محمد فراهانی، مدیرفروش برند BM Cars شهرک اتومبیل گودرزی

«BM Cars» به‌عنوان یک شرکت واردکننده خودرو درصدد است با واردات خودروهایی از برترین برندهای ممکن، ضمن ایجاد تنوع خودرویی در کشور بتواند پاسخگوی سلیقه مخاطبان با استانداردهای ویژه باشد.

شهرک اتومبیل گودرزی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه خودرویی در پایتخت و استان البرز که نماینده رسمی برندهای ایران‌خودرو، سایپا، مدیران‌خودرو (فونیکس و ام‌وی‌ام)، بهمن‌موتور، آمیکو، نیروموتور، تیگاردموتور و صنایع خودروسازی ایلیا است، به‌زودی اولین شوروم استاندارد برند وارداتی BM Cars (خودروهای وارداتی گروه بهمن) را افتتاح می‌کند. BM Cars به‌عنوان یک شرکت واردکننده خودرو درصدد است با واردات خودروهایی از برترین برندها، ضمن ایجاد تنوع خودرویی در کشور بتواند پاسخگوی سلیقه مخاطبان با استانداردهای ویژه هم باشد. از آنجا که صنعت خودرو دنیا رویکرد جدی به سمت خودروهای الکتریکی دارد، BM Cars نیز پیشگام در واردات خودروهای EV و پلاگین-هیبرید است.

BM Cars سبد متنوعی از خودروهای روز دنیا را با بهترین امکانات و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مردم قرار می دهد. شهرک اتومبیل گودرزی در تلاش است مشتریان خریدی آسان و مطمئن داشته باشند و با ارائه خدمات پس از فروش در کنار مشتریانش خواهد بود. لازم به ذکر است در اولین نمایندگی BM Cars (شهرک اتومبیل گودرزی) به نشانی بلوار امیرکبیر، بلوار کاج، نبش کوچه بنفشه ۲، خودروهای بستیون T۷۷ حضور دارند و به زودی خودروهای هونگچی هم به این شوروم اضافه می شوند. برای آگاهی از محصولات جدید و بخشنامه‌های فــــروش می‌توانید به نشانی BMcars.Goodarzi مراجعه کنید.

درهمین‌زمینه فرصتی دست داد با محمد فراهانی، مدیرفروش برند BM Cars شهرک اتومبیل گودرزی گفت‌وگویی انجام بدهیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

کد نمایندگی BM Cars شهرک اتومبیل گودرزی ۱۰۰۱ است. آیا این کد نشان‌دهنده اولین نمایندگی این برند وارداتی در سطح کشور است؟

بله، ما اولین نمایندگی BM Cars در ایران هستیم که دایر شده و درحال‌حاضر تنها نماینده BM Cars در تهران با کد ۱۰۰۱ هستیم. حدودا سه ماه است که این مجموعه فعالیتش را آغاز کرده است. ما از آبان‌ماه استارت فعالیت‌مان را زدیم. البته این شوروم به زودی به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

شهرک اتومبیل گودرزی، نخستین شوروم «BM Cars» در کشور را افتتاح می‌کند

لطفا در مورد سبد محصولات وارداتی BM Cars کمی توضیح بدهید.

برند هونگچی را داریم که بهترین و لوکس ترین برند وارداتی است. در حال حاضر دو نوع هونگچی وارداتی به نام‌های H۵ و M۵ داریم که هیبرید و برقی هستند. در برند بستیون، بستیون T۷۷ را داریم که ساخت شرکت خودروسازی FAW است که در گذشته خودروهای بسترن B۵۰و B۳۰ را داشته است. در آینده هم محصولاتی از برندهایی مثل ام‌جی، هاوال و سانگ‌یانگ را برای واردات در نظر داریم. خودروهای خارجی که ما وارد می‌کنیم در تیپ‌های مختلف و مناسب همه سلیقه‌ها بوده و البته فول‌آپشن‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین هستند. تنوع کاملی در محصـــــولات وارداتی داریم؛ ازجمله پیکاپ‌ها، اس‌یووی‌ها و سواری‌های سدان لوکس کلاس D را داریم که همان هونگچی H۵ است. سعی کردیم همه برندها را در BM Cars داشته باشیم. من آینده خوبی را برای خودروهای وارداتی BM Cars پیش بینی می کنم.

در مورد خودروهای وارداتی از برندهایی که نام بردید، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری بیان کنید؟

باتوجه به شرایط واردات، شرایط بازار و شرایط تحریمی که داریم و روش‌های فروشی که شرکت خودروساز مطرح می‌کند، درنهایت این گروه بهمن است که مشخص می‌کند چه خودروهایی قرار است تحت برند BM Cars وارد کشور می‌شوند؛ ولی تا آنجاکه مشخص شده، قرار است محصولاتی از برندهای هونگچی، هاوال، بستیون، ام‌جی و سانگ‌یانگ را در سبد محصولات وارداتی داشته باشیم. البته در آینده به صورت دقیق‌تر، مدل خودروهای وارداتی از این برندها با آپشن‌های‌شان را اعلام خواهیم کرد.

نمونه‌های وارداتی هونگچی توسط BM Cars در نمایشگاه خودرو تهران هم بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

برند BM Cars در تلاش است لوکس‌ترین و پرآپشن‌ترین خودروها را با قیمتی مناسب‌تر به نسبت دیگر خودروهای وارداتی عرضه کند. ما پرآپشن‌ترین خودروهای وارداتی را داریم و همین امر هم برای مردم جذابیت دارد. همان‌طور که گفتید، در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران که شهرک اتومبیل گودرزی هم غرفه داشت، می توانم به جرأت بگویم پربازدیدترین خودرو نمایشگاه، خودرو هونگچی H۵ بود.

محصولات وارداتی BM Cars چه وجه‌تمایزی نسبت‌به سایر محصولات وارداتی به کشور دارند؟

BM Cars دو مشخصه دارد که محصولات این برند را از بقیه شرکت‌های واردکننده خودرو متمایز می‌کند. یکی این که ما خدمات پس از فروش و customer خودروها را به خوبی انجام می‌دهیم و دوم این که خودروهای ما از آپشن‌های فول برخوردارند و از نظر آپشنی و کیفیتی، سطح بالاتری نسبت‌به بقیه خودروهای وارداتی و دیگر برندها دارند.

در میان محصولاتی که BM Cars ارائه می‌کند خودروهای الکتریکی هم وجود دارند. شاید برخی متقاضیان خرید این خودروها از بابت خدمات مربوط به خودروهای الکتریکی که هنوز در کشور به صورت گسترده وجود ندارد، احساس نگرانی کنند. در این مورد چه صحبتی دارید؟

صفر تا صد خدمات محصولات الکتریکی را که خودمان می‌فروشیم، ارائه می‌کنیم و تمام این خدمات در مجموعه شهرک اتومبیل گودرزی ارائه می‌شود. شعار ما این است که پس از فروش، با خدمات پس از فروش در کنار مشتری‌های‌مان حضور داریم. امکانات ارائه خدمات به این خودروها را داریم و یک سوله کاملا تجهیزشده برای این کار اختصاص یافته است. همچنین امکان شارژ الکتریکی هم برای مشتریانی را که خودروهای الکتریکی از ما تهیه می کنند، در مجموعه خود فراهم کردیم. باتوجه به استقبال مردم از خودروهای برقی و هیبرید در آینده قطعا ایستگاه‌های شارژ و امکانات شارژ زیادی در شهرها ایجاد خواهد شد و تلاش‌مان این است که در اکثر شعب این امکان را برای مشتریان فراهم کنیم.

این روزها شاهدیم خودروهای کره‌ای یا ژاپنی به خاطر سقف وارداتی که وجود دارد با حداقل آپشن‌های ممکن وارد کشور می‌شوند. به نظر شما خودروهای وارداتی BM Cars با سطح بالای آپشن‌ها تا چه اندازه موردتوجه مردم قرار می گیرند؟

به‌عنوان‌مثال در مورد خودروهای هونگچی، باید بگویم این برند امتحان خود را خوب پس داده به‌طوری‌که رئیس‌جمهور چین سوار خودرو هونگچی H۵ می‌شود و از این محصول استفاده می‌کند. BM Cars این خودرو را با قیمت ۲میلیارد و ۶۲۰میلیون تومان برای فروش عرضه می‌کند که با توجه به کیفیت و امکاناتش فکر می‌کنم نسبت به بقیه خودروهای وارداتی بازار ایران، قیمت معقول و مناسبی دارد. با این پول می‌توان خودرو ۸سال کارکرده کره‌ای خرید که کارکردش بالا رفته و به هزینه افتاده است. به این نکته هم باید توجه داشت قطعات این خودروهای کارکرده به سختی در بازار پیدا می‌شوند.

به نظر شما قیمت خودرو لوکس و خاصی مثل هونگچی H۵ در بازار غیررسمی چقدر افزایش را تجربه خواهد کرد؟

قطعا این خودروها در بازار آزاد و بازار غیررسمی قیمت متفاوتی خواهند داشت. البته دوست داریم این تفاق رخ ندهد ولی قیمتی که دست ماست، نرخ رسمی است که خودروهای‌مان را عرضه می کنیم. شرایط بازار آزاد دیگر به دلال‌ها، عرضه و تقاضا و ... برمی‌گردد.

عرضه خودروهایی که توسط BM Cars معرفی می‌شوند به‌خصوص خودروهای هونگچی قطره‌چکانی است یا گسترده خواهد بود؟

در مرحله اول تعداد مناسبی خودرو وارد شده و تعداد خوبی هم فروش رفته است. احساس می‌کنم در آینده تعداد خیلی بیشتری از این خودروها با توجه به استقبالی که از این برند شده، وارد خواهند شد. عرضه ما قطره‌چکانی نخواهد بود و تعداد خوبی وارد خواهد شد. در مورد برند هاوال هم باید بگویم قبلا گروه بهمن، هاوال H۲ را آورده بود. البته قرار است انواع دیگری از خودروهای هاوال را وارد کنیم که به محض این که قراردادهایش تایید شود، خبرش را اعلام خواهیم کرد. در مورد برند سانگ‌یانگ هم شرایط به همین صورت است و به محض اینکه خودروها وارد و آپشن‌های‌شان مشخص شود، اسامی را اعلام می‌کنیم. درحال‌حاضر فقط خودروهای هونگچی در دو مدل و خودروهای بستیون T۷۷ در یک مدل را برای عرضه داریم.

ثبت‌نام برای خرید خودروهای BM Cars به چه صورت انجام می‌شود؟

ثبت‌نام‌های ما از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی است. مشتریان می‌توانند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کنند و بعد در این سامانه از بین حدودا ۱۰ تا ۱۲ خودرو وارداتی، امکان انتخاب دارند. مشتریان در این مرحله می‌توانند محصولات ما را انتخاب کنند. در مرحله بعد پول بلوکه‌شده آزاد می‌شود و می‌توانند تکمیل‌وجه کنند و طبق موعد تحویل هم خودرو به آنها تحویل داده می‌شود. البته متقاضیان پس از تکمیل وجه، می‌توانند نمایندگی BM Cars کد ۱۰۰۱ گودرزی را انتخاب کنند.

برخی مشتریان خودروهای وارداتی از تاخیر در تحویل خودروهایشان که البته از برندهای دیگر بوده است، شکایت داشتند. در این زمینه تحویل خودروهای وارداتی BM Cars به چه صورت است؟

تلاش می‌کنیم تاخیر در تحویل خودرو نداشته باشیم. رتبه رضایت‌مندی ما چه در زمینه فروش و چه در زمینه خدمات پس از فروش از طرف شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران یا ISQI رتبه یک بوده است، پس تمام تلاش‌مان را می کنیم که تاخیری در تحویل خودروها نداشته باشیم. باتوجه به این که پارت اول تحویل خودروها بوده، طبیعی است چالش‌هایی در کار وجود داشته باشد؛ ولی با این وجود هیچ تاخیری نداشتیم و اکثر خودروهایی را که در سامانه یکپارچه فرخته بودیم، تحویل دادیم و مشتریان هم رضایت کامل داشتند.

به‌عنوان سوال آخر آیا شهرک اتومبیل گودرزی شعبه‌های دیگری از BM Cars را در تهران افتتاح می‌کند؟

درحال‌حاضر فقط در تهران یک شعبه داریم که در بلوار امیر کبیر، بلوار کاج، نبش بنفشه ۲ قرار دارد ولی به احتمال زیاد و با توجه به روند واردات و استقبال مردم، یک شعبه دیگر به زودی در تهران افتتاح می‌کنیم که زمان و مکانش را اطلاع خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

آخرین اخبار