مراسم گرامیداشت پنجاه‌وهشتمین سالروز تاسیس «سایپا»

مراسم گرامیداشت روز سایپا با حضور فعالان حوزه صنعت خودرو در شرکت سایپا برگزار شد

جشن تاسیس پنجاه‌وهشتمین سالروز شرکت سایپا، ۱۵اسفندماه با حضور قطعه‌سازان،‌ رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران‌عامل بانک‌ها،‌ مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ ‌مدیران عامل شرکت‌های گروه سایپا،‌ اعضای هیات‌مدیره و همچنین جمعی از فعالان صنعت خودرو برگزار شد. در این جشن و دورهمی بزرگ،‌ بر این امر تاکید شد سایپا فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را شروع کرده و آماده جهش است.

تلاش گروه سایپا برای تامین انتظارات مردم

در مراسم گرامیداشت پنجاه‌وهشتمین سالگرد فعالیت شرکت سایپا،‌ رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور تاکید کرد که سایپا طی ۲۶ماه گذشته موفقیت‌های پرشماری را کسب کرده و در مسیر تحقق انتظارات مردم گام برداشته است.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: «در شرایطی‌که تحریم‌های خارجی و البته داخلی سال‌هاست صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور را تحت فشار قرار داده، برگزاری جشن پنجاه‌وهشت سالگی گروه بزرگ خودروسازی سایپا مایه مباهات و خرسندی است.»

او اظهار کرد: «اولین صنعت غیرنفتی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، صنعت خودرو بود اما اتحاد و همدلی خودروسازان و قطعه‌سازان این تحریم‌ها را بی‌اثر کرد. در دور اخیر تحریم‌ها که از زمان ترامپ شدت گرفت، با وجود این‌که فشارها بیشتر شد، افزایش همبستگی و تلاش صنعتگران این تحریم‌ها را خنثی کرد.»

نجفی‌منش با بیان این‌که کار ناتمام تحریم‌های خارجی را عده‌ای می‌خواهند در داخل تکمیل کنند، گفت: «پس از آن‌که تحریم‌های خارجی نتوانست خودروسازی و قطعه‌سازی کشور را متوقف کند، عده‌ای در داخل به ترامپ و اوباما گفتند شما عرضه ندارید، ما خودمان این‌کار را می‌کنیم و کمر همت به نابودی این صنایع بسته‌اند!»

او با اشاره به این‌که جامعه در بحث قیمت و کیفیت انتظارات درستی از خودروسازان و قطعه‌سازان دارند، اظهار کرد: «با وجود تمام ناملایمات، امروز تلاش و موفقیت‌های زیادی را در سایپا مشاهده می‌کنیم که لازم است به نحو مطلوبی به جامعه منعکس و اطلاع‌رسانی شود تا جامعه بداند فرزندان آن‌ها، در صنعت خودرو برای تامین خواسته‌های کمی و کیفی آن‌ها در تلاش هستند.»

شکسته شدن رکورد تولید پارسال در ۷اسفند امسال

گفتنی است حدود ۱۰روز پیش از برگزاری این مراسم، شرکت سایپا موفق شد رکورد تولید سال گذشته خود را بشکند و عدد تولید را به ۱۳۷هزار و ۳۶۹ دستگاه خودرو برساند. این شرکت از ابتدای سال جاری تا ٧اسفند ماه، با تولید ۱۳۷هزار و ۳۶۹ دستگاه خودرو توانست رکورد جدیدی را ثبت کند. این در حالی است که سال گذشته میزان تولید خودرو ۱۳۷هزار و ۲۱۸ دستگاه بود.

بر اساس این گزارش، شرکت سایپا از ابتدای سال جاری تا ۷ اسفندماه،‌ ۵۶۸۹ دستگاه شاهین اتوماتیک و ۱۶۷۷۱ دستگاه کوییک جی‌ایکس تولید و به سبد محصولات خود اضافه کرده است. همچنین تولید انبوه شاهین اتوماتیک‌پلاس و اطلس که از محصولات جدید این شرکت است، ‌از بهمن‌ماه ‌آغاز شده است.

همچنین تولید خودرو محبوب شاهین نیز افزایشی بوده است. از ابتدای سال جاری تا ۷اسفندماه ۴۱۹۳۶ دستگاه شاهین تولید شده و این عدد در سال ۱۴۰۱، ۳۴۴۸۲ دستگاه بوده، بدین جهت در تولید خودرو یادشده رشد ۲۲درصدی حاصل شده است.

علاوه‌بر این، از ابتدای سال جاری تا ۷اسفندماه ‌۵۲۹۲۴ دستگاه کوییک‌اس تولید شده که در مقایسه با سال گذشته (۲۴۶۲۸ دستگاه) ۱۱۵درصد رشد به‌دست آمده است.‌ همچنین تولید کوییک اتوماتیک ۵۴ درصد رشد داشته است. در مدت یادشده ۶۷۴۶ دستگاه کوییک اتوماتیک نیز تولید شد، درحالی که سال گذشته این عدد ۴۳۷۰ دستگاه بود.

به صفر رسیدن تولید ناقص در شرکت سایپا

شرکت بن‌رو از شرکت‌های زیرمجموعه سایپا نیز در تولید وانت ۱۵۱، به رکوردهای خوبی دست یافته است؛ در تاریخ ۶دی‌ماه، سایت بن‌رو، ۴۴۰۰۳ دستگاه وانت تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که میزان تولید ۴۳۸۰۰ بوده، رشد مناسبی ثبت شده است. همچنین باید عنوان کرد از ابتدای سال جاری تا ۷اسفندماه سایت بن‌رو بیش‌از ۵۵۸۵۰ دستگاه وانت۱۵۱ تولید کرده است.

بدین جهت رشد ۲۸درصدی نسبت‌به کل سال۱۴۰۱ و رشد ۱۳۸درصدی نسبت به کل سال ۱۴۰۰، ثبت شده، گفتنی است؛ تولید ناقص در دو مجموعه شرکت سایپا و بن‌رو،‌ صفر بوده و اکثر تولیدات به‌صورت عبور مستقیم است.

همچنین شرکت سایپا-سیتروئن نیز در ۹اسفندماه جاری توانست از مجموع تولید سال گذشته خود عبور کند. سایپا-سیتروئن در سال گذشته تولید ۱۱۰۱۱۰دستگاه از محصولات برند سایپا را محقق کرده بود که در ۹اسفندماه سال جاری توانست با تولید ۱۱۰۲۱۰ دستگاه رکورد تولید سال قبل خود را بهبود بخشد.

تا روز ۹ اسفندماه، این شرکت توانسته است ۶۸۷۶۹دستگاه ساینا اس، ۳۸۸۳۹ دستگاه ساینا اس دوگانه‌سوز و ۲۶۰۲ دستگاه ساینا اس اتوماتیک تولید کند. بر این اساس، تولید این محصولات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد ۷درصدی تیراژ تولید همراه بوده است.

فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش نوروزی سه محصول سایپا

همزمان با مراسم سالروز تاسیس سایپا و رکوردشکنی‌های مذکور در تولید، سایپا فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش نوروزی سه محصول اطلس G، کوییک GX-L و ساینا اس با استاندارد ۸۵گانه را از روز پنجشنبه ۱۷اسفندماه آغاز کرده است که تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

زمان تحویل سه‌محصول سایپا در طرح پیش‌فروش از شهریورماه تا آذرماه سال آینده اعلام شده است و موعد تحویل طرح فروش فوق‌العاده نیز ۹۰روزه خواهد بود.

متقاضیان این طرح، از طریق نمایندگی‌ها و سایت فروش اینترنتی به آدرس saipa.iranecar.com می‌توانند نسبت‌به ثبت‌نام خودروهای یادشده اقدام کنند.

در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش نوروزی سایپا، محدودیت سنی ۱۸سال و دارا بودن گواهینامه، عدم‌پلاک فعال انتظامی و عدم ثبت‌نام و صدور فاکتور طی ۴۸ماه گذشته نزد خودروسازان و ۲۴ماه گذشته ازسوی مونتاژکاران، موردتاکید قرار گرفته است. تاکید می‌شود امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو به‌صورت وکالتی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =