کد خبر: 248433
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

همان‌طور که می‌دانید روغن موتور جهت بهبود عملکرد موتور خودرو و همچنین برای افزایش دوام و طول عمر موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه روغن موتور، کاهش اصطکاک موجود میان قطعات خودرو است. کم شدن روغن موتور یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر خودرویی رخ دهد.

هر زمان مشاهده کردید که مقدار روغن خودرو بیشتر از اندازه مجاز کم شده است، سعی کنید اقدامات لازم را در جهت پیش‌گیری از مشکلات بیشتر انجام دهید. در این مطلب به موضوع علت کم شدن روغن موتور و همچنین راهکارهایی در جهت رفع روغن سوزی می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید تا در ادامه راهنمایی‌های لازم در این زمینه را با شما به اشتراک بگذاریم.

احیاگر موتور زادو

مقدار طبیعی کاهش روغن موتور چقدر است؟

به صورت کلی نمی‌توان میزان مشخصی برای کاسته شدن روغن موتور بیان کرد. زیرا این موضوع بستگی به نوع خودرو شما دارد و با مشاهده دفترچه راهنما یا برچسب روغن موتور، می‌توانید به اندازه دقیق آن پی ببرید. با این حال اگر بخواهیم به این پرسش یک پاسخ کلی بدهیم، حدود 200 تا 250 سی‌سی کاسته شدن روغن به ازای هر 1000 کیلومتر، امری طبیعی‌ به شمار می‌رود. بنابراین برای جلوگیری از خسارات و مشکلات جبران ناپذیر به خودرو، می‌بایست سطح روغن موتور خودرو، همیشه چک شود.

مهم‌ترین دلایل کاسته شدن روغن موتور

روغن سوزی یکی از مشکلاتی است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و یک دلیل مشخص و جامع ندارد. در این‌جا می‌خواهیم به بیان و بررسی هریک از دلایل بپردازیم.

استفاده از روغن با گرانروی نامناسب

مهمترین نکته در زمان خرید روغن موتور، توجه به ویسکوزیته آن است. زیرا علت اصلی روغن سوزی خودرو، استفاده از ویسکوزیته نامناسب برای موتور خودرو است.

تبخیر روغن موتور در دمای بالا

هر روغن موتوری یک فلش پوینت (دمای تبخیر) دارد و در دمای خاصی تبخیر می‌شود.

نشتی موتور خودرو

از آن‌جایی که روغن موتور به صورت مداوم در قسمت‌های مختلف موتور خودرو در گردش است، به همین دلیل امکان دارد در قسمت‌های مختلف موتور، نشتی روغن رخ دهد.

آسیب دیدن رینگ پیستون

اکثر اوقات خودروی شما روغن سوزی دارد و در ظاهر دود نمی‌کند. اما در دور موتور بالا و وقتی موتور تحت فشار است دود می‌کند. در این مورد مشکل از ضعیف شدن رینگ پیستون‌ها است.

آسیب دیدن واشر سر سیلندر

واشر سر سیلندر وظیفه عایق‌بندی موتور برای جدا کردن آب و روغن را بر عهده دارد. در واقع این قطعه فضای بین سیلندر و سر سیلندر آب بندی می‌کند.

محصولاتی برای رفع روغن سوزی

گاهی مشکل روغن سوزی به حدی نیست که موتور به‌طور کامل تعمیر شود. در این مواقع شما می‌توانید از برخی احیاگرهای نانو سرامیکی کمک بگیرید تا وضعیت موتور را بهبود بخشید. در ادامه چند محصول باکیفیت را معرفی می‌کنیم که امتحان خود را پس داده‌اند و در دنیا معروف هستند.

احیاگرهای نانو سرامیکی موتور خودرو

احیاگرهای نانو سرامیکی موتور خودرو محصولی برای ترمیم تمامی بخش‌های تحت سایش و آسیب دیده موتور خودرو به شمار می‌روند. این محصول انواع مختلفی از برندهای لیکومولی، زادو و ووفر دارد که هر یک کاربردی خاص دارند. این محصول به‌عنوان یک ماده افزودنی به روغن موتور، در سیستم مورد نظر اضافه می‌شود و همچنین برای بهبود سیستم‌های مختلف خودرو همچون گیربکس و دیفرانسیل، هیدرولیک و ... نیز به کار می‌رود. برای رفع روغن سوزی می‌توانید روی این احیاگر حساب ویژه‌ای باز کنید.

ترمیم کننده موتور زادو

احیاگر موتور زادو مدل One stage

یکی از این محصولات احیاگر موتور زادو مدل One stage نام دارد. این محصول برای خودروهای بنزینی، دیزلی و دوگانه سوز است‌ که بالای 20 هزار کیلومتر کارکرد داشته باشند. این ماده به دلیل برخورداری از مواد احیاگر، سبب تشکیل لایه نانو سرامیک جهت محافظت از سایش موتور خودرو می‌شود و دارای مزایا و ویژگی‌های زیادی است. این مزایا عبارت است از :

  • کاهش در میزان مصرف روغن موتور
  • رفع روغن سوزی در موتور خودرو
  • افزایش فشار روغن موتور، فشار سیلندرها (یکسان‌سازی فشار سیلندرها)
  • جلوگیری از ایجاد سایش در قطعات موتور خودرو
  • بازسازی و ترمیم قسمت‌های تحت سایش
  • قابل استفاده برای انواع موتور خودروها
  • کاهش صدا و میزان لرزش در موتور خودرو
  • حفاظت از قطعات تحت سایش در زمانی که دور موتور خودرو بیش از 3000 است.
  • صرفه‌جویی و کاهش در مصرف سوخت
  • افزایش شتاب خودرو

لازم به ذکر است که احیاگر موتور زادو وان استیج در مجموعه معتبر خودرو مدیک موجود است و شما می‌توانید این محصول را از سایت این مجموعه تهیه نمایید.

احیاگر موتور لیکومولی مدل Cera Tec

این محصول نوع دیگری از محصولات ترمیم کننده نانو سرامیک موتور خودرو است که تمامی مزایای محصول قبلی را با کیفیت بالاتری دارد و در جهت ترمیم‌سازی ساییدگی‌های ایجاد شده و همچنین بازگرداندن فشار سیلندرها عمل می‌کند. مهم ترین ویژگی این محصول، افزایش شتاب در موتور خودرو و همچنین کاهش مصرف سوخت است. بی‌شک احیاگر موتور لیکومولی ساخت آلمان، بهترین احیاگر موجود در دنیاست. شما می‌توانید احیاگر موتور لیکومولی را از مجموعه معتبر خودرو مدیک خریداری نمایید.

استفاده از احیاگر موتور لیکومولی مدل Cera Tec سبب جلوگیری از فرسایش قطعات موتور خودرو می‌شود و از این احیاگر در گیربکس دستی نیز می‌توانید استفاده کنید. از این رو استفاده از این محصولات احیاگر علاوه بر محافظت از موتور خودرو و سایر قطعات، در میزان مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می‌شود.

زمانی که روغن سوزی خودرو در مرحله پیشرفته باشد، این محصول تا حد زیادی می‌تواند میزان سوخت روغن را کاهش دهد. همچنین در زمانی که روغن سوزی در مراحل اولیه باشد، استفاده از موادهای احیاگر سبب رفع روغن سوزی در موتور می‌شود.

احیاگر موتور ووفر مدل Lube Max

در کنار محصولات خارجی، احیاگر موتور ووفر مدل Lube Max که محصول یک شرکت دانش‌بنیان داخلی است وجود دارد. احیاگر موتور ووفر نیز تمامی مزایای محصولات خارجی را با قیمت مناسب‌تری دارد. از مزایای احیاگر موتور ووفر مدل Lube Max می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش راندمان روغن و موتور خودرو
  • ایجاد یک لایه محافظ فعال فلزی در برابر فشار و حرارت موتور خودرو
  • یکسان‌سازی و افزایش فشار سیلندرها به بالاترین حد ممکن
  • احیای روغن موتور و افزایش کارکرد آن تا 2000 کیلومتر بیشتر
  • افزایش کیفیت و خواص روانکاری روغن موتور برای کاهش مصرف سوخت
  • محفاظت از سایش قطعات موتور در دما و فشار بالا
  • ترمیم و بازسازی سطوح فلزی آسیب دیده به دلیل سایش قطعات فلزی
  • افزایش شتاب خودرو، کاهش صدای موتور و جلوگیری از افت فشار روغن
  • کاهش انتشار گازهای خروجی

شما می‌توانید احیاگر ووفر لوب مکس را از سایت معتبر خودرو مدیک خریداری نمایید.

احیاگر موتور برای رفع روغن سوزی

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوعاتی در زمینه علائم، دلایل و راهکارهایی برای رفع روغن سوزی، پرداختیم. همان‌طور که بیان شد، انواع محصولات احیاگرهای موتور، بهترین گزینه برای کاهش و رفع روغن سوزی، ترمیم ساییدگی‌های ایجاد شده در موتور و... هستند. برای خرید انواع روغن موتورهای مرغوب در برندهای مختلف، از مجموعه معتبر خودرو مدیک اقدام کنید.

علاوه بر این، محصولات دیگری همچون انواع روغن‌ها، ضد یخ، ضد جوش، کولانت، انواع نشت‌گیرها، انواع احیاگرهای نانو سرامیک، بهترین مکمل‌های سوخت و روغن و... در این مجموعه موجود است. لازم به ذکر است که فروشگاه خودرو مدیک دارای نماد الکترونیک است و برای محصولات خود، گارانتی اصالت کالا در نظر گرفته است. شما می‌توانید با اطمینان از این فروشگاه محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

آخرین اخبار