دیوان محاسبات

دیوان محاسبات کشور خواستار تسهیل مجوز تجدید ارزیابی دارایی‌های دو خودروساز بزرگ کشور به منظور حمایت از صنعت خودرو و بهبود ساختار مالی آنها شد.

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: این نهاد نظارتی با تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان موافقت و از این موضوع حمایت کرد. بر اساس این گزارش، درپی برگزاری جلسات متعدد و بررسی های صورت گرفته توسط حسابرسان و کارشناسان دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی خواستار تسهیل مجوز تجدید ارزیابی دارایی‌های دو خودروساز بزرگ کشور به منظور حمایت از صنعت خودرو و بهبود ساختار مالی آنها شد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح وضعیت صنعت خودرو افزود: درحال‌حاضر، تجدید ارزیابی دارایی‌ها در صنعت خودرو می‌تواند وضعیت فعلی صنعت خودرو را بهبود ببخشد.

علی فراقی گفت: علت رشد صنعت خودرو و لیدر شدن این گروه در بازار سرمایه در سال گذشته اخبار مثبتی بود که منتشر شد. اما پس از آن اتفاق خاصی برای آن‌ها رخ نداد و گروه از لحاظ قیمتی در موقعیتی هستند که پتانسیل رشد دارند اما در صنعت و شرکت‌ها اتفاق جدید و نویدبخشی رخ نداده است. این گروه در ماه آبان صعود قابل توجهی را به ثبت رساند اما پس از آن این صعود متوقف شد و نمادهای این صنعت منتظر خبر خوب برای صعود هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد چالش‌های پیش‌روی صنعت خودرو، گفت: اصلی‌ترین مشکلات صنعت خودرو، قیمت‌گذاری دستوری، تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های دولت در این صنعت است اما در حال حاضر مساله تجدید ارزیابی می‌تواند نقطه عطف شرکت‌های خودروسازی باشد و این صنعت را ورشکستگی نجات می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

آخرین اخبار