LG Energy Solution (LGES)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری‌های لیتیوم-یونی در جهان برای خودروهای الکتریکی، به‌زودی سلول‌های باتری استوانه‌ای با ظرفیت بالا را عرضه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت انرژی ال‌جی، کیم دونگ میونگ اعلام کرد فرمت استوانه‌ای جدید ۴۶۸۰ (قطر ۴۶ میلی‌متر و ارتفاع ۸۰ میلی‌متر) در ماه آگوست ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

نوع جدید ۴۶۸۰ بزرگ‌ترین سلول‌های استوانه‌ای برای خودروهای برقی هستند. به‌گفته مدیران ال جی، این باتری‌ها امکان افزایش تراکم انرژی و هزینه تولید کمتر در هر واحد انرژی را فراهم‌می کند. یک مزیت دیگر این فناوری، وجود تعداد کمتر از بسته‎های باتری است.

باتری‌های نوع ۴۶۸۰ در اصل چند سال پیش توسط تسلا معرفی شدند. این شرکت در تاسیسات آزمایشی خود در کالیفرنیا و کارخانه گیگا تگزاس، ۴۶۸۰ نوع داخلی را تولید می‌کند. با این حال، همان‌طور که می‌دانیم، تسلا تامین‌کنندگان باتری خود را تشویق کرد تا سلول‌های نوع ۴۶۸۰ را نیز راه‌اندازی کنند.

درحال حاضر، تنها تسلا از فرمت ۴۶۸۰ در خودروهای تمام‌الکتریکی استفاده می‌کند. تسلا ابتدا در یکی از نسخه‌های تسلا مدل Y که در تگزاس تولید می‌شود، از این باتری استفاده کرد؛ اما اکنون در تسلا سایبرتراک نیز شاهد استفاده از این نوع باتری‎ها هستیم. با این حال، چندین شرکت خودروسازی دیگر نیز قصد دارند از باتری‌های استوانه‌ای جدید و با ظرفیت بالا با قطر ۴۶ میلی‌متر و ارتفاع‌های مختلف (ازجمله BMW) استفاده کنند. همچنین قرار است برخی دیگر از تولیدکنندگان باتری نیز به‌تولید این نوع باتری‌ها بپردازند.

این گزارش می‌افزاید LGES تولید سری سلول‌های نوع ۴۶۸۰ را در ماه اوت در تاسیسات Ochang خود در کره‌جنوبی آغاز خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد باتری‌های جدید را در ایالات‌متحده و در کارخانه جدید خود در آریزونا و در حدود سال ۲۰۲۵ تولید کند. تولید در ایالات‌متحده با توجه به‌قانون کاهش تورم ۲۰۲۲ (IRA) گام مهمی برای این شرکت کره‌ای است. اعتبار مالیاتی ۷ هزار و ۵۰۰ دلاری فدرال و سایر مشوق‌ها برای بسیاری از تولیدکنندگان باتری انگیزه بالایی برای تولید در خاک آمریکا ایجاد کرده است.

این گزارش می‌گوید باتری‌های نوع ۴۶۸۰ ممکن است به‌طور بالقوه در چین، در کارخانه نانجینگ نیز تولید شود که درحال حاضر سلول‌های کوچک‌تر از نوع ۲۱۷۰ را برای تسلا مدل ۳ - مدل Y می‌سازد.

به‌طور جداگانه، LGES انتظار دارد تولید باتری‌های LFP خود (شیمی لیتیوم آهن فسفات کاتد) را در حدود نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز کند. توسعه LFP توسط LG Chem در سال ۲۰۲۱ مطرح و در سال ۲۰۲۲ تایید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =