بریجستون گزارش داد به خاطر تضاد بالا در بازار تایر چین و همچنین مطرح بودن موارد مختلف به عنوان مزیت رقابتی، کسب‌وکار تولید و فروش را که به واسطه سرمایه‌گذاری بریجستون (BSCN) انجام شده بود، متوقف خواهد شد.

در برنامه سه‌ساله آتی بریجستون، برنامه تجاری میان‌مدت (2026-2024)، این شرکت فاش کرد تولید و فروش تایرهای کامیون و اتوبوس در شرکت سرمایه‌گذاری بریجستون (چین) متوقف خواهد شد و با حرکت رو به جلو، منابع به سمت بازار تایرهای ممتاز برای وسایل نقلیه سواری هدایت می‌شوند یعنی جایی که به‌گفته شرکت رشد پیش‌بینی می‌شود.

بریجستون می‌گوید BSCN برای افزایش تمرکز خود در حال تغییر ساختار تجاری است. درواقع باید گفت BSCN پس از در نظر گرفتن عواملی مانند پویایی بازار و مزیت رقابتی، تصمیم گرفته است تولید و فروش لاستیک‌های کامیون و اتوبوس را متوقف کند.

به‌گفته بریجستون طراحی و تولید رویه‌های مناسب مطابق با مقررات مختلف و قراردادهای کاری دنبال می‌شوند و این شرکت در نظر دارد تاثیر آن را بر کارکنان آسیب‌دیده و جوامع محلی به حداقل برساند. می‌توان انتظار داشت در این کسب‌وکار با اطمینان بیشتری سراغ تایرهای بریجستون رفت و دیگر لازم نیست نگران تایرهای OTR ساخت چینِ بریجستون باشیم.

بریجستون، دومین تایرساز ژاپنی بود که فعالیت در چین را در سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و با صرف هزینه ۱۰۰ میلیون ‌دلاری قصد داشت که جایگاه مناسبی را در بازار چین به دست بیاورد. حتی براساس برنامه 10ساله قرار است که ۳۰۰ میلیون دلار دیگر نیز صرف حضور سایر زیربرندهای بریجستون در چین شود.

البته دو سال پیش به دلیل حضور بریجستون در مراکز صنعتی چین و همچنین دسترسی بیشتر به اطلاعات فنی این شرکت، یکی از تایرسازان چینی به دادگاه رفت تا برای کپی کردن طرح روی آج غرامت پرداخت کند.

با این وجود به نظر می‌رسد بریجستون به خاطر در اختیار داشتن جایگاه دوم در بازار تایرهای سواری، قصد ندارد به طور کامل فعالیت در چین را متوقف کند و احتمالا این تصمیم فقط محدود به تایرهای تجاری کامیونی و اتوبوسی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

آخرین اخبار