نمایشگاه زیست‌ بوم

سایپا علاوه‌بر دو محصول برقی وارداتی، ‌«شاهین‌پلاس اتوماتیک» و «ساینا CNG» را هم در این رویداد به نمایش گذاشته است

سایپا در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست، محصولات و موتورهای جدید خود را به نمایش گذاشت. این گروه خودروسازی در راستای مسئولیت اجتماعی،‌ رویکرد حمایت از محیط زیست و سیاست حرکت به سمت کاهش آلایندگی هوا و تولید محصولات و موتورهای به‌روز،‌ در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست،‌ حضور یافته است و آخرین محصولات و دستاوردهای سازگار با محیط‌زیست خود را ارائه می‌کند. در این نمایشگاه گروه خودروسازی سایپا خودروهای سینوگلد برقی، چانگان ایدو EV460، ‌شاهین‌پلاس اتوماتیک و ساینا CNG و موتورهای ME16، N20 و M15i را به نمایش گذاشته است.

این رویداد بین‌المللی از تاریخ 13 تا 16 اسفندماه در محل مصلی امام‌خمینی (ره) برپا است و بازدیدکنندگان علاقه‌مند از ساعت 9 تا 18 می‌توانند از غرفه گروه سایپا بازدید کنند.

گفتنی است؛ مدیریت بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی، بانکداری الکترونیک، پروژه‌های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط‌زیست، کنترل، اندازه‌گیری و فناوری‌های آزمایشگاهی، حمل‌ونقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، استانداردهای روز محیط زیست در حوزه‌های مختلف، اقدامات زیست‌محیطی صنایع، حفظ منابع طبیعی، ساختمان‌سازی سبز و مدیریت آب‌وفاضلاب و سایر زمینه‌های فنی، مهندسی و فناورانه از مهم‌ترین زمینه‌های حضور فعالان و علاقه‌مندان در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست است.

«چانگان ایدو EV460» در یک نگاه

چانگان ایدو EV460 متعلق به نسل دوم و مدل فیس‌لیفت ایدو است که تغییرات ظاهری قابل‌توجهی نسبت‌به نسل قبل داشته و طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری پیدا کرده است. در بخش جلو شاهد جلوپنجره یکپارچه و سپری شبیه به خودروهای برقی، بدون دریچه‌های هوا هستیم. چراغ‌های جلوی LED به‌صورت یکپارچه و به هم پیوسته طراحی شده‌اند. در کل طراحی ظاهری جلو و عقب بسیار مدرن و جذاب است.

«چانگان ایدو EV460» و «سینوگلد» برقی سایپا در نمایشگاه زیست‌ بوم

در بخش داخلی نیز شاهد ترکیبی از طراحی مدرن و لوکس هستیم. استفاده از صفحه‌نمایش لمسی بزرگ در میانه و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، کابین بسیار مدرنی را رقم زده است.

مواد به‌کاررفته در داشبورد و صندلی‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند. ابعاد این خودرو مشابه سدان‌های سایزمتوسط است و فضای داخلی نسبتا وسیعی دارد. فاصله بین محور آن 2700میلی‌متر است که فضای کافی برای سرنشینان و بارگیری فراهم می‌کند.

حجم صندوق عقب نیز 500لیتر است که برای یک خودروی خانوادگی کاملا مناسب است. برای ایدو۴۶۰الکتریکی از یک موتور تمام‌برقی ۱۶۱اسب‌بخاری استفاده شده است که می‌تواند گشتاور آنی ۲۴۵‌نیوتن‌متر را در اختیار چرخ‌های جلو قرار دهد و شتاب صفر تا صد ۱۰.۸ ثانیه‌ای را رقم بزند.

پکیج باتری این خودرو که محصول CATL چین است، ۴۷.۷۸ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و حداکثر پیمایش ۴۰۱ کیلومتری را برای چانگان ایدو۴۶۰ که احتمالا به عنوان تاکسی عرضه خواهد شد، فراهم می‌کند. این پک باتری با شارژ سریع حدود ۵۰دقیقه و طی پروسه شارژ عادی ۸.۵ساعت زمان نیاز دارد تا به‌طور کامل شارژ شود.

ازجمله امکانات این خودرو که در کاتالوگ آن ذکر شده است، می‌توان به فرمان برقی، HSA (سیستم کنترل حرکت در سربالایی)، CBC (کنترل ترمز در پیچ)، BAS (سیستم کمکی ترمز)، ABS (سیستم ترمز ضد قفل)، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، BA (دستیار ترمز)، EBA (سیستم ترمز اضطراری)، ASR (سیستم ضدلغزش)، TCS (سیستم کنترل کشش)، TRC (سیستم کنترل هرزگردی)، DSC (سیستم کنترل دینامیکی)، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، ESP (برنامه پایداری الکترونیکی)، EPB (ترمز پارک برقی)، TPMS (سیستم پایش فشار باد تایرها) و HVAC اتوماتیک (سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک) اشاره کرد.

نگاهی به «سینوگلد» برقی

سایپا سینوگلد برقی از لحاظ طراحی ظاهری شبیه چری آریزو۵ برقی است، اما با کمی دقت در جزئیات، تفاوت‌هایی بین آن‌ها به چشم می‌خورد. بیشترین تفاوت به نمای روبه‌رو مربوط می‌شود؛ جایی که طراحان سینوگلد در فرم سپر و جلوپنجره بازنگری‌هایی انجام داده‌اند.

«چانگان ایدو EV460» و «سینوگلد» برقی سایپا در نمایشگاه زیست‌ بوم

در نمای جانبی نیز رینگ‌ها اصلی‌ترین وجه تمایز موجود بین سینوگلد جانژینگ و چری آریزو۵ برقی هستند. اما در نمای عقب تفاوت این دو خودرو برقی، به لوگو محدود می‌شود.

سایپا سینوگلد جانژینگ در کابین هم شباهت زیادی به آریزو 5 EV دارد. اما از آن‌جا که این خودرو برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی توسعه پیدا کرده، از امکانات کمتری برخوردار است.

داشبورد سینوگلد نیز همان فرم کلی آریزو5 برقی را حفظ کرده و میزبان یک نمایشگر۹ اینچی برای سیستم اینفوتینمنت است، اما تعداد دکمه‌های موجود در قسمت میانی آن کمتر است.

این خودرو همچنین از یک نمایشگر دیجیتال ۷اینچی در پشت فرمان بهره می‌برد.

سینوگلد یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۳۴اسب‌بخار دارد و توان آن از طریق جعبه‌دنده تک‌سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو قابلیت بازیافت انرژی از شتاب منفی را دارد و باتری‌ها و قوای محرکه الکتریکی آن توسط مایع خنک کاری می‌شود. با هر بار شارژ کامل باتری‌های سینوگلد می‌توان مسافت ۴۰۵کیلومتر را با رانندگی بهینه طی کرد.

همچنین شارژ ۲۰ تا ۸۰درصدی باتری‌های این سدان برقی با شارژر DC حدود ۳۰دقیقه طول می‌کشد.

در کاتالوگ این خودرو نیز امکاناتی مانند فرمان برقی، ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، TPMS (سیستم پایش فشار باد تایرها)، EPB (ترمز پارک برقی)، نمایشگر ۹اینچی، کلاستر 7اینچی، HDC (سیستم کنترل سرعت در سراشیبی)، HAC (سیستم کنترل حرکت در سربالایی)، Auto Hold (سیستم نگه‌دارنده خودکار ترمز دستی)، سیستم روشنایی خودکار، چراغ روز، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، EBC (سیستم کنترل الکترونیکی ترمز) و TCS (سیستم کنترل کشش) درج شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =