سبد محصولات خود اضافه کرده است. همچنین تولید انبوه شاهین اتوماتیک پلاس و اطلس که از محصولات جدید این شرکت است، ‌از بهمن‌ماه ‌آغاز شده، همچنین تولید خودرو محبوب شاهین نیز افزایشی بوده است.

از ابتدای سال جاری تا ۷اسفندماه ۴۱۹۳۶ دستگاه شاهین تولید شده و این عدد در سال ۱۴۰۱ ، ۳۴۴۸۲ دستگاه بوده، ‌بدین جهت در تولید خودرو یادشده رشد ۲۲درصدی حاصل شده است.

علاوه‌بر این، از ابتدای سال جاری تا ۷اسفندماه ‌۵۲۹۲۴ دستگاه کوییک اس تولید شده که در مقایسه با سال گذشته (۲۴۶۲۸ دستگاه) ۱۱۵درصد رشد به دست آمده، همچنین تولید کوییک اتوماتیک ۵۴درصد رشد داشته است. در مدت یادشده ۶۷۴۶ دستگاه کوییک اتوماتیک نیز تولید شد، درحالی که سال گذشته این عدد ۴۳۷۰ دستگاه بود.

تولید ناقص در شرکت سایپا صفر بوده است

شرکت بن‌رو از شرکت‌های زیرمجموعه سایپا نیز در تولید وانت۱۵۱، به رکوردهای خوبی دست یافته است. در ۶دی‌ماه، سایت بن‌رو، ۴۴۰۰۳ دستگاه وانت تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که میزان تولید ۴۳۸۰۰ بوده، رشد مناسبی ثبت شده است.

همچنین باید عنوان کرد از ابتدای سال جاری تا ۷اسفندماه سایت بن‌رو بیش از ۵۵۸۵۰ دستگاه وانت۱۵۱ تولید کرده است. بدین جهت رشد ۲۸درصدی نسبت به کل سال ۱۴۰۱ و رشد ۱۳۸درصدی نسبت به کل سال ۱۴۰۰، ثبت شده؛ گفتنی است تولید ناقص در دو مجموعه شرکت سایپا و بن‌رو،‌ صفر بوده و اکثر تولیدات به‌صورت عبور مستقیم است. همچنین پیش‌بینی می‌شود، تا قبل از پایان سال جاری، سایت سایپا سیتروئن نیز رکورد تولید سال گذشته خود را بشکند.

سایپا موفق به شکستن رکورد تولید سال گذشته خود شد

سایپا موفق به شکستن رکورد تولید سال گذشته خود شد

سایپا موفق به شکستن رکورد تولید سال گذشته خود شد

تحولات سایپا پس از تغییرات مدیریتی

طی دوسال گذشته، اتفاقاتی در سایپا رقم خورد که باعث تغییر در وضعیت انباشت خودروهای ناقص و افزایش رضایت مشتریان شد. در دی‌ماه ۱۴۰۰، انباشت ۸۷هزار دستگاه خودرو ناقص در سایپا وجود داشت و اجرای دستورات هشت‌ماده‌ای رئیس‌جمهور با محوریت تکمیل خودروهای ناقص، بهبود کیفیت خودروها و واگذاری برخی شرکت‌های زیرمجموعه را به همراه داشت.

در دی‌ماه۱۴۰۰ تولید سایپا به روزانه یک‌هزار و ۵۰ دستگاه خودرو رسیده بود. همچنین متوسط دوره زمانی پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در سازه‌گستر و مگاموتور به بیش‌از ۱۸۰روز می‌رسید که نارضایتی قطعه‌سازان طرف قرارداد با سایپا را موجب شده بود. درعین‌حال، پرداخت حقوق پرسنل نیز با شرایط نامناسبی انجام می‌شد و در سایپا و ۷ شرکت قطعه‌ساز سایپا به‌طور متوسط هر ۳ماه یک‌بار شاهد اعتراض کارگران بودیم.

حال با گذشت ۲سال از آن زمان، می‌توان شاهد رشد تولید این گروه خودروسازی بود، به‌طوری‌که نزدیک به ۱۳۰هزار دستگاه افزایش تولید نسبت به مقطع زمانی یادشده اتفاق افتاده است. علاوه بر این، رضایت مشتریان از کیفیت خودروها نیز افزایش یافته است.

همچنین آمار ۸۷هزار دستگاه خودرو ناقص کف پارکینگ‌ها به صفر رسیده است و دیگر خودرویی به‌صورت ناقص تولید نمی‌شود و درمجموع تنها حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو CNGسوز تکمیل‌نشده وجود دارد که در مقایسه با تولید روزانه ۱۹۰۰ دستگاه خودرو، آماری طبیعی به حساب می‌آید.

از سوی دیگر، در زمستان ۱۴۰۰ سایپا تعهد تحویل ۳۷۴هزار دستگاه خودرو را به مشتریانش داشت و با ۳۸هزار مورد تعهد معوق روبه‌رو بود که بابت آن جریمه روزشمار پرداخت می‌کرد. علاوه بر این، با ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق گام سررسید شده مواجه بود که تیم مدیریتی فعلی توانست با برنامه‌ریزی مناسب از این موانع عبور کند.

سه محصول سایپا؛ روی خط پیش‌فروش

به‌موازات اقدامات موثر در بخش تولید، در بخش عرضه نیز پیش‌فروش سه محصول شرکت سایپا ویژه نیمه شعبان از هفته گذشته برای متقاضیان عادی،‌ طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، آغاز شده است و تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

این محصولات شامل اطلسG،‌ ساینا S با استانداردهای ۸۵گانه و شاهین با گیربکس اتوماتیک هستند که از روز چهارشنبه هفته گذشته (دوم اسفندماه) پیش‌فروش آن‌ها کلید خورده است.

بر این اساس، متقاضیان از طریق نمایندگی‌ها و سایت فروش اینترنتی به آدرس saipa.iranecar.com می‌توانند نسبت‌به ثبت‌نام خودروهای یادشده اقدام کنند. در این طرح پیش‌فروش، محدودیت سنی (۱۸ سال به بالا)، دارا بودن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال انتظامی و عدم ثبت نام و صدور فاکتور طی ۴۸ ماه گذشته نزد سایپا و ایران‌خودرو و طی ۲۴ ماه گذشته از سایر خودروسازان، مورد تاکید قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

آخرین اخبار