بازدید هیات عالی‌ رتبه استاندارد روسیه از ایران خودرو

رئیس استاندارد روسیه خواستار همکاری ایران‌خودرو برای توسعه و ارتقای استاندارد در صنعت خودرو روسیه شد

روز نهم‌ماه جاری، هیات عالی‌رتبه استاندارد روسیه بازدید مهمی از گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌عمل آوردند و مدیرعامل ایران‌خودرو در نشستی که در حاشیه این بازدید با رئیس سازمان استاندارد روسیه داشت، بر آمادگی این گروه صنعتی برای همسان‌سازی استانداردهای خودرویی با آن کشور خبر داد. اهمیت این دیدار از آن جهت بود که رئیس استاندارد روسیه در راس هیاتی برای امضای برنامه اجرایی و ادامه مذاکرات و همکاری‌های دوجانبه که از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفته، به ایران سفر کرده بود. در این دیدار، میهمانان روسی از خطوط تولید تارا و همچنین مرکز تحقیقات ایران‌خودرو بازدید کردند.

عرضه محصول تارا در بازار روسیه

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در این دیدار گفت: «ایران‌خودرو با وجود مقررات سخت‌گیرانه سازمان ملی استاندارد ایران و تحریم‌های صورت‌گرفته، تمامی اصول و قوانین استاندارد را با جدیت دنبال و اجرا می‌کند.»

وی ادامه داد: «با توجه به فراهم بودن زیرساخت لازم، برای همسان‌سازی استانداردها، آماده امضای تفاهم‌نامه با طرف روسی هستیم.»

علیمردان عظیمی با اشاره به برنامه صادرات محصولات ایران‌خودرو به روسیه اظهار داشت: «با توجه به موافقت‌های صورت‌گرفته، روند صادرات محصولات ایران‌خودرو به روسیه در حال انجام است که در مرحله اول، شاهد عرضه محصول تارا در بازار روسیه هستیم و امیدوارم با ایجاد شرایط، همکاری‌ها را گسترش دهیم.»

همکاری ایران‌خودرو در توسعه استاندارد در صنعت خودرو روسیه

رئیس استاندارد روسیه نیز در این دیدار خواستار همکاری ایران‌خودرو برای توسعه و ارتقای استاندارد در صنعت خودرو روسیه شد. آنتون شالایف، همگام‌سازی استاندارد ایران و روسیه را مهم دانست و گفت: «برای آغاز همکاری و مذاکره تا رسیدن به نتیجه مطلوب آمادگی داریم، هرچند این راه آسان نیست، ولی نیت همکاری می‌تواند راه را به ما نشان دهد تا در آینده شاهد نتیجه مطلوب برای دو طرف باشیم.»

وی با اشاره به تفاهمات مطرح‌شده با ایران‌خودرو اظهار داشت: «توافقات استاندارد دو کشور، زمینه حضور صنایع ایرانی را در بازار روسیه فراهم می‌کند.»

شالایف افزود: «نکته مهمی که باید مد نظر قرار گیرد، این است که بخش مهمی از این تفاهم، مرتبط با حوزه خودروسازی بوده و لازم است کارگروهی برای عملیاتی کردن آن تشکیل شود.»

وی با اشاره به اراده قطعی مسئولان جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای گسترش همکاری فی‌مابین اظهار داشت: «هرچند راه دشوار است، اما برای عملیاتی کردن مذاکرات مصمم هستیم.»

در جریان این دیدار، محمدحسن جبلی جوان، مدیرعامل شرکت ایتراک نیز به اقدامات صورت‌گرفته توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: «با توجه به تاکید مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر رعایت استانداردها، آزمون‌های لازم بر روی قطعات در بالاترین سطح انجام می‌شود.»

اخذ گواهی‌نامه استاندارد ورود قطعات یدکی ایران‌خودرو به روسیه

پیش از این دیدار و در دی‌ماه امسال اعلام شد که با اقدامات انجام‌شده در گروه صنعتی ایران‌خودرو، پس از ارسال و انجام آزمون از نمونه قطعات یدکی مشمول استاندارد اجباری با محوریت محصول تارا، شرکت ایران‌خودرو موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های استاندارد لازم برای ورود قطعات یدکی به روسیه شده است.

در همین راستا، طی ماه‌های گذشته به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های مالی، خدمات پس از فروش و استاندارد، علاوه بر آغاز صادرات محصولات ایران‌خودرو ازجمله تارا به روسیه، قطعات یدکی مربوطه نیز برای پوشش خدمات پس از فروش در کشور مقصد و همچنین اخذ تاییدیه‌های استانداردی به این کشور ارسال شد.

در نهایت پس از انجام تست و آزمون‌های مختلف از قطعات ارسالی، این محصولات موفق به دریافت گواهی‌نامه استاندارد قطعات یدکی از کشور روسیه شد. نظر به اهمیت موضوع، به‌ویژه در زمینه امکان ارایه خدمات پس از فروش مناسب در کشورهای حوزه CIS، انتظار می‌رود با ایجاد سایر زیرساخت‌های در دست اقدام، امکان تحقق هرچه بیشتر اهداف عالیه ترسیم‌شده در صادرات محصولات گروه صنعتی ایران خودرو میسر شود.

سابقه حضور ایران‌خودرو در بازار روسیه

گروه صنعتی ایران‌خودرو سابقه ۲۰ساله در صادرات خودرو به بازار کشورهای مختلف از جمله روسیه، بلاروس و اتحادیه اوراسیا دارد و از ابتدا تاکنون، صادرات بیش از ۱۰هزار محصول صرفا به کشور روسیه صورت گرفته است. اوایل سال جاری، از هر یک محصولات خودروی سورن، دنا اتوماتیک و دستی و تارا اتوماتیک و دستی تعدادی دستگاه برای بررسی به روسیه ارسال شد.

ایران‌خودرو همچنین درخصوص موارد قیمت، خدمات و مطلوبیت محصولاتش در بازار روسیه ارزیابی کلی انجام داده و با حضور در نمایشگاه‌های روسیه و برگزاری کلینیک‌هایی نظرات مردم را دریافت کرده و به این نتیجه رسیده است که ظرفیت صادرات به این کشور وجود دارد.

همان‌طور که در صحبت‌های رئیس استاندارد روسیه اشاره شده است، محصول تارا بیشترین مقبولیت را در بازار روسیه دارد و بر این اساس، فعلا خودرو تارا برای توسعه سهم بازار روسیه هدف‌گذاری شده است.

برای حضور این محصول در بازار روسیه، زیرساخت‌های خدمات پس از فروش در این کشور راه‌اندازی شده است. گفتنی است؛ درحال‌حاضر قیمت محصول تارا در سایت‌های عرضه خودرو در روسیه با احتساب هزینه‌های حمل و... نزدیک به یک‌میلیون و ۷۰۰هزار روبل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

آخرین اخبار